اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۳۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
فرج الله خبیر تاکید کرد :
معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت : اگر موزه انقلاب اسلامی را در اهواز ایجاد کنیم که حوزه هنری متولی آن باشد می‌توانیم آثار هنری را در آن جا ثبت و ضبط کنیم. ایده راه‌اندازی این موزه می‌تواند به صورت طرح باشد و به آن اعتبار تخصیص پیدا کند.
جلسه هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی دوشنبه (17 فروردین 94) در معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.

فرج‌الله خبیر، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان، در این جلسه گفت: مناسبت این برنامه‌ها بیشتر با دهه فجر هم‌خوانی دارد. درست است که 20 فروردین روز شهادت شهید گرانقدر سید مرتضی آوینی است اما تناسب این برنامه‌ها با دهه فجر بیشتر است و بهتر بود که در همان زمان نیز برگزار شود چراکه اجرای چنین برنامه‌هایی با این تعدد موجب می‌شود دیگر دستگاه‌ها را پای کار نیاورد.

 وی ادامه داد: اما به هر صورت در این ایام دستگاه‌هایی همچون صدا و سیما باید در انعکاس و پوشش خبری این برنامه‌ها فعال باشند. همچنین شهرداری نیز باید همکاری لازم را برای اجرای برنامه‌ها داشته باشد و در نصب بنرها و تبلیغات در این زمینه به حوزه هنری کمک کند؛ هر چند که متاسفانه طبق معمول مدیران شهرداری ما در این جلسات حضور پیدا نکرده‌اند.

 معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌تواند برای برگزاری نشست‌ها با نماینده ولی فقیه، استاندار، گالری‌های هنرهای تجسمی و... اقداماتی را انجام دهد. همچنین با آموزش و پرورش باید هماهنگی‌های لازم انجام شود تا دانش آموزان بتوانند در ساعات فوق برنامه از این برنامه‌ها استفاده کنند.

 وی خاطرنشان کرد: اگر موزه انقلاب اسلامی را در اهواز ایجاد کنیم که حوزه هنری متولی آن باشد می‌توانیم آثار هنری را در آن جا ثبت و ضبط کنیم. ایده راه‌اندازی این موزه می‌تواند به صورت طرح باشد و به آن اعتبار تخصیص پیدا کند.

 همچنین علی‌رضا چرخابی، سرپرست حوزه هنری خوزستان، گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 تا 26 فروردین 94 که به مناسب سالگرد شهید آوینی است همزمان با کل کشور در خوزستان نیز گرامی داشته می‌شود. برای گرامیداشت این هفته و تجلیل از هنرمندان متعهد حوزه هنری خوزستان به قدر بضاعتش در سطح استان برنامه‌هایی را در نظر گرفته است.

 وی ادامه داد: امید است مدیران دستگاه‌های مختلف با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم براساس ظرفیت‌ها و استعدادهایی که داریم برنامه مدونی را نه فقط برای امسال بلکه برای آینده تدوین کنیم تا سند راهی برای انجام هر چه بیشتر دیگر برنامه‌ها باشد.

 سرپرست حوزه هنری خوزستان با اشاره به برنامه‌هایی که قرار است در این هفته در استان خوزستان اجرا شود گفت: همه برنامه‌های ما با محوریت انقلاب اسلامی است. یکی از آن‌ها که باید با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود معرفی مساجدی است که  محور حرکت‌های انقلابی بوده‌اند. با معرفی این مساجد در سطح استان ما برنامه‌ریزی‌های ویژه را انجام داده و برنامه‌های مختص این هفته را در آن‌ها برگزار می‌کنیم.

 او توضیح داد: همچنین در سینماهای استان فیلم‌هایی با محوریت موضوع انقلاب را در سانس‌های ویژه و با همکاری شرکت بهمن سبز پخش خواهیم کرد. در حوزه هنرهای تجسمی نیز در نگارخانه حوزه هنری و موزه هنرهای معاصر برنامه‌هایی تدوین شده است.

 چرخابی با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته گفت: اجرای نمایش‌های خیابانی به مدت یک هفته در شهرستان‌های مختلف استان با موضوع انقلاب اسلامی و حضور دانش آموزان در مساجد مشخص شده و بیان خاطرات مبارزان انقلابی از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است. همچنین یکی از برنامه‌های ویژه ما در این هفته تقدیر از هنرمندان انقلابی و متعهد و دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه است.

 او خاطرنشان کرد: رونمایی از آغاز یک پروژه عظیم ادبی برای اولین بار در استان خوزستان نیز در این هفته صورت می‌گیرد. این پروژه در واقع مستندنگاری تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در استان خوزستان است که فاز مطالعاتی آن در برنامه‌های حوزه هنری خوزستان گنجانده شده است.

 سرپرست حوزه هنری خوزستان با بیان این که استان خوزستان با توجه به مناسب‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت انقلاب اسلامی می‌تواند دایره‌المعارفی جامع در حوزه ادبیات با محوریت انقلاب اسلامی باشد گفت: جدیت و حمایت از این هفته در اصل ارزش‌گذاری به هنر انقلابی ما است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های متفاوت با تشریک مساعی می‌توانند ما را در رسیدن به اهدافی که داریم به نتیجه برسانند و حمایت آن‌ها از هنرمندان موجب می‌شود تا ما حضوری فعال و دایم را شاهد باشیم.

 چرخابی با اشاره به این که در هفته هنر انقلاب اسلامی ستاد بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی به صورت دایمی در حوزه هنری فعال است تصریح کرد: این ستاد هم می‌تواند پلی بین دهه فجر و این هفته باشد و از موازی کاری‌ها جلوگیری کند و هم می‌تواند نظرات مربوطه را در طول سال جمع‌آوری کند.

 در ادامه مهرداد شریف‌مخمل‌زاده، مدیر کل امور اجتماعی استاندار خوزستان، گفت: در برنامه‌هایی که در هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده باید جایگاه هنر در این برنامه‌ها، سیر تحول هنر در حوزه‌های مختلف مانند سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات مشخص شود و برنامه‌هایی برای آن تدوین شود.

 او ادامه داد: ما انقلاب اسلامی را در حوزه‌های مختلفی تبیین می‌کنیم که عمده آن‌ها در دهه فجر اتفاق می‌افتد. اگر قرار است امسال برنامه‌ای با توجه به شهادت شهید آوینی اتفاق بیفتد باید بسیاری از محتوای این برنامه‌ها تغییر کند چراکه برنامه‌ریزی‌های لازم در این حوزه انجام نشده است و امیدواریم که تجربه‌ای برای سال آینده باشد و نگاه دقیق‌تری به هنر صورت گیرد.

 مدیر کل امور اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در برنامه‌ریزی‌های حوزه هنری توجه به هنر در مرحله چهارم و پنجم قرار داده شده است و این ما را به نتیجه نمی‌رساند. هنری که آوینی به آن پرداخته است باید در این هفته خودش را نشان دهد.

 همچنین ناصر چنانی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این جلسه اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز تلاش می‌کند تا در این هفته برنامه‌های خوبی اجرا کند.

 وی بیان کرد: جریان انقلاب اسلامی یک جریان فرهنگی است و در بیانات امام (ره) نیز به آن اشاراتی و تاکیداتی شده است.

 چنانی با بیان این که هنر و به طور کلی ادبیات کشور متاثر از انقلاب اسلامی است ادامه داد: باید توجه کنیم که شاعران انقلاب را فراموش نکنیم و بهتر است که در این برنامه‌ها به این موضوع توجه ویژه شود چراکه شخصیت‌هایی همچون قیصر امین‌پور در استان ما وجود دارند که در عرصه شعر انقلاب از جمله شخصیت‌های شناخته شده کشور است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار