شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۲

فرماندار اهواز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 11 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف این شهرستان حضور پیدا کنند، گفت: امسال 75 باب مسجد در سطح اهواز میزبان معتکفان است.

عبدالعزیز فدعمی صبح امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف اظهار داشت: این مراسم معنوی در 75 مسجد شهرستان اهواز برگزار می‌شود که 55 مسجد برای برادران و 22 مسجد ویژه خواهران پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه بر ارتقای شاخص‌های فرهنگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: اهواز به عنوان مرکز استان دارای ظرفیت‌های فرهنگی متعددی است که باید در مسیر ارتقای شاخص‌های فرهنگی، تعمیق باورهای دینی و مبارزه با تهاجم فرهنگی از آنها استفاده کرد.

رئیس کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان اهواز تعداد کمیته‌های زیر مجموعه این کارگروه را شش کمیته و شامل تحکیم خانواده، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای نشاط اجتماعی، انضباط اجتماعی و قانونگرایی، ارتقای امنیت اجتماعی و همچنین کمیته همبستگی، وحدت و ارتقای هویت اسلامی- ملی عنوان کرد و گفت: سال گذشته کمیته‌های یاد شده 21 جلسه برگزار کردند که این جلسات 110 مصوبه داشته است.

فدعمی وجود 70 هزار دانشجو و 350 هزار دانش‌آموز را یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگی اهواز برشمرد و از دستگاه‌های فرهنگی خواست برنامه‌ریزی مناسب برای این دو قشر که بیشتر در معرض تهاجم فرهنگی هستند اتخاذ نمایند.

وی توجه به حضور عامه مردم در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی را یکی از وظایف مهم دستگاه‌های عضو کارگروه برشمرد و خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها، اقشاری را که در معرض آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی هستند مورد توجه قرار دهند.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در این جلسه گفت: با وجود هجمه‌های زیاد فرهنگی، میل به مسائل دینی در بین جوانان و نوجوانان روز به روز بیشتر می‌شود و یکی از مصادیق آن حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف است.

به گفته وی، سال گذشته از میان 37 هزار معتکف خوزستانی، حضور جوانان چشمگیر بوده که این نشان از اشتیاق قشر جوان از این مراسم معنوی است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر 11 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شهرستان اهواز حضور پیدا کنند.

روزهای 15 تا 17 خردادماه همزمان با 13 تا 15 ماه رجب، زمان سه روزه برگزاری مراسم اعتکاف امسال در سراسر کشور است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار