اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
از روزهای گذشته که باران،این رحمت الهی در حال بارش بود و تاکنون که ادامه دارد شاد و خرسندهستیم که به امید خدا شاید تا یک ماه آینده شاهد گردوخاک نخواهیم بود اما تا به کی قرارست رحمت ها و امدادهای غیبی پوششی بر بی خیالی و عدم دلسوزی مسئولین نسبت به این معضل باشد؟

البته شاید اگر باد نوزد اندک میهمانان نوروزی با خاطره خوشی استان ما را ترک کنند.

 

بنده در حال بررسی عکس العمل مسئولین کشوری،نمایندگان مردم در مجلس و گروههای سیاسی و نهادهای مردمی روی خروجی سایت های خبری بودم که به چهار نوع واکنش متفاوت برخورد نمودم که براساس درک و اندیشه خود ابرازمی نمایم:

1-متاسفانه استانداران و مدیران دولتی مناطق تحت پوشش در قبال این معضل مصنوعی و دست ساز بشر هیچ موضعی نگرفتند و حتی در استان خوزستان که مرکزیت این معضل قراردارد،مسئولین محلی همصدا با مسببین برای توجیه این مسئله – بدلیل حفظ منافع و جایگاه مدیریت خود-سرپوش گذاشته و در این جهت گام برداشتند.

 

2-نیروهای سیاسی استان- جناح های اصولگرایی و اصلاح طلبی- نیز قاعده بازی را رعایت کرده،جناح اصولگرا به قواعد بازی سیاسی نوبتی پایبند بوده و به مانند اصلاح طلبان که هشت سال(در دولت اصولگرایی) در قبال تمام معضلات استانی سکوت کردند،این بندگان خدا نیز قسم خورده اند که هشت سال – البته اگر دولت روحانی 8 سال طول بکشد!- وارد هیچ مسئله و موضوعی (ضعف و ناتوانی اصلاح طلبان) در استان نشوند. گروههای اصلاح طلب نیز به دلیل آن که ظاهرا مدیریت کشور به آنها منتسب بوده،می بایستی کورکورانه عملکرد آنها را تایید نموده و اگر احیانا کسی از روند عملکرد رییس جمهور،معاونین و وزرا ناراضی باشد و به آنها انتقاد ورزد دیگر اصلاح طلب نبوده و باید از این دایره طرد گردد و با وی برخورد سلبی شود.

 

3-نهادهای مردمی(سمن ها و...) وهمچنین افراد مستقل که از طریق رسانه های محلی و گروههای اجتماعی اقدام به درج و بیان نظرات خود نموده – به جز خودشان افراد دیگری آن مطالب را بررسی نمی کند – خوشحال شده و احساس می کنند که صدای آنها شنیده می شود و به این موضوعات عمل خواهد شد،که متاسفانه به جز تخلیه احساسات بازخورد دیگری نداشته است.

 

4-واکنش نمایندگان مجلس که در پایان عمر نمایندگی خود می باشند که آنها به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

الف- گروهی که پایه رای خود را توجه مردم به آنها گذاشته و امید خود را از کمک های دولتی قطع نموده و هر از چند گاهی برای جلب رضایت مردم،سخنانی بر زبان می آورند که در راستای حمایت از مردم استان،سرزنش مسئولین و جهت مخالفت با شیوه برخورد دولت در مسئله ریزگردها بوده است.

 

ب- همچنین عده ای که با روش همیشگی خود و حرکت های دوپهلو – هنوز از حمایت های دولتی قطع امید نکرده اند- خود را نامزد مورد حمایت دولت در مجلس آتی می بینند و در این موقعیت سکوت را ترجیح داده اند و گاها در سفرهای دولتمردان آنها را همراهی نموده و بعضا عملکرد آنها را – بدون در نظر گرفتن میزان مشارکت آنها در ایجاد این معضل – تایید نمودند.

 

 

در حال بررسی سایت های خبری استان بودم که یک عکس از آنها را روی سایت مشاهده کردم،که نمایندگان با یک تکه پارچه بر دهان که به مانند ماسک یا....بود که اعتراض این جمع به آلودگی هوا را نشان می داد. در هر صورت برای یک نماینده مجلس شورای اسلامی این مملکت قابل قبول و خوشایند نبوده و نیست.

 

این دوستان می بایستی به جای انجام کارهای پوپولیستی و عوام پسندانه،از ابزارهای قانونی از طریق مراجع قضایی،پیگیر شکایات خود از عاملین این اتفاقات باشند و با تشکیل یک پرونده حقوقی قوی،شواهد قابل دسترسی و دلایل مبرهن و محکم،پایمال شدن حق مردم را به اثبات رسانده،تا مردم به این نمایندگان خود افتخار کرده و دوباره اعتماد کنند،در غیر اینصورت نمی توانیم باور کنیم کسی از این دیار به آنها رای دهد و به قول معروف آزموده را آزمودن خطاست.

ابوالفضل بابادی شوراب




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار