شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
  یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره ضرورت مبارزه با ریزگردها،‌ گفت: ما از ایشان تشکر می‌کنیم که بحث ریزگردها را که معضل اصلی خوزستان و تعداد دیگری از استان‌های کشور است مطرح کردند.

ناصر صالحی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عنوان کرد: امیدوارم مسئولین ذیربط از خواب غفلت بیدار شوند و فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری را اجرا کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با تأکید بر این‌که بخش بزرگی از مشکل ریزگردها در نتیجه بی تدبیری مسئولان ایجاد شده، گفت: اولین گام اورژانسی در حل این مشکل این است که آب سد سیمره را رها کنند، در این صورت کشتزارها و تالاب‌ها به آب خواهند رسید.

او ادامه داد: بعلاوه باید بحث مالچ پاشی را جدی بگیرند چرا که باعث فروکش کردن خاک‌های روان می‌شود، کاشت نهال هم باید از عواملی باشد که مسئولین در اولویت خود قرار می‌دهند.

صالحی نسب تأکید کرد: امر رهاسازی آب و رساندن آب به حورالعظیم در دستور کار قرار دادن نهال‌کاری به زمانی بالاتر از 5 سال برای نتیجه دادن نیاز دارد، اما مالچ پاشی به زودی اثر خواهد گذاشت.

این عضو کمیسیون کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: در موضوع ریزگردها عمده دستگاه‌ها از وظایف خود طفره رفتند و حتی اگر طرح مقام معظم رهبری را که در سال 75 درباره احیای 800 هزار هکتار از عراضی خوزستان به 500 هزار هکتار کاهش دادند، انجام می شد حداقل 40 درصد از مشکل ریزگردها که منشأ داخلی دارد ایجاد نمی‌شد.

او افزود: سازمان حفاظت محیط زیست به وظیفه نظارتی خود عمل نکرد و وزارت نیرو نیز در تأمین حق‌آبه مورد نیاز کوتاهی کرد، اگر آنها بگویند خشکسالی است و آب نداریم چرا سدهای جدید آبگیری می‌کنند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار