شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
معاون اجرایی شورای شهر اهواز:
خورشیدی افزود: اولین فلسفه وجودی چنین دانشگاهی این است که با صرف کمترین هزینه بیشترین بهره نصیب شهروندان شود و این مهم تحقق نمی ‏یابد مگر اینکه کارکنان شهرداری و جوانان این مرز و بوم خود را به زیور علوم فنی و حرفه‏ای بیارایند .
جانعلی  خورشیدی معاون اجرایی شورای شهر اهواز با حضور در دانشگاه شهرداری از شهردار و اعضای محترم شورای شهر خواستار توسعه همه جانبه دانشگاه برای تبدیل شدن به قطب علمی در استان شد.
عضو شورای شهر  با حضور در دانشگاه شهرداری و بازدید از فضای دانشگاه و امکانات آن ابراز داشتند:  یکی از افتخارات شورای چهارم اسلامی شهر اهواز دغدغه ایجاد دانشگاهی جهت ارتقای سطح علمی کارمندان شهرداری بود که با طرح این لایحه از سوی شهردار محترم و حمایت همه جانبه و تصویب آن از سوی شورای شهر به فضل الهی پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بر بالای این دانشگاه برافراشته شد.

خورشیدی افزود: اولین فلسفه وجودی چنین دانشگاهی این است که با صرف کمترین هزینه بیشترین بهره نصیب شهروندان شود و این مهم تحقق نمی ‏یابد مگر اینکه کارکنان شهرداری و جوانان این مرز و بوم خود را به زیور علوم فنی و حرفه‏ای بیارایند .

وی ادامه داد که ما می خواهیم زیبایی و طراوت را با شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی در شهرها ایجاد کنیم و این امر فقط با کسب آموزش در کلاس های تخصصی علمی و کاربردی میسر است و  در همین راستا نمایندگان مردم در شورای چهارم به این نتیجه رسیدند که با تأسیس این دانشگاه میراث علمی گران بهائی را برای آیندگان بوجود می آید.

وی افزود: امروز خطاب من به کسانی  که وارد این دانشگاه می شوند این است که هیچ چیز با ارزش‏تر از صرف وقت برای تحصیل علم و کسب مهارت نیست ، پس بیایید آموزش را بخاطر مهارت یاد بگیرید و خروجی آن خدمت به همشهریانمان باشد، نه اینکه صرفاً جهت اخذ مدرک باشد .

خورشیدی در پایان با توجه به استقبال کم نظیر پرسنل شهرداری و مردم عزیز کلانشهر اهواز و سایر شهرهای همجوار از تحصیل در دانشگاه شهرداری اهواز اعلام کردند امروز این دانشگاه نیاز مبرمی به ایجاد فضای مناسب و در خور شأن مردم شهید پرور استان خوزستان و دانشجویانی که در حقیقت به دنبال دانش و مهارت هستند دارد، بنابر این از همکاران عزیزم در شورای شهر میخواهم که گام دوم دانشگاه را محکمتر برداشته و نسبت به تخصیص زمین و تأمین اعتبار ساخت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری  که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شده و قطعاً در ترم های سوم و چهارم فضای کنونی پاسخگوی سیل عظیم دانشجویان نمی باشد اقدام عاجل نمایند .
در این دیدار اسماعیل  احمدی فر قائم مقام دانشگاه شهرداری نیز با اعلام استقبال پرشور دانشجویان در ترم بهمن 93 از حمایت های شهردار، اعضای محترم  شورای شهر و ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تشکر نمود.

وی افزود: با توجه به اینکه پژوهش‏ های مربوط به شهرداری ‏های کلانشهرها به دانشگاه ها واگذار شده ، بهتر است پژوهش ‏های شهرداری اهواز هم به دانشگاه شهرداری اهواز واگذار شود .

احمدی فر هیأت علمی را یکی از ارکان اساسی دانشگاه برشمرد و سوابق تحصیلی و تجارب علمی اعضای آن را پشتیبان داوری مقالات و اظهار نظر های کارشناسی در خصوص پروژه های تحقیقاتی دانست که می‏ تواند راه گشای بسیاری از نیازهای پژوهشی شهرداری کلانشهر اهواز باشد .

احمدی فر بیان داشت:  حرکت  علمی صورت گرفته در دانشگاه شهرداری را رو به پیشرفت دانست و ابراز امیدواری کرد با افزودن رشته های تخصصی مورد نیاز شهرداری در ترمهای بعد شاهد تخصصی ترین دانشگاه استان در زمینه رشته های معماری ، عمرانی ، حمل و نقل شهری و ... که برطرف کننده کلیه نیازهای یک کلانشهر مدرن است  با نیروهای تحصیلکرده و با تجربه باشیم .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار