شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۹۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
مسوولان ارشد نظام در مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات بی تفاوت نبوده اند.
'سید حسن قاضی زاده هاشمی 'چهارشنبه در نشست بررسی علل و عوامل بروز پدیده گرد و خاک های اخیر خوزستان در محل استانداری گفت: تا کنون چندین جلسه در هیات دولت در این خصوص برگزار شده و تمامی مسایل مربوط به این پدیده بررسی شده است.

وی که به نمایندگی از دولت در این نشست شرکت کرده بود افزود:روز گذشته (سه شنبه)نیز با دستور رهبر معظم انقلاب ،جلسه ای ویژه با حضور معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از وزیران برگزار شد تا اقداماتی فوری برای کاهش اثرات گردو غبار انجام شود.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بدترین اتفاق، دادن اطلاعات اشتباه به مردم است گفت: باید اطلاع رسانی به مردم در خصوص بروز پدیده گرد و غبار به موقع انجام شود تا مردم قبل از این پدیده برای مقابله با آن آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: یکی از دلایل اصلی بروز گردو غبار ،خشکسالی های اخیر در کشور و خوزستان است و بر اساس آمار میزان بارش ها در خوستان نسبت به سال گذشته کاهش بسیاری داشته است.

وی بیان کرد: مسوولان ارشد نظام و دولت در جریان کامل مشکلات گرد و خاک در خوزستان هستند و نسبت به این مشکلات نیز بی تفاوت نبوده اند.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در صورت تشدید پدیده گرد و خاک در خوزستان، استان های مجاور آمادگی دارند که با ارایه و جابجایی خدمات به مسوولان استان کمک کنند.

هاشمی افزود: تمامی مطالب ارایه شده در این نشست از سوی مسوولان استانی به اطلاع دولت رسانده می شود تا راهکارهایی عملی برای حل معضل گردو خاک ارایه شود.

وی اظهار کرد: مسوولان استان خوزستان بیش از مسوولان مرکز به مسایل اشراف و آگاهی دارند ومی توان با برخی تفویض اختیارات مشکلات را در درون استان بررسی کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایان بیان کرد: دولت نسبت به خوزستان حساسیت ویژه ای دارد و بی شک با فروکش کردن مشکل گرد و خاک در استان ، اقدامات دولت برای حل این مشکل متوقف نمی شود .

در هفته های اخیر افزایش غلظت گردو غبار تا 10 هزار میکروگرم بر متر مکعب در برخی از شهرستان ها مانند اهواز و ماهشهر موجب تعطیلی مدارس و ادارات دولتی در 10 شهرستان شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment انقدر بی تفاوت بودبید که مقام معظم رهبری دخالت فرمودند شما بفرمایید ککسانی که بسبب گرد وخاک فوت میکنند هزینه مراسم انان مجانیست
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment با سلام . سوء مدیریت و مدیریت ضعیف از علل اصلی بروز پدیده گرد و غبار است .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment عدم توجه کافی به مسائل محیط زیست و اکوسیستم های رودخانه ها و تالاب ها و سد سازی های بی رویه و بدون مطالعه بر روی رودخانه ها به علاوه عدم تثبیت شنهای روان ، عدم مالچ پاشی بیا بانها و بیابان زایی و عدم کاشت گیاهان مقاوم در بیابان زارها و مدیریت های بسیار ضعیف در کناره خشکسالی از علل بروز پدیده ریز گردها می باشد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment بر اساس پیش بینی هواشناسی استان خوزستان منشاء این گردو خاک ها داخلی است
comment
یک شهروند بهبهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
comment
0
0
comment یک مسافر بهبهانی:
من خودم امروز بین جاده اهواز تا رامهرمز شاهد بودم باد شدید تمام گردوخاک از منطقه غیزانیه که 40 کیلومتری اهواز است را به سمت اهواز میفرستاد.اصلا گردوخاک ربطی به عراق و عربستان نداره.
اصلا گردوخاک ربطی به دولت و خانم ابتکار و استاندار ندارد.
گردوخاک یک پدیده زیست محیطی است که بر اثر کاهش بارندگی در دشت خوزستان و بسیاری از مناطق کشور پدید آمده که متاسفانه خوزستان به علت خشکسالی چند سال اخیر این پدیده بیشتر به چشم میخورد.
ایراداتی که من به مسئولیین دارم این است:
1)چرا پیش بینی هواشناسی از گردوخاک را از یک روز قبل به صورت گسترده به اطلاع مردم نمیرسانند تا لااقل مسافرین شهرستانی در سطح شهر حیران و آوره نشوند!!
2)چرا یک روز قبل از گردوخاک تعطیلی فردای آن روز را اعلام نمکنند تا شاهد رفت و آمد بیخودی در سطح شهر نباشیم!!
3)چرا ماسک بصورت گسترده و رایگان لااقل بین بیماران سالمندان دانش آموزان اطفال کودکستانها ترمینالها و رهگذران بدون ماشین و زنان و بازاریان از چند روز قبل یا همان روز توسط جوانان هلال احمر و بسیج توزیع نمیگردد!!
4)چرا برنامه های جانبی مثل تشویق مردم به مسافرت بیرون استانی و تفریحی مثل برنامه های صداوسیما برای مردم برای این چند روز گردوخاکی در نظر نمیگیرند!!!
5)چرا در مسیرهای اهواز به غیزانیه/اهواز رامشیر امیدیه/اهواز بندر امام ماهشهر/اهواز شادگان آبادان/ درختاری گسترده به کمک بسیج و هلال احمر و جهادسازندگی و محیط زیست و روستانشینان همین مسیرها صورت نمیگیرد.
حتمن منعکس کنید

از طرف یک مسافر بهبهانی که امروز از نزدیک شاهد گردوخاک خیابانهای اهواز و دهیاری غیزانیه بودم.شاهدم لباسهای سرتاپا خاکیم است و ناتمام ماندن کار امروزم در اهواز به علت تعطیل شدن ادارات بدون اطلاع قبلی در ساعت 11 بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار