شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
اولين مقصد خود را بيمارستان امام خميني(ره) اهواز انتخاب نموديد تا با دلجوئي و عيادت از بيماران مراجعه كننده به علت هجوم ريزگردها و گرد و غبار، نشان دهيد سلامتي و صحت، ارزشمندترين نعمت الهي براي آدمي است و همه در برابر حفظ سلامت مردم اين ديار مسئول و مأموريم.
دکتر اسماعیل ایدنی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از حضور ایشان در خوزستان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور و هیئت دولت، از وی برای پیگیری رفع معضل ریزگردها درخواست ویژه نمود. متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقاي دكتر سيد حسن هاشمي
وزير محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي
سلام علیکم،

علاقه خاص حضرتعالي به خوزستان بر همگان روشن بوده و هست و نمونه بارز ديگري از اين علاقه را هفته گذشته مردم خوزستان خود به عينه مشاهده نمودند. در شرایط وقوع مستمر و با تراكم بالاي پديده شوم ريزگردها در آسمان استان و بالاخص اهواز، به نمايندگي از رئيس جمهور محترم و هيئت دولت رنج سفر را بر خود تحمل نموديد و براي همدردي هر چه بيشتر با مردم شريف، ساده، مظلوم و خونگرم خوزستان در شبي مبارك، فرخنده و خاطره انگيز براي ملت ايران به اهواز تشريف آورديد.

اولين مقصد خود را بيمارستان امام خميني(ره) اهواز انتخاب نموديد تا با دلجوئي و عيادت از بيماران مراجعه كننده به علت هجوم ريزگردها و گرد و غبار، نشان دهيد سلامتي و صحت، ارزشمندترين نعمت الهي براي آدمي است و همه در برابر حفظ سلامت مردم اين ديار مسئول و مأموريم.

در صبح چهارشنبه ٢٢ بهمن ماه كه به علت غلظت شديد ريزگردها، شرایط جوی بسیار خاص شده بود، در جلسه ويژه شوراي اداري استان در همين خصوص شركت نموديد و پس از اتمام جلسه، همراه با درياي پر خروش ملت به خيل عظيم جمعيت راهپيمايان يوم الله ٢٢ بهمن پيوستيد و عليرغم تراكم جمعيت و تمايل فوق العاده مردم عزيز براي هم كلام شدن با شما، دست هاي ساده و گرمشان را فشرديد و در حدي كه توان داشتيد به ابراز احساسات پاكشان پاسخ و قول پيگيري رفع هرچه سريعتر اين معضل كلافه كننده را به آنها داديد و در پايان راهپيمايي نيز، مردم خوزستان را از علاقه وافر رئيس جمهور و هيئت دولت به اين خطه مطهر بيش از پيش آگاه ساختيد و در خصوص تاثيرات ناشي از وقوع خشكسالي، خشم طبيعت و لزوم اتخاذ تدابيري براي كاهش اثرات زيانبار اين پديده بر جنبه هاي مختلف توضيحاتي به مردم ارائه فرموديد.

بیمارستان شهید چمران سوسنگرد، دشت هاي اطراف هويزه، پاسگاه زید، جفیر، طلائیه و تالاب هورالعظيم در مرز ايران و عراق مقاصد بعدی سفر بودند. ديد افقي بسيار كم در مسير به علت غلظت بالاي ريزگردها مانع از بررسی میدانی و مشاهدات عینی از منطقه نگردید تا مستندات کافی جهت ارائه گزارش به هیئت محترم دولت فراهم گردد و در پایان پس از بازگشت از تالاب هورالعظيم، در ميهمانسراي استانداري، در ميان نمايندگان استان حاضر شديد و از لزوم توجهات فرابخشي و بسيج همه توان ها براي كمك به رفع مشكلات خوزستان گفتيد و سپس اهواز را به مقصد تهران ترك نموديد.

ضمن عرض خسته نباشید و خداقوت به محضر شما، بدینوسیله بر خود لازم ميدانم به پاس حضور ارزشمند و گرمتان در خطه زرخيز خوزستان در شرايط جوي خاص و همدردي و همذات پنداري با خوزستاني هاي وفادار و خوش غيرت، مراتب تشكر و قدرداني خود را حضورتان اعلام نمايم، حسن نيت و تلاش هاي ستودني شما در اين زمينه را ارج نهم و به عنوان رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز از شما و تمام اعضاء سختكوش هيئت دولت عاجزانه تقاضا كنم با همفكري و هم انديشي وزراي مربوطه و حمايت قاطعانه رئيس قوه مجريه، در جلسه آتي هيئت دولت، تصميمات عملكردي كاربردي و راهگشاي مدنظر را اتخاذ فرمائيد تا به زودي مردم خوزستان شاهد برداشتن گام هايي بلند و اثرگذار براي اضمحلال هميشگي پدیده زیست محیطی شوم ريزگردها در جاي جاي زندگي شان باشند.

سلامتي و توفيق روزافزون جنابعالي و تمام مسئولان خدمتگزار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را از درگاه حضرت احديت خواهانم.

     دكتر اسماعيل ايدني
  رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
comment
0
0
comment من هم به نوبه خودم بعنوان یک شهروند اهوازی از تلاش های جناب آقای دکتر ایدنی تقدیر و تشکر می نمایم و احساس میکنم قبل از اینکه از آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت و درمان تشکر بشه باید از دکتر ایدنی که در طول این مدت هیچوقت مردم استان را تنها نگذاشتند تشکر کنم
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار