شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان:
دهقان افزود: با توجه وجود عارضه های طبیعی و شن های روان، کار پاکسازی اراضی آلوده به سختی و البته کندی پیش می رود ولی در این زمینه نگرانی جدی نداریم.
 معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان ایجاد نشاط اقتصادی را در مناطق مرزی این استان رویکرد دولت تدبیر و امید در راستای عمران و آبادانی مرزها دانست و گفت: نشاط اجتماعی از طریق رونق و جذابیت اقتصادی در این مناطق با برنامه ریزی و نگاه به ظرفیت های اقتصادی دنبال می شود.

به گزارش ایرنا قدرت اله دهقان شنبه شب در دومین نشست دولت پاسخگو و اصحاب رسانه در باشگاه شهرک نفت اهواز افزود:به عنوان دولت معتقدیم امنیت پایدار مرزها با رونق اقتصادی مرزنشینان و رسیدگی به امور رفاهی و آماده کردن زیرساخت ها آنان قابل تحقق است.

وی گفت: بستر لازم برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در مناطق مرزی خوزستان فراهم شده و با توجه به روابط خوب با کشور عراق، از دیدگاه ما با توجه به مشوق های قانونی هیچ مانعی برای سرمایه گذاری در مناطق مرزی این استان وجود دارد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان ، رونق و توسعه پایانه های صادراتی چذابه در 110کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در 16کیلومتری غرب خرمشهر را در راستای اشتغال و رونق اقتصادی مناطق مرزی این استان و امنیت پایدار مرزها توصیف کرد و افزود: فرصت های اقتصادی زیادی در مناطق مرزی از جمله دامپروری، گردشگری ، احداث واحدهای صنعتی با رویکرد صادراتی وجود دارد که هنوز به فعلیت در نیامده است.

وی از وجود منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند در محدوده شهرهای مرزی آبادان و خرمشهر به عنوان لنگرگاه اقتصادی این مناطق یاد کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت های این منطقه در راستای رونق اقتصادی مرزنشینان و جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی به منظور ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اولویت نخست استفاده از این فرصت ها با تزریق تسهیلات مناسب بانکی با مرزنشینان است.

*راه اندازی بندر صادراتی شادگان در راستای رونق اقتصادی مرزنشینان در دولت تدبیر و امید محقق شد

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان راه اندازی بندرصادراتی شادگان را به عنوان هشتمین بندر صادراتی استان در راستای رونق اقتصادی مرزنشینان و پایداری امنیت در دولت تدبیر و امید بیان کرد و گفت: در این راستا همه مولفه های لازم برای رونق صادرات در این بندر بکار گرفته شده است.

دهقان افزود: با راه اندازی این بندر صادراتی ضمن ایجاد اشتغال و ارزآوری ، آرامش و نشاط اجتماعی در منطقه ایجاد شده است.

وی در ادامه گفت: در بندر هندیجان نیز همین رویه را ادامه می دهیم تا مرزنشینان بتوانند در فضایی سالم به فعالیت های اقتصادی بپردازند.

وی افزود: توسعه بندر اروندکنار نیز با هدف ایجاد اشتغال و تعمیق امنیت مرزی را در برنامه داریم و مجوز قانونی را برای توسعه صادرات غیرنفتی از این بندر دریافت کرده ایم.


* انفجارهای ناشی از مین در مناطق مرزی به حداقل رسیده است

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت:در دو دهه گذشته پاکسازی اراضی آلوده با استقرار قرارگاه دایمی در خوزستان با جدیت دنبال شد و هم اکنون انفجار ناشی از مین و گلوله های جنگی باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی،در مناطق مرزی خوزستان به حداقل رسیده است.

دهقان افزود: با توجه وجود عارضه های طبیعی و شن های روان، کار پاکسازی اراضی آلوده به سختی و البته کندی پیش می رود ولی در این زمینه نگرانی جدی نداریم.

وی گفت: در صورت احداث واحدهای صنعتی و اقتصادی در مناطق مرزی ، برای اطمینان بیشتر، کار پاکسازی مجدد صورت می گیرد تا شاهد هیچ حادثه تلخ احتمالی نباشیم.

* برای امنیت کاروان های راهیان تدابیر لازم اندیشیده شده است

معاون امنیتی انتظامی استاندار خوزستان گفت: با هماهنگی بین بخشی برای امنیت کاروان های راهیان که از مناطق یادمانی هشت سال دفاع مقدس در خوزستان دیدن می کنند تدابیر لازم اندیشیده شده است.

دهقان در این ارتباط به نقش برجسته سپاه، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی در هدایت و امور تدارکاتی و پشتیبانی از کاروان های راهیان نور اشاره کرد و افزود: تاکنون چند نشست برای ایجاد هماهنگی بیشتر و خدمات رسانی مناسب تر به این عزیزان انجام شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار