شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۸۰۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان در گفتگوی اختصاصی با شوشان:
ما سعی کردیم تا یکسری از راه های قانونی برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه پیدا کنیم و از این رو قانون 80 برنامه ی 5 ساله ی چهارم را اجرایی کردیم .در این قانون آمده است اگر کارفرمایان نیروی مورد نیاز خودشان را از طریق کاریابی ها بگیرند مشمول معافیت پرداخت سهم کارفرما می شوند .
اختصاصی شوشان:
دکتر هوشمند صفایی با 25 سال سابقه ی مدیریتی در راس اداره ی کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان قرار دارد  .وی دارای سابقه ی خدمت در چهار استان تهران ، لرستان ، فارس و زنجان  نیز می باشد . از آنجایی که حوزه ی کاری این اداره کل مرتبط با کار و رفاه شهروندان می باشد یکی از بخش های مهم دولت به شمار می رود .

دکتر هوشمند صفایی معتقد است حتی اگر سرمایه نیز نداشته باشیم  نباید دست روی دست بگذاریم ودر هر شرایطی باید به فکر  اشتغال مردم باشیم  ،مدیرکل اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  می گوید مسئولین باید تدبیر به خرج دهند و با توجه به امکانات موجود برای اشتغال چاره اندیشی کنند و باید بسترهای لازم برای حضور صاحب نظران و کارآفرینان را فراهم کنند تا با  ارائه ی راهکارهای مناسب از سوی آنان ، زمینه ی  توسعه ی فعالیت های اقتصادی و اشتغال  در استان  خوزستان بیش از پیش فراهم شود . 

آرزوی دکتر هوشمند صفایی در سال جدید خدمت شایسته به مردم خوزستان  است .وی اظهار میدارد که خوزستان دارای قابلیت های زیادی می باشد و شایسته ی توسعه ی همه جانبه است . 

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان  در گفتگو با شوشان با اظهار اینکه خوزستان ، یک استان صنعتی است ،خاطرنشان کرد : یکی از راهبردهای ما در سال 93 حفظ اشتغال موجود بود و در این راستا سعی کردیم با توجه بیشتر به مشکلات واحدهای تولیدی ،در جهت تثبیت اشتغال گامهای موتری برداریم از این رو  در سال 93  تعطیلی واحدهای تولیدی به نسبت سالهای قبل کمتر بود  . 

صفایی  افزود :  بعد از تثبیت اشتغال نکته ی مهم چگونگی ایجاد اشتغال جدید است . اما به دلیل مشکلات مالی و عدم همکاری سیستم بانکی به دنبال این بودیم که چگونه می شود از امکانات موجود برای ایجاد اشتغال استفاده کرد و در این راستا از چندین استراتژی بهره بردیم. 

صفایی  در توضیح استراتژی های به کار برده شده در جهت افزایش اشتغال بدون صرف هزینه گفت:  در مرحله ی اول سعی کردیم  منابع کمی را که در اختیار داریم ، مدیریت کنیم  و از طریق صندوق مهر امام رضا (ع)در اختیار کسانی قرار دهیم که به دنبال ایجاد کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی هستند و  از این طریق شغل ایجاد کنیم . 

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان   گفت : در عین حال ما سعی کردیم تا یکسری از راه های قانونی برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه پیدا کنیم و از این رو قانون 80 برنامه ی 5 ساله ی چهارم را اجرایی کردیم .در این قانون آمده است اگر کارفرمایان نیروی مورد نیاز خودشان را از طریق کاریابی ها بگیرند مشمول معافیت پرداخت سهم کارفرما می شوند و ما با فعال کردن این ماده ی قانونی ،بستر لازم برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه را فراهم کردیم و از این طریق آمار اشتغال در استان افزایش پیدا کرد . 

وی ادامه داد : کاریابی ها حدفاصل بین دولت و ملت و مسئول شناسایی فرصت های شغلی می باشند که در حال حاضر با حمایت هایی  که صورت گرفت  34 کاریابی در استان فعال شدند و شروع به شناسایی فرصت های شغلی کردند .در عین حال از استاندار خوزستان نیز خواستیم به تمامی سازمان های دولتی و غیردولتی بخش نامه ای مبنی بر به کارگیری نیروی انسانی از طریق کاریابی ها بفرستد تا کاریابی ها جان دوباره ای بگیرند که این روش نیز برای ما هزینه ای در برنداشت و اشتغال را نیز افزایش داد .

دکتر هوشمند صفایی همچنین گفت : ما در حال حاضر در استان شرکت هایی داریم که به سبب فعالیتی که انجام می دهند باید از نیروهای متخصص خارجی استفاده کنند و ما در اداره ی کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برای خارجیان پروانه ی کار صادر می کنیم .از این رو از این امتیاز استفاده کردیم و شرکت های مربوطه موظف شدند به ازای هرپروانه ی کاری که برای اتباع  خارجی صادر می شود ، 3 نیروی بومی را به کار بگیرند و این هم راه دیگری برای ایجاد اشتغال بدون صرف هزینه بود که از سوی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد داده شد و عملی شد.

وی افزود : همچنین استاندار خوزستان بخشنامه ای تحت عنوان استفاده از کالا، خدمات و تولیدات استانی را ابلاغ کردند که سبب حمایت از اشتغال زایی در سطح استان خوزستان شد . 

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان  در عین حال گفت : طرح 550 هزار هکتاری نیز  اشتغال  زایی به سزایی را در سطح استان در پی داشت و مجموعه ی این اقدامات صورت گرفته سبب شد تا میزان اشتغال ثبت شده در سامانه ی "رصد "دولت  افزایش قابل توجهی نسبت به سالهای قبل داشته باشد و به 40 هزار اشتغال ثبت شده در سطح استان  خوزستان برسد .

دکتر هوشمند صفایی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه ی "روابط کار"  نیز گفت :برای ایجاد آرامش در محیط های کار، نظارت دقیقی بر اجرای روابط کاری صورت گرفت و سعی شد کارگر و کارفرما مورد حمایت قرار بگیرند تا از این رو به افزایش رونق اقتصادی در سطح استان کمک شود . برای تحقق این امر شورایی به نام "شورای سازش " تاسیس شد تا قبل از اینکه اختلافات بین کارگر و کارفرما به شورای حل اختلاف و تشخیص ارجاع داده شود در شورای سازش مورد حل و فصل قرار بگیرد که نتیجه های مثبتی نیز در پی داشت و سبب شد پرونده های اختلافات کارگر و کارفرمایی از 30 هزار پرونده در سال 92 ،به 22 هزار پرونده در سال 93 کاهش پیدا کند و تفاهم سازنده ای  بین کارگران و کارفرمایان ایجاد شده و دلها بیشتر به هم نزدیک شود . 

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خوزستان  در عین حال با اشاره به عدم رعایت موارد ایمنی به ویژه  در حوزه ی فعالیت های ساختمانی خاطر نشان کرد : در جهت نظارت هر بیشتر بر کار این واحدها سعی کردیم بازرسی ها را افزایش دهیم و همین امر سبب شد تا در سال 93 با 25 در صد کاهش حوادث ناشی از کار در مقایسه با سال 92 مواجه شویم.

وی همچنین افزود : با فعال کردن کمیته های کارهای سخت و زیان و آور،به 18  هزار پرونده برای بازنشستگی پیش از موعد رسیدگی شد و برخی کارگران که کارهای سخت و زیان آور انجام می دادند بازنشسته شدند . 

دکتر هوشمند صفایی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه ی رفاه اجتماعی نیز اظهار داشت که با اجرای  "طرح بیمه ی سلامت "  در استان خوزستان 45 هزار دفترچه ی جدید صادر شد و تعداد زیادی از افراد تحت پوشش بیمه ی سلامت قرار گرفتند. 

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در عین حال با اشاره به  " طرح حمایت غذایی از اقشارآسیب پذیر جامعه " نیز بیان داشت :چهار  مرحله ی این طرح در خوزستان اجرا شده است و در این طرح کسانی که در معرض سوتغذیه بودند از طریق ارائه ی سبد کالا مورد حمایت قرار گرفتند. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
از کارکنان ...
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
comment
0
0
comment جناب آقای صفایی
سلام
خواهشمندیم به داد ما کارکنان اداره کل ... برسید. چرا در خصوص تغییر در مدیریت این اداره کل هیچ گونه اقدامی بعمل نمی آورید؟
آیا 11 سال ریاست برای یک مدیر بس نیست؟
comment
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment جناب آقای مقتدایی:
حدود یازده سال است که صرفا یک ایده و یک تفکر در اداره کلی که متولی آموزش های مهارتی در استان است حکم فرماست. آموزش هایی که میتوانند وضعیتت اسفناک بیکاری در استان را تاحدود زیادی بهبود بخشد و با تربیت نسلی ماهر و حسب نیاز صنعت و بازار،بار سنگینی را از دوش دولت بر داشته و منجر به کارآفرینی افراد آموزش دیده گردد.
لیکن یازده سال است مدیریت متولی آموزش های مهارتی بدون هیچگونه تغییری در سطح اداره کل کماکان به کار خود ادامه میدهد و...
میزان بیکاری و وضعیت مهارتی و آموزش در خوزستان نوید دهنده ی آینده ای خوش برای ما و فرزندانمان نیست،دولت اعتدال و استاندار معتدل برای این وضعیت بغرنج چه چاره ای اندیشیده است ؟! آیا تغییر یک مدیر پس از یازده سال کار سخت و شاقی بنظر میرسد و ...
ما کارکنان....نه از وزیر تعاون ،نه از رییس سازمان .... و نه از تعداد زیادی از نمایندگان استان انتظار رسیدگی و تعویض مدیر این اداره کل را نداریم بلکه فقط و فقط از جناب آقای دکتر مقتدایی استاندار محترم امید و انتظار داریم.
comment
محمد زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
comment
0
0
comment کاش مسولین مخصوصا استاندار خوزستان توجه بیشتری به این اداره کل میکردند و ...
comment
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
comment
0
0
comment آقای استاندارمحترم
آقای هوشمند صفایی
سلام
به خدا قسم ما کارکنان فنی و حرفه ای هم جزء این استان هستیم، به درد دل ما هم توجه کنید.
اگر واقعا به دنبال حل مشکلات اشتغال و کارکنان هستید پس با تغییر مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گام بزرگی در این راه بردارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار