اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

در حاشیه سفرنامه سلامت خوزستان

از روزگار مردم گاومیش آباد تا روزگار یک بازیگر در اهواز
خبرنگاران در آخرین مقصد سفر نامه سلامت و امید هلال احمر در خوزستان هم گلایه مردم از مسوولان درباره ریزگردها را شنیدند و هم تحت تاثیر بردباری مردم محله گاومیش آباد اهواز قرار گرفتند.
رامهرمز، دزفول، آبادان و اهواز از ایستگاه های توقف این کاروان سلامت در خوزستان بود، شاید رخت بستن گرد و غبار در روزهای گذشته از این استان فضای مناسب تری را برای خبرنگاران ایجاد کرده بود ولی وقتی پای درد و دل مردم در این باره نشستیم شاهد دلشکستگی و ناراحتی های زیاد مردم نسبت به وضعیتشان بودیم. 
* خانم بارداری که ساکن اهواز بود وقتی فهمید ما خبرنگار هستیم عاجزانه از مسوولان خواست فکری اساسی برای ریزگردها در این شهر بکنند تا مردم در سختی نباشند.
*  گاومیش آباد اهواز محله ای با کمبودهای بسیار است. مردم این محله که از بیشتر عرب بودند گاومیش هایی را پرورش می دادند و از آن راه ارتزاق می کردند ولی آن روز که اهالی رسانه به آنجا رسیدند دست کم برای کودکانشان روز عجیب و شادی شد. کودکان آن منطقه که بسیارشان کم و سن سال بودند وقتی خبرنگاران و دوربین های آن ها را می دیدند سر از پا نمی شناختند و تمام مدت بالا و پایین می پریدند و قهقهه سر می دادند. وقتی از دختری که حدود 10 سال سن داشت پرسیدم که کلاس چندم است، گفت : خانواده اش به دلیل مشکلات مالی نمی گذارند به مدرسه برود .
* فاطمه که برخلاف بقیه بچه ها فارسی بلد بود مسوولیت ترجمه ما را بر عهده گرفت ولی در خیلی از موارد ارتباط با این کودکان که از چشم هایشان شادی موج می زند نیازی به مترجم نداشت.
* هنگامی که از بچه ها خواستیم اسم هایشان را بگویند یکی یکی در حال معرفی کردن خود بودند که مردی بسیار لاغر و تکیده از کنار آنها رد شد و بچه ها با چشمک زدن، یک صدا با هم فریاد زدند اون محتاطه (معتاده) و با هم خندیدند.
* به جز فلافل فروشی های محله دیگری از اهواز که لشگرآباد نام دارد، باشوی غریبه کوچک نیز در آن منطقه طرفداران زیادی دارد.  عدنان عفراویان بازیگر کودک فیلم باشو غریبه کوچک که حالا حدود 40 سال دارد صاحب دکه ای است که در آن سیگار می فروشد و سراسر دکه را از عکس های بازی اش در فیلم باشو غریبه کوچک پر کرده است.
*  سفرنامه سلامت امید که متعلق به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در امسال به 12 استان و 48 شهرستان کشور سفر کرد. برگزاری چادرهایی که به ارایه خدمات و آموزش های در حوزه سلامت به مردم از برنامه ها سفرنامه سلامت و امید در استان ها مختلف بود.
* هدف از برگزاری سفرنامه سلامت امید ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف مردم در خصوص سلامتی شان و هدایت خیرین به منظور مشارکت در حوزه سلامت است.

تحصن معلمان خوزستانی 
چند روزی از وعده قبلی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان نگذشته است که صبح یکشنبه جمعی از معلمان خوزستانی مقابل این اداره کل تحسن صنفی کردند. طبق اخبار رسیده ،  بیش از یک صد معلم مقاطع مختلف تحصیلی مدارس خوزستان با تجمع در مقابل ساختمان اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان واقع در منطقه امانیه، میدان ساعت نسبت به پرداخت نشدن مطالبات و معوقات خود اعترض کرده و خواستار پرداخت شدن آن قبل از سال جدید و افزایش حقوق و دستمزد خود با توجه به سختی کار و هوای استان شدند.

حاشیه هایی از جشنواره فیلم های علمی در اهواز

* باشو، غریبه ای که دیگر کوچک نیست!
عدنان عفراوی بازیگر نقش باشو در فیلم باشو غریبه کوچک مهمان اختتامیه جشنواره ی فیلم های علمی اهواز بود.در آیین پایانی جشنواره، بخشی ویژه تقدیر از عدنان عفراوی بازیگر نقش باشو پیش بینی شده بود.عدنان عفراوی با دعوت مجری برنامه به روی سن رفت و بخش هایی از فیلم "باشو غریبه کوچک" برای حاضران به نمایش گذاشته شد. حاضران در سالن نیز برای دقایقی عدنان عفراوی را تشویق کردند.پس از آن، بازیگر نقش باشو با حاضران در سالن صحبت کرد. او از بهرام بیضایی یاد کرد و گفت که از مسئولان تنها یک کیوسک می خواهد که برای امرار معاش خانواده و در امان ماندن از گرد و غبار در آن کار کند. افراد حاضر در سالن نیز او را به شدت تشویق کردند.کیوان کثیریان نماینده بخش منتقدان و نوسیندگان سینمای ایران نیز به روی سن رفت و درخواست عدنان خطاب به مسئولان را بار دیگر تکرار کرد.مدیر تولید فیلم "باشو غریبه کوچک" نیز به دعوت مجری برنامه به روی سن رفت و جایزه ای به عدنان عفراوی اهدا کرد.

* بزرگداشت چهره ماندگار ریاضی 
در آیین پایانی جشنواره، بخش ویژه بزرگداشت پرفسور کرم زاده برگزار و از وی تقدیر شد.پرفسور امیدعلی شهنی کرم‌زاده ریاضی دان ایرانی است. کرم زاده در سال ۱۳۲۳ در شهر مسجدسلیمان متولد شد. وی به خاطر تلاش برای عمومی کردن علم ریاضی، موفق به کسب جایزه ترویج علم ایران گردید. کرمزاده در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار کشور معرفی شد.پروفسور کرم‌زاده، علاوه بر شرکت در کنفرانس‌های ریاضی خارج از کشور و ایراد سخنرانی در چندین المپیاد جهانی ریاضی، در چندین دوره نیز به عنوان سرپرست تیم اعزامی ایران در المپیاد جهانی ریاضی حضور داشته ‌است. کرم‌زاده در سال ۱۳۵۳به عنوان عضو فعال انجمن ریاضی آمریکا (AMS)  شروع به فعالیت کرد که کماکان نیز با این انجمن، در حال همکاری است. وی از سال ۱۳۵۴تا ۱۳۵۸به عنوان رئیس دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز مشغول به فعالیت است.

* گل‌ برزيلي فردوسي‌پور در آبادان
در حاشيه برگزاري اين جشنواره، مسابقه فوتبالي بين دو تيم منتخب رسانه به كارگرداني عادل فردوسي‌پور و تيم پيشكسوتان فوتبال آبادان در شهر آبادان برگزار شد.اين مسابقه فوتبال كه در ورزشگاه تختي آبادان و با تستقبال گرم مردم اين شهر برگزار شد، در نهايت با نتيجه دو بر يك به سود پیشکسوتان آبادان به پايان رسيد. عادل فردوسی‌پور و علی فیروزی به ترتیب کاپیتان تیم‌های فوتبال رسانه ورزش تهران و پیشکسوتان آبادان بودند. در این بازی ابراهیم تهامی، علی فیروزی و بهنام سراج برای تیم پیشکسوتان آبادان پا به توپ شدند و بهنام سراج براي منتخب آبادان گل‌زني كرد. عادل فردوسی‌پور نیز در ميان تشويق هواداران، با يك ضربه چيپ برای تیم ورزش و رسانه یک گل به ثمر رساند. عواید حاصل از بلیت‌فروشی این مسابقه دوستانه صرف امور خیریه مي‌شود.

* اهدای جایزه ویژه به آرونا واسادوف
در آیین پایانی نخستین جشنواره ی بین المللی فلیم های علمی اهواز از "آرونا واسادوف" تقدیر شد.این جایزه را فاطمه معتمدآریا به وی اهدا کرد. آرونا واسادوف  رییس هیات داوران نخستین جشنواره‌ي بین‌المللی فيلم‌های علمی اهواز، دارای مدرک دکتری سینما از دانشگاه پاریس است. وی بخش عمده‌ی زندگی خود را وقف سینما کرده است. او موسس و مدیر شبکه‌ي بین‌المللی ارتقای سینمای آسیا است. آرونا فیلم‌های مستند و کوتاهی ساخته و دو کتاب درباره‌ی سینمای هند نوشته است. وی ویرایش چند کتاب دیگر درباره‌ی فیلم و تلوزیون آسیا را برعهده داشته است. این فیلمساز در سال 1998 با هدف معرفی سینمای آسیا مجله‌ی سینمایا را راه‌اندازی کرد. فعالیت‌های آرونا با جوایز و مقام‌های فرهنگی، ملی و بین المللی از جمله نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه ارج‌گذاری شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار