شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۳۴

رئیس شورای سلامت شهرستان اهواز جمع‌آوری بازارچه‌های غیرمجاز و عرضه مرغ زنده را خواستار شد.

به گزارش فارس ، عبدالعزیز فدعمی در شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان از ارتقای 14 درصدی شاخص‌های سلامت در این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های دبیرخانه شورای سلامت، در سال 89 اهواز توانست 58 درصد در زمینه شاخص‌های سلامت امتیاز کسب کند که این شاخص‌ها در سال گذشته به 72 درصد ارتقا یافت.

وی جایگاه این شهرستان را از نظر شاخص‌های سلامت نسبت به سال‌های گذشته بهتر ارزیابی کرد و افزود: با توجه به جمعیت بر اساس اهداف ترسیم شده هنوز با ایده‌آل فاصله داریم.

فرماندار اهواز با بیان اینکه مشکلات بهداشت محیط در شرق و غرب اهواز متفاوت است، عرضه دام زنده را یکی از این نمونه‌ها عنوان کرد و گفت: عرضه دام در غرب اهواز با احداث جایگاه ویژه وضعیت مناسب‌تری دارد.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری بازارچه‌های غیرمجاز و محل عرضه مرغ زنده از مواردی است که نیاز به توجه بیشتری دارد، گفت: از عرضه مواد غذایی به صورت غیربهداشتی نیز باید جلوگیری به عمل آید.

فدعمی وجود زمین‌های خالی بدون استفاده را از موارد نگرانی شهروندان برشمرد و تاکید کرد: شهرداری در صورت مالکیت این اراضی زودتر تکلیف آنها را روشن کند و آنهایی که در مالکیت شخصی است نیز محصور شود.

به گفته وی اهواز توانست در شاخص‌های جمع‌آوری زباله و ساماندهی متکدیان در سال گذشته امتیاز خوبی کسب کند.

وی همچنین با تاکید بر ساماندهی صنوف مزاحم تا پایان امسال گفت: انتقال بنکداران از سه سال پیش پیگیری و تمهیداتی برای آن انجام شده بود. هدف جابه‌جایی این اصناف از هسته مرکزی شهر است‌ اما اجباری برای تعیین محل جابه‌جایی وجود ندارد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه وضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی اهواز با نصب تصفیه‌خانه فاضلاب نسبت به گذشته بهتر شده، گفت: پروژه کشتارگاه صنعتی اهواز به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذار بخش خصوصی هنوز راکد است اما آمادگی کامل برای مشارکت بخش خصوصی وجود دارد.

بر اساس این گزارش در جلسه امروز شورای سلامت اهواز، تخلیه روغن سوخته خوراکی توسط رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها به درون فاضلاب شهری که سبب گرفتگی و اختلال شبکه فاضلاب شده، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این مسئله با حضور صادر کنندگان مجوز کسب،‌ شهرداری، فرمانداری و آبفای اهواز مطرح و راهکاری برای آن تعیین شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار