شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۲
حجت الاسلام سعادت نیا در دیدار با رئیس شورای عالی استانها:
سعادت نیا با بیان اینکه ما حاشیه های بسیاری را بر ای خود ایجاد کردیم و نتوانستیم از ظرفیتهای خدادادی به نحو شایسته استفاده کنیم، افزود: از مردم به خاطر وقت تلف کرده و کارهای انجام نشده، عذرخواهی می کنم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ حجت الاسلام سعادت نیا رئیس شورای شهر اهواز در دیدار با غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانهای کشور، با بیان اینکه حلقه مفقوده شورایی، وحدت و همدلی شورائیان است، گفت: دیگران نخواستند و ما هم نخواستیم که این وحدت و همدلی به وجود بیاید. 

وی با اشاره به عدم آموزش کافی برای شورائیان تصریح کرد: به دلیل اینکه آموزش ندیده ایم، نمی دانیم چه باید بکنیم. ما ایده آل فکر می کنیم ولی خود رای عمل می کنیم. 

رئیس شورای شهر اهواز با طرح این پرسش که برای احیای منابع استانی چه کاری انجام داده ایم؟ تصریح کرد: ظرفیت های بالقوه خورستان در هیچ استانی وجود ندارد. این استان با دارا بودن 7 بندر که در دنیا بی نظیر است به کجا رسیده است؟ ما به خیلی از سرمایه هایمان توجه نکرده ایم. 

سعادت نیا با بیان اینکه ما حاشیه های بسیاری را بر ای خود ایجاد کردیم و نتوانستیم از ظرفیتهای خدادادی به نحو شایسته استفاده کنیم، افزود: از مردم به خاطر وقت تلف کرده و کارهای انجام نشده، عذرخواهی می کنم.

«90 درصد مشکلات به ما و 10 درصد به قوانین باز می گردد. شوراها نهال جوانی هستند با پختگی، درایت و صبوری در چارچوب قانون می توانند فعالیتهای خوبی داشته باشند. اگر شوراها کار خودشان را درست انجام دهند شهرداری ها هم کار خود را درست انجام می دهند. اگر شوراها در هر کاری دخالت کنند، شهردار عملا نمی تواند کاری بکند.»

وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات را در کمیسیون ها حل کرد، از لزوم تقویت شوراها گفت و افزود: در قضیه گرد و غبار،مقصر خود ما هستیم. در بیکاری مقصر خودمان هستیم چرا که برنامه نداریم و ظرفیت سازی نکردیم.

نخستین همایش روسای شوراهای شهرستان در مشهد برگزار می شود
رئیس شورای عالی استانهای کشور گفت: نخستین همایش روسای شهرستان بعد از هفته شوراها در خراسان رضوی برگزار می شود.

غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانهای کشور در ادامه دیدار با اعضای شورای اسلامی استان خوزستان و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهرستان و شهرهای این استان که صبح امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ها نقش بسیار زیادی در نظام شورایی دارند. 

وی با بیان اینکه دیدگاه های نظام شورایی باید از طریق رسانه ها منشتر شود تا مردم با آن آشنا شوند، افزود: ما برای ارزیابی شوراهای استانها تفاهم نامه‌ها، ارائه طرح و ترویج افکار شوراها را به عنوان ملاک ارزیابی خود قرار داده ایم. 

رئیس شورای عالی استانهای کشور در ادامه به روسای شوراهای شهرستان مژده داد. وی افزود: نخستین همایش روسای شهرستان بعد از هفته شوراها در خراسان رضوی برگزار می گردد. 
وی در پایان گفت: شورای عالی استانها عامل وحدت شوراها با دولت خواهد بود.

شوراها یك مجلس كوچك هستند
معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه فرهنگ اولویت بندی باید در راس امور قرار گیرد، افزود: شهرداریها یک دولت کوچک و شوراها یک مجلس کوچک هستند.

در این دیدار سیاحی معاونت عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه نبض اقتصادی کشور به نبض خوزستان متصل است، گفت: اولویت ما در خوزستان محیط زیست، آب، راه و ارائه خدمات مناسب و بهینه به شهروندان است.

وی افزود: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تصدی استانداری توسط آقای مقتدایی این چهار مورد سرلوحه کار ما قرر گرفته است. 

معاونت عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه مدیریت واحد خدمات شهری جزو تکالیف قانونی برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه است، اظهار داشت: حال سوال این است که چرا این امر تا کنون اتفاق نیفتاده است؟ 

سیاحی تصریح کرد: یکی از مباحثی که باید به شدت پیگیری کرد بالا بردن آستانه تخصصی شوراها و شهرداری هاست. همچنین انضباط مالی در شهرداری ها انضباط محکمی نیست و در خیلی از جاها اولویت ها رعایت نمی شود. 

وی با بیان اینکه فرهنگ اولویت بندی باید در راس امور قرار گیرد، افزود: شهرداریها یک دولت کوچک و شوراها یک مجلس کوچک هستند.

معاونت عمرانی استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: خوزستان را باید فراتر از سایر استانها دید چرا که این استان 8 سال جنگ تحمیلی را تحمل کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار