شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۳۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۲
وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی سه شنبه شب  پس از عیادت از بیماران تنفسی ناشی از ریزگردها  در بیمارستان امام(ع) اهواز در گفت و گو با خبرنگاران از تلاش عبدالحسن مقتدایی  استاندار خوزستان و سایرمسوولان این استان درپیگیری موضوع آلایندگی هوای استان و ریزگردها قدردانی کرد.

 دکتر سید حسن هاشمی دراین گفت وگو افزودافزود : از وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان به مردم در روزهایی که استان با مشکل آلودگی هوای ناشی از گرد و خاک مواجه بوده راضی هستم.
وی گفت: از طرف رییس جمهوری مامور شده ام تا به اهواز بیایم و موضوع آلایندگی این استان را که چند روز است تشدید شده از نزدیک بررسی کرده و به هیات دولت ارائه نمایم.
وی گفت: خوشبختانه مسوولان استان از جمله استاندار خوزستان نسبت به این موضوع با جدیت و حساسیت بالایی مسایل را دنبال کرده و به تهران انتقال داده اند و توجه مرکز را به خوبی به این موضوع جلب کرده اند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد : دولت مصمم است تا موضوع آلایندگی هوای استان را به جد بررسی کرده، منشا آن را پیدا کرده و در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام نماید.
وی گفت : رییس جمهوری با حساسیت، موضوع آلایندگی را دنبال می کند و امیدوارم در نشست آتی دولت تصمیمات خوبی برای رفع این مشکل اتخاذ نماییم.
وی گفت : فردا ضمن شرکت در کمیته بحران استان خوزستان جمع بندی نشست را به تهران منتقل خواهم کرد تا در جلسه هفته آینده دولت موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.
بروز گرد و خاک در استان خوزستان طی دو هفته گذشته زندگی عادی مردم استان خوزستان را مختل کرده است.
بر اساس اعلام سازمان محیط زیست میزان غلظت گرد و خاک موجود در هوای اهواز و چند شهر دیگر در استان خوزستان از 9 هزار میکروگرم بر متر مکعب عبور کرده که 66 برابر حد مجاز بوده است.
مدارس اهواز و 9 شهرستان استان خوزستان امروز سه شنبه برای سومین روز متوالی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل بود.
همچنین به دلیل غلظت بالای هوا ناشی از گرد و خاک تمامی ادارات کل استان در اهواز تعطیل شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment منم به نوبه خودم از استاندار محترم به خاطر اینکه هنوز زنده ایم و میتونیم نفس بکشیم کمال تشکر وقدر دانی را مینمایم
comment
یک شهروند بهبهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment پیام یک شهروند بهبهانی درباره گردوخاک خوزستان:

من خودم امروز بین جاده اهواز تا رامهرمز شاهد بودم باد شدید تمام گردوخاک از منطقه غیزانیه که 40 کیلومتری اهواز است را به سمت اهواز میفرستاد.اصلا گردوخاک ربطی به عراق و عربستان نداره.
اصلا گردوخاک ربطی به دولت و خانم ابتکار و استاندار ندارد.
گردوخاک یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر کاهش بارندگی در دشت خوزستان و بسیاری از مناطق کشور پدید آمده که متاسفانه خوزستان به علت خشکسالی چند سال اخیر این پدیده بیشتر به چشم میخورد.
ایراداتی که من به مسئولیین دارم این است:
1)چرا پیش بینی هواشناسی از گردوخاک را از یک روز قبل به صورت گسترده به اطلاع مردم نمیرسانند تا لااقل مسافرین شهرستانی در سطح شهر حیران و آوره نشوند!!
2)چرا یک روز قبل از گردوخاک تعطیلی فردای آن روز را اعلام نمکنند تا شاهد رفت و آمد بیخودی در سطح شهر نباشیم!!
3)چرا ماسک بصورت گسترده و رایگان لااقل بین بیماران سالمندان دانش آموزان اطفال کودکستانها ترمینالها و رهگذران بدون ماشین و زنان و بازاریان از چند روز قبل یا همان روز توسط جوانان هلال احمر و بسیج توزیع نمیگردد!!
4)چرا برنامه های جانبی مثل تشویق مردم به مسافرت بیرون استانی و تفریحی مثل برنامه های صداوسیما برای مردم برای این چند روز گردوخاکی در نظر نمیگیرند!!!
5)چرا در مسیرهای اهواز به غیزانیه/اهواز رامشیر امیدیه/اهواز بندر امام ماهشهر/اهواز شادگان آبادان/ درختاری گسترده به کمک بسیج و هلال احمر و جهادسازندگی و محیط زیست و روستانشینان همین مسیرها صورت نمیگیرد.
حتمن منعکس کنید

از طرف یک مسافر بهبهانی که امروز از نزدیک شاهد گردوخاک خیابانهای اهواز و دهیاری غیزانیه بودم.شاهدم لباسهای سرتاپا خاکیم است و ناتمام ماندن کار امروزم در اهواز به علت تعطیل شدن ادارات بدون اطلاع قبلی در ساعت 11 بود.
comment
بسيجي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment سلام ؛ معضل امروز ما نتيجه بي تفاوتی نمايندگان در گذشته اي است كه سنگ بناي مشكل گذاشته شد و سكوت كردند. اين ها كه خوب شعار ميدهند و امروز ميخواهند عليه دولت حرف بزنند در سالهاي گذشته كه بنيان اين معضل گذاشته شد به تملق مي پرداختند و ساكت بودند. مردم هوشيار هستند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment بهتره به جای انتقاد ازاستاندار از نمایندگان دلبند مجلس انتقاد کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار