اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:
ریاست کل مجموعه نیشکر به تمام مدیران واحدها دستور مکتوب داده که در استخدام قاعده الاقرب و الاقرب رعایت بشود.
حضرت آیت الله جزایری در خطبه های نماز جمعه دیروز به ضرورت توجه به اشتغال بومی اشاره کرد و در سخنانی رویکر این شرکت را در جذب اشتغال بومی مورد توجه قرار داد و اشاره کرد که این کار باید در تمام شرکت های بزرگ رویه شود.

ایشان اظهار داشت: من دو هفته پیش در رابطه با یک مساله ای مطلبی عرض کردم که میخواهم جهت تکمیل آن یک تکلمه ای را خدمتتان عرض کنم برای اینکه مقید هستم که هم تذکر بدهیم و هم از عزیزانی که حقشان هست از آنها تقدیر و تشکر بشود که این کار هم تکلیف و وظیفه ما است.

در رابطه با اشتغال میخواهم عرض بکنم که با وجود این همه جوانان بیکار که داریم دستگاههای مختلفی الحمدالله در استان ما مشغول هستند که از نفت گرفته تا فولاد و بخش های مختلف و همچنین پیمانکاران، ظلم است به مردم این استان که منبع کار در خود استان باشد مثل نفت، فولاد و گاز و سایر فعالیت هایی که هست اما برای نیروی کار از جایی دیگر نیرو وارد شود این یک ظلم بزرگی است و خدای تبارک و تعالی خلاصه این را بدون کیفر نخواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: تکلیف است بر همه ما که با وجود این همه جوانان غیر شاغل در سطح استان نیروی کار از داخل خود استان تامین شود. خوب این یک چیز واضحی است که ما این را مطرح کردیم. دو هفته قبل و در رابطه با توسعه نیشکر که یک مجموعه بزرگی است و اشتغال وسیعی است در سطح استان ما به وجود آورده است عرایضی داشتیم که لازم است در این رابطه اصلاح بکنم و آن این است که اولا" زمین هایی که از مردم خریداری شد ابتدای امر آنطور که باید و شاید از لحاظ قیمت رضایت بخش نبود و این یک مساله ای است که مربوط به 25 سال پیش است.

بیش از 25 سال که بعدا" ما مطلع شدیم حکم شرعی آن را از ما سوال کردند و ما جواب دادیم و دقیقا" طبق همان عمل شده است، این بشارت را الان می خواستم به شما عرض بکنم که در رابطه با آن قیمت ها تجدید نظر شده است و جبران های کلانی و مبالغ بالایی تا آنجا که صاحبان زمین ها خودشان ابراز رضایت کرده اند به آنان پرداخت شد که آن قدر به آنان دادند تا صاحب زمین ها راضی شدند و ابراز رضایت کردند و من از این کار خداپسندانه عزیزان در توسعه نیشکر تشکر می کنم.

حضرت آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری اظهار داشت: مساله دیگر در رابطه با استخدام بود. یک نکته ای که ما عرض کردیم که در رابطه با استخدام یک مساله ای است و آن این است که مثلا" یک کارخانه ای در یکی از روستاهای اهواز راه اندازی می شود خوب با وجود اینکه اهل آن روستا بیکار باشند چه معنی دارد که از آن سر استان نیرو بیاورند.

یک بخش نامه ای در همین راستا ریاست محترم توسعه نیشکر صادر کرده است که در بند ج آن نوشتند که آن بخش نامه را برای بنده هم فرستادند، نوشتند که اولویت جذب با متقاضیانی است که کمک و همکاری بیشتری با شرکت داشته اند یعنی آنهایی که مثلا" زمین های خود به شرکت را فروختند و خودشان اهل آن محل هستند، از روستائیان و افراد بومی و بطور کلی از نظر نزدیکی به شرکت قاعده الاقرب و الاقرب رعایت بشود.

ریاست کل مجموعه نیشکر این نکته را به صورت بخش نامه به تمام مدیران واحدها صادر کرده است که در استخدام خودشان این قاعده العقرب و العقرب (آنهایی که حق بیشتری دارند) رعایت بشود. آنهایی که نزدیکترند به مجموعه کار از وجود آنها استفاده بشود. من امیدوارم انشالا یک همچنین جواب مساعدی از بقیه دستگاهها و مراکز اقتصادی دیگر استان که آنها هم لبیک بگویند.

این خواسته ما یک خواسته شرعی است، یک مطلبی است خداپسندانه که این بی انصافی است که بروند از استانهای دیگر نیروی کار بیاورند در حالی که جوانان ما اینجا بیکارند. من از خدای تبارک و تعالی توفیق همه را مسئلت دارم.

حضرت آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در خطبه‌های امروز نماز جمعه اهواز اظهار داشت: حضرت زینب (س) از ایتام برادر پرستاری و طعام خود را به آن‌ها می‌داد. به همین دلیل روز میلاد ایشان روز پرستار نام گرفته است.

وی با بیان اینکه پرستاران در جایگاه اسلامی نقش مهمی دارند، گفت: چون از بیماران دلسوزانه حمایت می‌کنند جامعه اسلامی همیشه برای آن‌ها احترام خاصی قائل است.

امام جمعه اهواز با اشاره به دیدار مردم آذربایجان شرقی با مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری مطالب متنوعی بیان کردند البته در یک مقطع از سخنرانی خود 2 ایراد از اقتصاد کشور گرفتند و گفتند عیب اقتصاد ایران به دلیل اتکا به نفت و دولتی بودن آن است.

وی افزود: راه رفع این مشکل اقتصاد کشور را خود مقام معظم رهبری بیان کردند و فرمودند هر وقت که مسئولان بخواهند خود بار را به مقصد برسانند یا نمی‌توانند یا به کندی پیش می‌رود اما هر وقت مردم حضور فعالی داشته باشند مشکلات رفع می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: امروز یکی از حربه‌های غرب برای مقابله با ایران تحریم است. تحریم‌های ظالمانه غرب به این معنی است که یا تسلیم شوید یا اینکه شما را تحریم می‌کند و این تهدید‌ها به دلیل احتیاج ما است.

وی اظهار داشت: آن‌ها از احتیاجات ما سواستفاده می‌کنند و می‌گویند که چیزهایی که احتیاج دارید را نمی‌دهیم و تنها راه رفع این موضوع تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور مردم در صحنه است.
حضرت آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که تهدید پذیر نیست، گفت: اقتصاد مقاومت یعنی اقتصادی مبتنی بر مردم و داخل کشور است و همه چیزهایی که وابسته به غرب و دنیای خارج است. این تهدید‌ها زمانی رفع می‌شود که اقتصاد ما داخلی باشد.

وی افزود: البته مردم زمانی از تولیدات داخلی حمایت می‌کنند که این محصولات مرغوب باشد و مردم هم باید توجه کنند که تا وقتی یک محصول در داخل کشور تولید می‌شود نباید مشابه خارجی آن را بخرند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع انسانی و منابع مادی غنی است، عنوان کرد: پیچیده‌ترین تکنولوژی جهان فناوری هسته‌ای است و جوانان ما توانستند با توکل بر خداوند و نگاه به منابع داخلی به این فناوری برسند و این نشان از غنی بودن منابع انسانی ما دارد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment اعقرب غلط نوشته شده اصلاح شود الاقرب درست است یعنی نزدیکان درصورتی که العقرب نام یک خزنده سمی است که در متن الف لام گرفته
comment
یمانکار بومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
comment
0
0
comment سلام .
حضرت آیت الله جهت استحضار شریف اتان که بخوبی اشاره نیک به اشتغال بومی فرمودید پیمانکاران هم صنف شغلی هستند چگونه در شرکت ... از پیمانکار خدمات نیروی انسانی تهرانی و مستقر در تهران استفاده شده است اخدی هم اقدام یا اعتنایی نمیکند .یعنی استان خوزستان اینقدررر درمانده و بیچاره شده است که مدیران شرکت یاد شده در تهران حتی پیمانکار نیروی انسانی خدماتی را هم از تهران که از مرتبطیین خودشان هستند بیاورند . الحق چه کسی جوابگو این اجحاف میباشد .
با تشکر فراوان
comment
پیمانکار اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
comment
0
0
comment سلام .
اشتغال بومی . اینهمه پیمانکار تامین نیروی انسانی خدماتی در استان آنگاه شرکت هواپیمایی نفت در محل فرودگاه بین المللی اهواز پیمانکار نیروی انسانی را از پیمانکار تهرانی ساکن و مستقر در تهران برگزیده اند . لطفا کسی هست پیگیری بفرماید .
با تشکر فراوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار