شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کارگاه آموزشی آشنایی با مخاطرات ریزگردها و راه های مواجهه با آن
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: این کارگاه آموزشی با بهره گیری از دانش استادان مجرب دانشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در سالن همایش های جمعیت هلال احمر خوزستان برگزار شد.
کارگاه آموزشی آشنایی با مخاطرات ریزگردها و راه های مواجهه با آن در اهواز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، بیژن فتاحی راد با اعلام این خبر گفت: این کارگاه آموزشی با هدف تربیت مربیان آموزشی در مقابله با ریزگردها و ذرات معلق گرد و غبار در هوا و با حضور دبیران کانون های دانشجویی هلال احمر در ددانشگاه های سراسر استان برپا شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: این کارگاه آموزشی با بهره گیری از دانش استادان مجرب دانشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  در سالن همایش های جمعیت هلال احمر خوزستان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آموزش روش های خودمراقبتی در مقابله با ریزگردها اعلام کرد و گفت: آگاهی بخشی عمومی با استفاده از ظرفیت اعضاء سازمان جوانان در کانون های مختلف در سطح استان، تقویت آموزش همگانی و تربیت مربیان جهت ترویج فرهنگ سلامت در برابر ریزگردها توسط این مربیان در سطح کانون های دانشجویی از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه یک روزه بوده است.

حجت السلام والمسلمین سعادت نیا نماینده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان خوزستان در حاشیه این کارگاه گفت: شما جوانان سربازان توانمند ولایت فقیه هستید که با پیروی از دستور مقام معظم رهبری و با توانمندی ها و افکار شما باید با موضوع مقابله با ریزگردها به صورت جدی وارد عمل شد.

همچنین در این کارگاه عضوهیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: با توجه به اینکه تمرکز نیروهای داوطلب در جمعیت هلال احمر می باشد، می توان کانون مناسبی برای مقابله با بلایای طبیعی غیرمترقبه و پیامدهای آن ها فراهم ساخت.

وی افزود: با پرورش مربیان جوان و بکارگیری دانش آنان می توان خدمات ارزنده و مثمر ثمری در جهت کاهش پیامدهای ریزگردها و مباحث خودمراقبتی و اقدامات بهداشتی ارائه داد.

دکتر گودرزی نقش کانون های دانشجویی در هلال احمر در ترویج آموزش های خود مراقبتی در مواجهه با ریزگردها، نقش بسیار مهمی دانست و تصریح کرد: نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر چون در کنار مردم و همراه مردم هستند، به عنوان منشاء خیری در بهبود شرایط و اوضاع مقابله با ریزگردها و دیگر حوادث محسوب می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار