شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
حیدری افزود: در سال گذشته سهم گردشگری از درآمد ناخالص کشور بیش از شش میلیارد دلار بوده که با توجه به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی باید تلاش کرد خوزستان نیز سهمی در این بخش داشته باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان با تاکید بر نقش مردم ،نخبگان وانجمن های مردم نهاد در حفاظت از بناهای تاریخی استان گفت: با کمک اقشار مختلف جامعه می توان از آثار تاریخی بهتر حفاظت کرد.

افشین حیدری اظهار امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت علمی استان و با حضور نخبگان بتوان اقداماتی در مسیر توسعه استان خوزستان در این بخش انجام داد.

وی افزود: در سال گذشته سهم گردشگری از درآمد ناخالص کشور بیش از شش میلیارد دلار بوده که با توجه به ظرفیت های استان در حوزه های مختلف میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی باید تلاش کرد خوزستان نیز سهمی در این بخش داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان خوزستان از تدوین سند توسعه صنایع دستی استان خبر داد و گفت: در حوزه صنایع دستی با توجه به ظرفیتی که در بنیاد ملی نخبگان استان وجود دارد می توان برنامه ریزی بهتر و منسجم تری برای تدوین این سند داشت. 

حیدری با اشاره به مراحل ثبت جهانی آثار تاریخی شوش گفت:در تیر ماه امسال ثبت جهانی شوش در یونسکو بررسی می شود که امیدواریم به عنوان سومین اثر ثبت جهانی خوزستان به ثبت برسد که پس از آن دو وظیفه مهم حفاظت و معرفی این اثر تاریخی را برعهده خواهیم داشت.


در ادامه رییس بنیاد ملی نخبگان استان خوزستان با اشاره به تاسیس این بنیاد در سال 90 گفت: یکی از فعالیت های بنیاد در استان پایش و توانمندسازی جوامع و نخبگان است.

علیرضا زراسوندی با اشاره به تشکیل شورای علمی نخبگان استان بیان کرد: این شورا سیاست گذاری های کلان در حوزه نخبگان استان را بر عهده دارد .

وی با بیان اینکه یکی از اهداف عقد تفاهمنامه با میراث فرهنگی استان شناسایی و توانمندسازی نخبگان در این حوزه است بیان کرد: با عقد این تفاهمنامه و شناسایی افراد می توان با حضور نخبگان برای میراث فرهنگی استان در بخش های مختلف سیاست گذاری های کلان را انجام داد.

در پایان این مراسم تفاهم نامه منعقد شده بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و بنیاد ملی نخبگان خوزستان رونمایی و به امضاء رسید تا با شناسایی نخبگان استان در بخش ها مختلف صنایع دستی ،گردشگری با همکاری های دوجانبه اداره کل میراث فرهنگی خوزستان و بنیاد نخبگان استان ،برنامه ریزی های لازم برای توسعه این بخش ها انجام شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار