شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت 

باران باعث فراموشی  مطالبات خوزستانی ها نشود
بعد از روزها دلگیری و ناامیدی و بار سنگین روانی گرد و خاک بر جسم و روح خوزستانی های مظلوم، بارش رحمت الهی چهره غبارگرفته استان عزیزمان را شست و زیبا کرد. 

بدون هیچ تردیدی باید شاکر الطاف الهی بود. اما نکته ای که باید مورد توجه همه مردم شریف و خصوصا نخبکان و بویژه صاحبان قلم و بیان و تریبون و منبر قرار گیرد این است که لطافت هوای این روزها که حاصل ترحم و لطف لایزال خداوندی است نباید موجب شود که مطالبات حداقلی خوزستان در داشتن هوایی پاک مورد غفلت واقع شود. واقعیت این است که دستور قاطع مقام معظم رهبری در کنار مطالبه عمومی و بی سابقه مردم و شکسته شدن سکوت نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ( که انتظار می رود در اجلاس اسفندماه خبرگان رهبری نیز توسط نمایندگان معظم مردم خوزستان استمرار یابد) باعث ایجاد حرکتی در دستگاه اجرایی کشور برای کاستن از آلام مردم شریف خوزستان شد.

این حرکت که بارها در سال های اخیر تا این مرحله پیش رفته و سپس متوقف شده است هنگامی به عرصه عمل کشیده خواهد شد که آن مطالبه عمومی مردم و هجمه رسانه ای به بی توجهی غیرمنصفانه به خوزستان تحت هیچ شرایطی رقیق و پیگیری نمایندگان خوزستان در مجالس مختلف و خوزستانی های پایتخت نشین رها نشود و بارش رحمت الهی و برکات فراوانش - که البته مسولین استانی و کشوری هیچ نقشی در آن نداشته اند - صورت مساله تنفس مستمر مردم رنج کشیده خوزستان در هوای بیش از 66 برابر حد مجاز را پاک نکند چون به زودی و در صورت بی برنامگی مسولین این بلای پرعارضه مجددا دامن گیر مان خواهد شد و لطمات روحی و جسمی آن در آستانه سال جدید کام همه را تلخ تر از پیش خواهد کرد. امیدوارم در سایه لطف الهی و هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش مسولین استانی و کشوری شاهد خوزستانی پاک با آسمانی آبی باشیم و دل مردمان پاک نهاد این دیار همیشه پرامید و آفتابی باشد. 

سکوت معاون استاندار!
در شرایطی که بانوی محیط زیست کشور انگشت اتهام خود را به سمت نمایندگان خوزستانی روانه کرده بود و آنان را مقصر اصلی آلودگی ها می دانست جا داشت معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان مستقیما وارد گود شود و بگوید که چند درصد از اعتبارات 55 میلیاردی مقابله با ریزگردها که در مجلس تصویب شده بود به خوزستان اختصاص یافت اما متاسفانه در این هیاهو ، معاون استاندار ، خود را به دور از این هیاهوها و اتهام زنی ها قرار داد و صرفا به صورت غیرمستقیم ، سخنانی از وی منتشر شد. 
از جمله اینکه ، بهمئی نماینده رامهرمز در تماسی با حاجتی مدیر برنامه ریزی استانداری و لاهیجان زاده رئیس محیط زیست خوزستان به این نکته پی می برد که  در 11 ماه گذشته حتی یک ریال از 55 میلیارد تومان سال جاری به مبارزه با گرد و خاک به خوزستان اختصاص داده نشده است!

اهواز آیینه عبرت کلانشهرها ! چمران : تهران را تبدیل  به اهواز نکنید! 
آلودگی اهواز و مصیبت های این کلانشهر، درس عبرتی برای کلانشهرهای دیگر شده و مدیران شهری در سمینارها و جلسات خود  اهواز را آیینه عبرتی قرار داده اند. در جلسه اخیر شورای شهر تهران ، مهندس چمران به مسئولین هشدار داده است که فعالیت برخی معادن ، تهران را تبدیل به اهواز خواهد کرد. چمران گفته است که فعالیت معادن شن و ماسه علاوه بر هم زدن ژیودزی خاک، ریزگردهای بسیار خطرناکی را نیز به وجود آورده است و تا تهران شبیه اهواز نشده است باید این کارخانه تعطیل بشود. وی این را هم گفته است که امروزه فعالیت این مجموعه فضای زندگی 10 میلیون شهروند تهرانی را به خطر انداخته است ضمن اینکه شن و ماسه این کارخانه قابل استفاده در ساختمان‌سازی نیست چرا که در داخل بتوان سایش پیدا می‌کند و ما انتظار داریم این کارخانه هر چه زودتر تعطیل شود که امیدواریم قوه قضاییه نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام بدهد. 
فعالیت یک کارخانه و یا معادن در تهران اینگونه صدای مسئولین را درآورده است اما فعالیت صدها کارخانه در خوزستان با مشکلات زیست محیطی متعدد ، همواره با سکوت مسئولین همراه بوده است و مدیران استانی سلامت خوزستانی ها را قربانی سکوت خود کرده اند. 

حاشیه های آیین کلنگ زنی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در اهواز
آیین کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس که پنجشنبه با حضور میهمان ویژه آن محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده کل سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس در محل بوستان شهروند اهواز برگزار شد با حاشیه هایی همراه بود. این آیین در محوطه باز بوستان شهروند زیر نم نم باران و درهوایی کاملا' مطبوع با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی راس ساعت 10 و با نواختن زنده سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
* سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان دومین سخنران این آیین تحت تاثیر بارش نمناک باران خیلی کوتاه ایراد شد.  
* سردار محمد علیپور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان نیز به تبعیت از رضایی سخنرانی خود را کوتاه و مختصر کرد. 
* حضور چند دختر خردسال بختیاری با لباس های محلی حضور در این آیین را بانشاط کرد و مقتدایی استاندار خوزستان ضمن ابراز محبت به دختران خردسال بختیاری با یکی از آنان عکس یادگاری گرفت.
* استاندار خوزستان نام چند نفر از یادگاران دفاع مقدس که تعدادی از آنان در این آیین حضور داشتند به انگیزه محبت و صمیمیت به آنان با نام کوچک نظیر آقا محسن و علی آقا(شمخانی) خطاب می کرد.
* شش نفر پس از تعارف های زیاد کلنگ باغ موزه دفاع مقدس را به زمین زدند.
* محسن رضایی به عنوان نفر اول کلنگ زنی با سه بارگفتن 'یا زهراء ' و همنوایی حاضران با وی ، به این آیین معنویت خاصی بخشید.
* رضایی در سخنان خود گفت: امیدواریم همانگونه که مشکل باغ موزه دفاع مقدس خوزستان حل شد مشکل سد گتوند و گرد وخاک استان نیز حل شود.
* وحید کیانی مجری جوان این آیین اشعار مرتبط با دفاع مقدس را به خوبی سرود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
comment
0
0
comment نظر جالب وزیر بهداشت :‌به گفته وزیر بهداشت (در سفر به عراق ) ، اما واقعیت آن است که ریزگردها اولویت اصلی عراق نیست. اولویت عراق مساله امنیت این کشور، غذا، برق، آب، جاده و مسایل این چنینی است. نگاه آنها به این موضوع واقع بینانه تر از ماست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار