اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۷۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
نشست استاندارخوزستان با نمایندگان احزاب و گروهها
استاندارخوزستان : وظیفه ماست که فضایی را فراهم سازیم تا هم مخالف و هم موافق , نظرش را بدهند . بدون شک پیشنیه قوی هردولتی , هویت آن را تشکیل می دهد و هرقدر این هویت شفاف تر و ریشه دار تر باشد می تواند اعتماد مردم را بیشترجلب کند . این هویت هرچه متمرکزتر باشد نفوذش بیشترخواهد بود.
عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان یکشنبه شب به مدت 3 ساعت پذیرای بیش از 250 نفر از نمایندگان احزاب , گروه ها و تشکل های سیاسی استان درسالن شهید هاشمی این استانداری بود.

به گزارش شوشان؛  این نشست صمیمی را که با دعوت دکترمقتدایی انجام شد ه بود ، می بایست اولین گام عملی استان خوزستان درابتدای سال 94 برای تحقق شعار دولت و ملت , هم زبانی و همدلی قلمداد کرد.

  نمایندگان احزاب ، گروهها و تشکل های سیاسی  ازبرگزاری چنین نشستی استقبال کردند و خواستار برگزاری دوره ای آن با استاندارخوزستان شدند.

آنان دراین نشست صمیمی با اشاره به اینکه تعداد درخواست های تشکیل حزب دراین استان هم اکنون به 25 فقره رسیده است براساس ماده 10 قانون احزاب , خواستار تاسیس خانه احزاب درخوزستان شدند .

 استاندارخوزستان نسبت به تشکیل پرونده و پیگیری تاسیس خانه احزاب درخوزستان , دستور پیگیری داد و گفت : درزمان تحویل مدیریت استان دریک ونیم سال گذشته تعداد تشکل های سیاسی استان به 10 فقره بالغ می شد که این تعداد هم اکنون به 25 تشکل سیاسی رسیده است .

  دکتر مقتدایی افزود: همچنین تعداد انجمن های مردم نهاد استان خوزستان با احتساب انجمن هایی که مراحل ثبت نهایی را طی می کنند به 300 نهاد رسیده است که نشان از انگیزه اقشارمختلف برای افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی دارد.

  استاندارخوزستان افزود: وظیفه ماست که فضایی را فراهم سازیم تا هم مخالف و هم موافق , نظرش را بدهند . بدون شک پیشنیه قوی هردولتی , هویت آن را تشکیل می دهد و هرقدر این هویت شفاف تر و ریشه دار تر باشد می تواند اعتماد مردم را بیشترجلب کند . این هویت هرچه متمرکزتر باشد نفوذش بیشترخواهد بود.

مقتدایی یکی از ویژگی های دولت تدبیرو امید را تعامل با مجموعه ها و گروهها عنوان کرد و افزود: ؛ اگر کسی قرار است در چارچوب سیاست های دولت حرکت کنند باید تبعیت و مسوولیت پذیری داشته باشد.

 وی افزود: آرمان های دولت تدبیر و امید در حال شکل گرفتن است و باید فضا را به گونه ای فراهم کرد که طرف های مخالف و موافق دولت نظرات خود را ارائه کنند.

مقتدایی  برمشارکت بیشتر سیاسی و اجتماعی فعالان و گروهها تاکید کرد و گفت : : این افراد انگیزه ها و نقطه نظراتی دارند که برای تحقق آنها قبول می کنند ریسک را در زندگی خود بپذیرند؛ نگاهی که تشکل ها دارند متفاوت از دیگران است چرا که این ها نظرات متمرکز دارند.

وی با مقایسه رسانه ها و احزاب گفت: در رسانه ها مجموع مباحثی که در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مطرح می شود یکسان است اما در احزاب افراد با داشتن تفکر چپ یا راست نقطه نظرات متفاوتی دارند.

استاندار خوزستان گفت: معتقدم نباید متولی و هدایت‌گر تشکل‌ها و احزاب باشیم و اعضای احزاب خود باید این وظیفه را برعهده بگیرند.
 
 مقتدایی عنوان‌کرد: آرمان‌های دولت درحال شکل‌گیری است و هرچه دولت باهویت‌تر باشد، اثربخشی و نفوذ بیشتری دارد و از سوی دیگر هرچه این هویت دارای پیشینه، متمرکز‌تر، شفاف‌تر و ریشه‌دارتر باشد، می‌تواند اعتماد مردم را به خود جلب کند و نفوذ آن نیز بیشتر خواهد بود.
 
وی افزود: در مقابل این خطر هم وجود دارد که اگر دولت یکپارچه شود به سرمایه‌های ملی لطمه بزند، در حالی که یکی از ویژگی‌های این دولت تعامل با مجموعه‌هاست. ممکن است این تعامل موجب کندی تصمیم‌گیری‌ها شود اما در نهایت به بهبود اداره کشور کمک می‌کند.
 
مقتدایی ادامه‌داد: در زمان تحویل سمت استانداری تعداد تشکل‌های فعال استان 10 تشکل بود اما امروز بعد از گذشت یک‌ونیم سال، این تعداد به 25 تشکل رسیده که این اعلانی برای تشکیل خانه احزاب است. از سوی دیگر امیدواریم 300 سازمان‌ و مجموعه مردم‌نهاد در بخش‌های مختلف در استان در حال اخذ مجوز هستند و این نشان‌دهنده انگیزه افراد برای فعالیت در این نهادها است.
 
استاندار خوزستان بیان‌کرد: در کنار موافقان باید مخالفانی هم حضور داشته باشند تا با بیان نظرات خود، ما را در بهبود امور و ارائه خدمات بهتر به مردم یاری دهند. مزیت استفاده از نظرات دیگران، تفاوت‌هایی است که وجود دارد؛ البته باید فضا نیز به‌گونه‌ای فراهم شود تا افراد بتوانند نظرات خود را ارائه کنند.
 
وی گفت: فردی که عضو یک حزب یا تشکلی مردم‌نهاد است، مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به افراد دیگر دارد و برای بیان نقطه نظرات خود بیشتر تلاش می‌کند؛ از سوی دیگر نگاه تشکل‌ها به حوزه‌های مختلف نگاه متفاوتی است و لذا باید تلاش شود جلسات منظمی با اعضای تشکل‌ها برگزار شود.
 
مقتدایی در پایان تاکیدکرد: منافع ملی، حیثیت ملی و سرمایه ملی باید در برش استانی خود یعنی منافع استانی، حیثیت استانی و سرمایه استانی جای گیرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
comment
0
1
comment سلام اقاي مقتدايي مشكل ما كارمندان هواپيمايي نفت را پيگيري كنيد
پاسخ ها
comment
خوزستاني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
comment
comment با سلام
آقاي استاندار عزيز
لطفا هواپيمايي نفت را كه اصالت خوزستاني دارد و مال مردم خوزستان است را از دست غير خوزستانيها نجات بدهيد.
comment
مهزیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
comment
0
0
comment سلام آقا ی استاندار قضیه کارمندان هواپیمایی به فراموشی سپرده شد لطفا دستوات لازم را صادر کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار