اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
انعقاد تفاهم نامه توسعه فناوری نفت و گاز با ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز
نزدیک به یک سال است که ما در حال پی گیری این مورد هستیم و در این راستا نیز توانستیم مشکلات شرکت های گروه ملی و سیمان را حل کرده و امیدواریم این موارد انگیزه ایی برای افزایش تولیدات داخلی بوده و خیر و برکتی را برای استان به ارمغان داشته باشد.
 عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان انعقاد تفاهم نامه توسعه فناوری درصنایع  نفت و گاز درخوزستان با ستاد توسعه فناوری و نوآوری صنعت نفت و گاز وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را  به فال نیک گرفت  و آن را دربهبود فضای کسب وکار و توانمند سازی , تقویت و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه فناوری و نوآوری دراین صنایع را مهم توصیف کرد.

دکتر مقتدایی درآیین امضای این  تفاهم نامه که  درسالن جلسات استاندار برگزارشد , گفت : خوزستان برای اجرای کامل مفاد آن  ازآمادگی کاملی برخورداراست .

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان مقتدایی  ایجاد پیوند محیطی و پیوستگی درساختار اجرایی ازقدم های نخست برای اول اجرایی کردن تفاهم نامه توسعه فناوری نفت و گازخوزستان عنوان کرد .

 نماینده عالی دولت دراستان خوزستان گفت : اولین اقدامی که برای اجرایی شدن این تفاهم نامه باید صورت گیرد، ایجاد یک پیوند محیطی است تا به ماندگاری آن کمک کند به گونه ایی که ریشه دوانده و با هر فراز و فرودی در سطح جامعه دستخوش تغییر قرار نگیرد.

مقتدایی افزود:  اصرار ما همواره بر این مورد بود که تفاهم نامه در استان خوزستان امضا شده تا احساس مسئولیت مدیران و مسئولان استانی نسبت به این مقوله بیشتر شود.

وی افزود: تمام هدف ما از اجرای چنین طرح و تفاهم نامه هایی این است که یک اقدام خوب و مؤثر در استان انجام شود، در این زمینه باید به بخش های خصوصی توجه ویژه ایی شود زیرا بهترین و موفق ترین دوران , زمانی بود که  حجم واگذاری کارها به بخش خصوصی بیشتر بود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: اکنون شرایط مطلوبی برای تحقق کار و بالا بردن سطح اقدامات ایجاد شده است، با توجه به آن که 65 درصد اوضاع و احوال اقتصادی استان مرتبط با نفت است باید به صورت علمی با آن برخورد کنیم و این صنعت نیز در زمینه های بومی سازی و بالا بردن سطح استان در همه زمینه ها می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

مقتدایی بیان کرد: اولین اقدامی که برای اجرایی شدن این تفاهم نامه باید صورت گیرد، ایجاد یک پیوند محیطی است تا به ماندگاری آن کمک کند به گونه ایی که ریشه دوانده و با هر فراز و فرودی در سطح جامعه دستخوش تغییر قرار نگیرد.

وی ادامه داد: باید به گونه ایی عمل کنیم که این طرح ها پیوند محیطی و تعلق خاطری بین مردم ایجاد کند همانگونه که مخازن باقی مانده نفت  در مسجد سلیمان،  این تعلق خاطر را ایجاد کرده است.

استاندار خوزستان توضیح داد: باید یک پیوستگی در ساختار های اجرایی ما وجود داشته باشد و باید مطمئن باشیم اگر در این ساختار ها بخواهیم به صورت انتزاعی رفتار کنیم دچار مشکل خواهیم شد.


مقتدایی افزود:  تأکید بر پیوستگی ساختار و پایبندی به قوانین باید یکی از اولویت های ما باشد و در این راستا نیز بخش خصوصی باید ورود کرده و بایک حساسیت و به صورت متعهد کارهای محوله به خود را انجام دهند.

مقتدایی گفت: اگر این کار قرار است به صورت علمی در استان صورت گیرد دانشگاه های استان باید در این امر درگیر باشند و در یک فاصله زمانی کوتاه این طرح عملیاتی , تکرار و نهادینه شود.

وی در خصوص اهتمام به تولیدات داخلی استان نیز عنوان کرد: نزدیک به یک سال است که ما در حال پی گیری این مورد هستیم و در این راستا نیز توانستیم مشکلات  شرکت های گروه ملی و سیمان را حل کرده و امیدواریم این موارد انگیزه ایی برای افزایش تولیدات داخلی بوده و خیر و برکتی را برای استان به ارمغان داشته باشد.

استاندار خوزستان افزود: با توجه به شأنی که استان خوزستان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و دفاع مقدس دارد امیدواریم با انجام این فعالیت ها بتوانیم چهره استان خوزستان را غبار رویی کنیم.

گفتنی است صبح امروز چهارشنبه تفاهم نامه توسعه فناوری نفت وگاز خوزستان در 11 ماده بین دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان و دکتر جعفرتوفیقی دبیرستاد توسعه فناوری و نوآوری درصنت نفت وگاز وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درمحل سالن جلسات استاندارخوزستان امضا و مبادله گردید.

گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان حاکی است این تفاهم نامه در راستای اهداف سند چشم انداز توسعه اقتصادی جمهوری اسلامی و باعنایت به سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و باتوجه و حمایت استاندارخوزستان از چرخه تولید , توزیع و مصرف دانش و اطلاعات  بین بخش دولتی و خصوصی امضا و  مبادله شده است .

 توانمند سازی , تقویت و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه فناوری و نوآوری درصنایع نفت و گاز استان خوزستان همچنین تامین , هدایت منابع مورد نیاز بخش های مختلف پژوهشی , مطالعاتی و تولیدی از مفاد اصلی این تفاهم نامه می باشد.

 این تفاهم نامه همچنین بمنظور  ایجاد فضای کسب و کار مبنی برتوسعه فناوری نفت و گاز خوزستان  وبا این اعتقاد که توسعه فنااوری مهمترین عامل گذرازصنایع تولید محور به سمت صنایع دانش بنیان مبادله شده است .

علی عماد معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان مدت اجرای این تفاهم نامه را سه سال عنوان کرد و افزود: برای ضمانت اجراو عملیاتی کردن و پیگیری این تفاهم نامه کارگروهی با مسوولیت این معاونت و مشارکت دستگاههای ذیربط درخوزستان تشکیل می شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار