اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
قائم مقام دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اهواز خبر داد
قائم مقام دانشگاه علمی ‌کاربردی شهرداری اهواز تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز، حوزه مطالعاتی پروژه‌های عمرانی توسط این مرکز انجام خواهد شد؛ در صورت راه‌اندازی این مرکز همه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی شهرداری اهواز به دانشگاه علمی کاربردی شهرداری تفویض خواهد شد.
اسماعیل احمدی فر قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز از راه اندازی مرکز مطالعاتی در این دانشگاه خبر داد.

اسماعیل احمدی فر در گفتگو با خبرنگار فارس در اهواز به تشریح عملکرد دانشگاه علمی و کاربردی دانشگاه شهرداری اهواز پرداخت و گفت: شهرداری اهواز نیز همانند سایر کلانشهر ها اقدام به راه اندازی دانشگاه شهرداری اهواز با هدف ارتقای سطح علمی و تخصصی کارکنان و استقلال مطالعاتی و تخصصی در حوزه فنی و عمرانی خود کرده است.

قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز ادامه داد: دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با تصویب شورای شهر و شهردار اهواز تاسیس شده است.

احمدی فر با اشاره به فراهم شدن تجهیرات، کارگاه ها و آزمایشگاه ها در این دانشگاه گفت: این اقدامات در کوتاه ترین زمان ممکن در دانشگاه صورت گرفت و توانستیم ترم اول را با موفقیت به پایان برسانیم.

قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز تصریح کرد: ترم اول دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز با راه اندازی 5 رشته که 4 رشته در سطح کاردانی و یک رشته در سطح کارشناسی با حضور 200 دانشجو کار خود را آغاز کرده است.

احمدی فر به اقدامات دانشگاه علمی و کاربردی در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: تدوین 3 فصل نامه در حوزه های جامعه شناسی شهری ، امورفرهنگی و معماری و شهرسازی با مشارکت اساتید دانشگاه را در دستور کار داریم.

قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز بیان داشت: هیچ دانشگاهی سیاق آموزشی به خود نمی گیرد مگر از لحاظ پژوهشی بتواند فعال و جهشی ورود کند.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز مطالعاتی دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز خبر داد و گفت: این مرکز می تواند نقش مهمی در حوزه مطالعاتی پروژه های عمرانی ایفا کند.با راه اندازی این مرکز پیوست های فرهنگی و اجتماعی هر پروژه نیز مورد مداقه و مطالعه قرار می گیرد. این مرکز توسط اساتید دانشگاه های استان خوزستان و دانشجویان این دانشگاه ادار ه خواهد شد.

با راه اندازی این مرکز حوزه مطالعاتی پروژه های عمرانی توسط این مرکز انجام خواهد شد.در دیگر کلانشهر ها این مهم صورت گرفته است. در صورت راه اندازی این مرکز کلیه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی شهرداری اهواز به دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری تفویض خواهد شد.

احمدی فر از رویکرد مثبت شورای شهر و شهردار اهواز نسبت به تشکیل این مرکز مطالعاتی خبر داد.

قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز همچنین از ثبت یک شرکت دانش بنیان زیر نظر این دانشگاه خبر داد و گفت: این شرکت دانش بنیان با هدف کارآفرینی و اشتغال مولد راه اندازی خواهد شد. وی گفت: دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز این آمادگی را دارد که در حوزه آموزش فرهنگ شهروندی نیز ورود کند تا مدرک صادر شده این دانشگاه دارای امتیازات و اعتبار ویژه ای شود.

قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز به افق آینده این دانشگاه را روشن ارزیابی کرد و گفت: طبق سیاست های چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران در این سال باید به قطب اول منطقه در همه حوزهای توسعه قرار گیرد. یکی از شاخص های چشم انداز 1404 تولید علم و فناوری است. برخی از کشورهای منطقه به لحاظ معادن و ذخایر معدنی و نفتی در جایگاه بالایی برخوددار نیستند اما توانسته اند در حوزه تولید علم به یکی از قطب های جهانی تبدیل شوند .

دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز نیز به سهم خود در رسیدن به افق چشم انداز 1404 واقف است. در این راستا ارائه مقالات بین المللی حضور موثر در طرح های پژوهشی و علمی ، تدوین فصل نامه های و راه اندازی مرکز مطالعاتی و تاسیس شرکت دانش بنیان را در اولویت نخست خود قرار داده ایم.

احمدی فر از انعقاد قراردادها و تفاهم نامه ها با دیگر مراکز علمی خبر داد و گفت: خوشبختانه این دانشگاه توانست با حضور اساتید دانشگاه و متخصصین شهرداری اهواز ترم اول را با موفقیت به پایان برساند.

قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز از راه اندازی کارگاه ها و آموزشگاه در محل شهرداری اهواز خبر داد و گفت: برخی از کارگاه های آموزشی در سازمان قطارشهری شهردراری اهواز انجام شد. وی از افزایش رشته های این دانشگاه در حوزه مدیریت پسماند، برق مترو و مهندسی ترافیک خبر داد و گفت: در این راستا رشته های میان رشته ای را نیز فعال می کنیم.

احمدی فر از راه اندازی دوره های مهارتی در این دانشگاه خبرداد و گفت: این دوره ها با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان خوزستان برگزار شد. اغلب رشته های فعال در این دانشگاه دارای بازار خوبی در حوزه کار در استان و کشور هستند.

وی ادامه داد: رشته های برق مترو و مهندسی ترافیک از جمله رشته هایی هستند که به لحاظ اشتغال بکار فارغ التحصیلان آن با استقبال خوبی همراه خواهد شد. در حال حاضر راه اندازی قطارشهری در دستورکار اکثر کلانشهرها قرار دارد و اکثر شهرهای بزرگ با معضل ترافیک نیز مواجه هستند که فارغ التحصیلان این رشته های می توانند در این حل این معضل نقش مهمی ایفا کنند.

قائم مقام دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری اهواز گفت: در حال حاضر 80 درصد از پرسنل شهرداری اهواز در مقطع دیپلم و زیردیپلم هستند و آن 20 درصد باقی مانده نیز اغلب در رشته های غیر مرتبط می باشند و این دانشگاه می تواند در ارتقای سطح علمی و تحصیلاتی پرسنل شهرداری اهواز کمک شایانی بکند.

احمدی فر در پایان از تخفیف 10درصدی شهریه این دانشگاه برای پرسنل شهرداری اهواز خبر داد و گفت: شهریه این دانشگاه یک سوم شهریه های دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی استان است. این دانشگاه همچنین این آمادگی را دارد که در رشته هایی که مورد نیاز شهرداری اهواز است ورود جدی پیدا کند و اصلا راه اندازی این دانشگاه بر همین اساس بوده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار