اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
 بررسی اجرای مصوبات دولت در مهار ریزدگردها با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست در اهواز

چگونگی اجرای مصوبات هیات دولت در مهار پدیده ریزگردها در استان خوزستان صبح روز سه شنبه با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در محل اداره کل هواشناسی خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا 'معصومه ابتکار' معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور که سه شنبه وارد اهواز شد در صبحانه کاری در اهواز،که با حضور استاندار خوزستان و نمایندگانی از وزارتخانه های نیرو و جهادکشاورزی تشکیل شد بر تعامل، هماهنگی و همگرایی بیشتر سازمان ها و دستگاه های اجرایی و کنترل و کاهش آثار مخرب ریزگردها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان در سه هفته گذشته بر اثر تشدید پدیده گرد و غبار و شرایط نامناسب زیست محیطی و آلودگی با مشکلاتی زیادی رو به رو بودند، بر اجرای دقیق مصوبات هیات دولت در کنترل و مهار ریزگردها با منشا داخلی و پیش بینی دقیق هواشناسی به منظور ایجاد آمادگی بیشتر برای سلامت مردم تاکید کرد.

سخنرانی در دانشگاه شهید چمران ، بازدید هوایی از کانون های گرد و خاک در خوزستان شرکت درنشست خبری از برنامه های سفر یک روزه خانم ابتکار به خوزستان است.

در این نشست 'عبدالحسن مقتدایی' استاندار خوزستان با بیان اینکه مردم خوزستان صدمات و لطمات زیادی از ناحیه گرد و غبار و آلودگی هوا متحمل شدند گفت: امکانات سازمان ها ، وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه برای کاهش آثار پدیده ریزگردها در خوزستان باید بسیج شود و در این ارتباط موظف هستیم به وظیفه ملی تامین سلامت مردم عمل کنیم.

وی از وزارت نفت خواست به وظایف خود در جبران خسارات زیست محیطی به تالاب هوراالعظیم کند و وزارت نیرو نیز در تامین حق آبه تالاب های شادگان و هورالعظیم کمک کند.

خشک شدن بخشی از تالاب هورالعظیم در 100کیومتری غرب اهواز از کانون های ریزگردهای اخیر با منشا داخلی بود.

برنامه احیای تالاب ها، تعیین الگوهای جوی مؤثر بر تولید گرد و غبار و اولویت بندی کانون های مؤثر، همچنین توسعه و ارتقای سامانه مدل سازی پیش آگاهی، ارتقای زیرساخت های فناوری برای پیش بینی به موقع، اجرای عملیات بیابان زدایی و کنترل کانون های بحران، توسعه نهال کاری و ایجاد جنگل های دست کاشت بیابانی، ایجاد زیرگذرهای مناسب در جاده های آنتنی میدان های نفتی، تجهیز مراکز خدمات تشخیصی و مراقبتی بیماری های ناشی از استنشاق گرد و غبار و پیش بینی اعتبارات مورد نیاز اجرای این برنامه ها مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت.

بروز پدیده گرد و خاک طی سه هفته اخیر در استان خوزستان باعث مختل شدن زندگی مردم شد بطوری که در 12 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز تمامی مدارس مقاطع مختلف در چند روز شد.

همچنین این پدیده که در برخی شهرستان های استان میزان آن 66 برابر حد مجاز بود باعث تعطیلی اداره های دولتی در 12 شهرستان استان شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته در سفر دو روزه به نمایندگی از دولت برای بررسی این پدیده وارد خوزستان شد و ضمن عیادت بیماران ناشی از این پدیده که در بیمارستان های اهواز بستری شده بودند در کمیته بحران استان شرکت کرده و در این جلسه موضوع را بررسی کرد.

موضوع پیگیری وضعیت ریزگردها با دستور رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری با جدیت بیشتری در حال بررسی است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار