شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۹

آقا محسن بانی سالگرد رحلت حضرت امام (ره) در اهواز شد

در کنار مراسم مختلفی که هر ساله برای رحلت حضرت امام (ره) و ایام نیمه خرداد در کشور و خوزستان برگزار می شود، امسال قرار است برنامه وِیژه ای به میزبانی دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اهواز و مسجد ارشاد برگزار شود. در این برنامه حاج محمود کریمی یکی از مداحان بزرگ کشور به اجرای برنامه می پردازد و سخنران نیز حجت الاسلام شیخ جعفر شجونی خواهد بود. همچنین بنابر شنیده ها آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز نیز در این برنامه سخنرانی خواهد داشت. به نظر می رسد که در ایام اخیر دکتر محسن رضایی فعالیت های خود را در خوزستان گسترش داده. وی همچنین در پایان هفته کلاس های تدریسی را در مقطع کارشناسی ارشد در واحد علوم و تحقیقات بر عهده گرفته است. توسط بانیان از عموم ملت خداجو و انقلابی برای شرکت در برنامه روز شنبه مسجد ارشاد دعوت به عمل آمده است.

تغییرات جدید در شهرداری اهواز

از شهرداری اهواز خبر می رسد که با ارتقای حوزه مشارکت های اقتصادی شهرداری اهواز به معاونت، مهندس حق بین مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری به سمت معاون مشارکت های اقتصادی شهردار منصوب و مهندس فلسفی زاده شهردار سابق مسجدسلیمان نیز به عنوان مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی به جای مهندس حق بین قرار گرفت. شایان ذکر است که یوسف ارزانی مدیر مشارکت ها در مسئولیت فعلی خود همچنان باقی مانده است.

اقدام بدیع صدا و سیمای خوزستان

در جلسه هم اندیشی اهالی رسانه های گروهی با مدیران صدا و سیمای خوزستان تحت عنوان اتاق فکر که به بررسی مسائل فرهنگی خوزستان اختصاص داشت، تعدادی از کلیپ های کوتاه 2 تا 3 دقیقه ای تولید مرکز خوزستان که هر یک به معرفی یکی از محصولات شهرهای خوزستان اختصاص داشت به نمایش درآمد. در این کلیپ ها که با هدایت مدیر خوش ذوق و پر انرژی صدا و سیمای خوزستان مهندس عمران حیدری آماده رونمایی هستند و تا به حال 20 مورد آن تهیه شده است و برای پخش و معرفی جاذبه های خوزستان در اقدامی نوآورانه به شبکه های کشوری ارسال شده اند سعی شده تا در فرصتی کوتاه یکی از شاخصه های خوزستان معرفی شود. در این جلسه 4 کلیپ سنگ و بازو (سنگ تراشی در هفتکل)، برکت کنار (شوشتر و دزفول)، انار (باغملک) و عطر نرگس (بهبهبان) که هر یک با موسیقی فولکلور همان مناطق همراه بود، به نمایش گذاشته شد که در نوع خود کاری ارزشمند محسوب می شود. در این جلسه همچنین حاضران درباره راهکارهای ارتقای فرهنگ و تولید صنعتی و برندسازی از محصولات خوزستان برای وارد کردن آنها در چرخه تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

از نمایندگان خوزستان چه خبر؟

در جلسه رای گیری برای هیات رییسه موقت مجلس شورای اسلامی سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی موفق شد تا با کسب 150 رای به عنوان منشی هیات رییسه انتخاب شود که ضمن آنکه در جای خود توفیقی برای استان محسوب می شود لیکن از کاهش سهم خوزستانی ها در هیات رییسه مجلس نهم حکایت می کند به طوری که در دور هشتم دو خوزستانی یعنی دکتر امیدوار رضایی و سید جاسم ساعدی در این ترکیب مهم حضور داشتند که همین کاهش سهم وظیفه حسینی را در قبال استان سنگین تر می کند. در این جلسه همچنین عبدالله تمیمی دیگر نماینده خوزستانی از حوزه انتخابیه شادگان با لباس محلی دشداشه در مجلس حضور یافت. همچنین صحت انتخابات در حوزه های بهبهان و تبریز مورد تایید شورای نگهبان قانون اساسی قرار گرفته و نیز عباسعلی کدخدایی سخنگوی این شورا از پایان بررسی نتایج مرحله دوم انتخابات و ابطال انتخابات در تویسرکان و منتخب دوم ایلام خبر داد. گفتنی است که انتخابات مرحله دوم بهبهان نیز با کش و قوس هایی در مدت اخیر همراه بود که بالاخره امروز رسماً از طرف شورای نگهبان تایید شد.

در سازمان حج و زیارت کشور هم امروز معارفه دکتر سید احمد موسوی نماینده ادوار اهواز در مجلس شورای اسلامی به عنوان ریاست سازمان نیز رسماً با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار