اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
در پی انتشار مقاله ای انتقاد آمیز از سوی دکتر حیصمی (مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان) در سایت خبری عصرما ایشان با انتقاد از وعده ارتقا رتبه استان در آموزش و پرورش توسط استاندار با قضاوت پیشاپیش و قصاص قبل از جنایت اتهام دستکاری در آمار را به مسولین آموزش و پرورش نسبت داد. یکی از معلمان بازنشسته با ارسال نامه ای به موارد مطرح شده از سوی دکتر حیصمی پاسخی داده که در ذیل نامه این معلم محترم عینا منتشر می گردد.

باسمه تعالی
دکتر عباس حیصمی یکی از مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان خوزستان که هم اکنون در تهران ساکن است گه گاه به منظور کمک به حل مشکلات استان دست به قلم می برد و پیشنهاداتی ارائه می نماید. وی اخیرا در یادداشتی که در یکی از سایت ها منعکس شده نگرانی خود را از بکار بردن آمارهای جعلی و غیر تخصصی در مورد ارتقا جایگاه آموزش و پرورش استان از رتبه سی و یکم ( رتبه فعلی) به رتبه بیست و یکم اظهار کرده است وی این مدعای استاندار را در مصاحبه تلویزیونی را سخنی غیر علمی و فله ای دانسته و صراحتا مدعی شده است که نمی توان رتبه و جایگاه علمی استان را به این سادگی!! تغییر داد. دکتر حیصمی برای این نگرانی خود دلایلی را ارائه نموده است که آماده نبودن زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری عمده این دلایل است. ضمن احترام به دغدغه های این هم استانی مقیم تهران!! همانطور که آقای حیصمی به خود حق می دهد سخنان و عملکرد های دیگران را به نقد بنشیند باید به دیگران نیز حق بدهد که سخنان و عملکرد او را نقد کنند. بنده یکی از فرهنگیان بازنشسته هستم که با نگاهی اصلاح طلبانه سعی دارم یادداشت این برادر را ارزیابی نمایم امیدوارم در این ارزیابی از جاده انصاف خارج نشوم.


نخست اینکه ایشان مدعی شده اند رتبه و جایگاه علمی استان را نمی توان به این سادگی تغییر داد جناب آقای حیصمی چه کسی به شما گفته است این کار برزگ و اساسی قرار است به سادگی و بدون برنامه ریزی و تمهیدات لازم انجام شود؟ متاسفانه عجله شما برای انتقاد از مدیریت استان و نیز عدم آگاهی شما از اقدامات صورت گرفته موجب این خطا شده است اگر حضرتعالی نیز مانند دیگر مدیران کل پیشین آموزش و پرورش دعوت رئیس شورای آموزش و پرورش استان را اجابت می کردید و در جلسات شرکت می نمودید علاوه بر اینکه شورا از نظرات خود بی بهره نمی گذاشتید با آگاه شدن از فعالیت های انجام شده دچار این قضاوت اشتباه نمی شدید. جناب آقای حیصمی آیا عدم حضور حضرتعالی در جلسات شورای آموزش و پرورش که در سیمای خوزستان کاملا مشهود است گویای میزان حساسیت و علابه شما نسبت به مسائل و مشکلات استان از جمله آموزش و پرورش نیست؟

جناب آقای حیصمی شما در نوشته خود دانسته یا نادانسته تهمت هایی را متوجه استاندار و مشاورین وی کرده اید ، تهمت هایی از این دست که استاندار نسبت به نظرات مشاورین خود بی اعتناست یا اینکه مشاورین استاندار از اشراف علمی و تخصص لازم برخوردار نیستند و بدتر از آن اینکه مشاورین استاندار در ارائه نظرات علمی خود به استاندار خست به خرج می دهند و یا پنهان کاری می کنند و یا گزینش مشاورین صرفا به دلایل سیاسی بوده است. جناب حیصمی به کاربردن چنین ادبیاتی نه تنها اساسا با یک روحیه علمی و منطقی ناسازگار است بلکه از انصاف نیز بدور است زیرا مشاورین استاندار اغلب از اساتید شناخته شده و خوشنام دانشگاه و از متخصصین و صاحبنظران در رشته های کاری خود هستند از شما که خود از دانش آموختگان دانشگاه هستید بعید است که به همطرازان خود اینگونه اهانت کنید.

جناب حیصمی از نمونه های دیگر نگاه غیر علمی و سطحی نگرانه شما بکار بردن واژه نژادپرستی برای توصیف فضای اجتماعی استان خوزستان است!!! آیا واقعا در ایران و در خوزستان نه اکنون بلکه در درازای تاریخ این مرزو بوم نژادپرستی محلی از اعراب داشته است؟ فردی چون شما که زمانی مدیریت آموزش و پرورش این استان مهم و استراتژیک را برعهده داشته است باید بداند که نژادپرستی به رژیمی حقوقی اطلاق می گردد که جدایی نژادها و تبعیض میان آنها در قانون به رسمیت شناخته شده است ، در کدام ماده از مواد قانون اساسی جمهوری اسلامی و حتی قانون مشروطیت می توان مطلبی دال بر برتری نژادی یا قومی از اقوام ایرانی را بر دیگر نژادها یا اقوام یافت؟ صدها سال است که همه مردم این سرزمین با هر نژاد و قوم و رنگ و زبان در کنار هم زیسته اند نه مدارسشان جدا بوده، نه وسایل نقلیه آنها، نه بیمارستان آنها و نه محلات آنها اگر بوده برای همه بوده و اگر نبوده نیز برای همه نبوده است. پیوند و معاشرت این اقوام در کشور و استان چنان به هم نزدیکند که دیگر نمی توان مرزی میان آنها قائل شد.

آقای حیصمی آخرین نکته تأسف برانگیز  این است که اصرار دارید به هر قیمتی شده رأی خود را به کرسی بنشانید شما مدعی هستید که یا آنچه که پیش بینی کرده اید باید محقق شود( عدم موفقیت استاندار و شورای آموزش وپرورش استان در ارتقاء رتبه علمی استان) و یا اگر غیر از این باشد عوامل نفوذی در سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش اقدام به جعل آمار خواهند کرد . بنده شما را از سال ها پیش می شناسم آن زمان که معلم بودید انتظارم این بود که گذشت زمان و تحصیلات عالیه و تجارب اندوخته شده در این سالها از شما مردی منطقی و معتدل ساخته باشد ولی متاسفانه هنوز روحیه سابق  مبتنی بر شعار" این است و جز این نیست " از اندیشه شما رخت نبسته است. شیوه استدلال شما آقای دکتر بیشتر به سفسطه می ماند و علاوه بر آن شما سازمان سنجش ، وزارت آموزش و پرورش را نیز مانند مشاورین استاندار از حملات و تهمت های خود بی نصیب نگذاشته اید.

در پایان از شما به خاطر تلخی هایی که در این نوشتار به کار رفته است عذرخواهی می کنم و از خداوند بزرگ عاقبت به خیری خواستارم.

یکی از دوستان قدیمی شما

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
پسر اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
comment
3
0
comment تهران نشین تازه اومده برای ما مقاله میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار