مهم ترین اتفاق در خوزستان گرم شدن تنور انتخاباتی و بحث تایید صلاحیت ها در خوزستان از سوی شورای نگهبان بود.

"> خوزستان در هفته ای که گذشت....

شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۰

مهم ترین اتفاق در خوزستان گرم شدن تنور انتخاباتی و بحث تایید صلاحیت ها در خوزستان از سوی شورای نگهبان بود.

در هفته ای که گذشت شنیده ها حکایت از آن بود که جمعی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر شیبان طرح استیضاح مهندس دغاغله شهردار این شهر را تهیه و در صدد طرح آن در صحن علنی شورا هستند. متاسفانه تراژدی زنجیره ای و غم انگیز استیضاح شهرداران استان خوزستان هر روز در شهری تکرار و موجی از مجادلات و تنش ها را در گوشه ای از این خطه دامن می زند.

در هفته ای که گذشت کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی اهواز مشخص شدند. از قرار معلوم محمد جعفر فلسفی، سید شکرخدا موسوی و سودانی به عنوان لیست جبهه پایداری اهواز معرفی شده اند.

در هفته ای که گذشت به همت یک دوستدار میراث فرهنگی بیش از100 مرغابی در سازه‌های آبی شوشتر رهاسازی شد. تلاش برای افزایش جذابیت سازه‌های آبی شوشتر از سال گذشته آغاز شده است که در این باره بیش از یک هزار نهال در حاشیه رودخانه گرگر حدفاصل بین آبشار‌های شوشتر و برج بند عیار کاشته شد.

در هفته ای که گذشت طلافروشان بهبهان به خاطر سرقت از یک طلافروشی و مجروح شدن یک نفر در این درگیری دست به تحصن زدند و خواستار افزایش امنیت در جامعه و بازار شدند.طبق آخرین اخبار رسیده، طلافروشان در محل فرمانداری حضور داشته و با فرهاد باذلی محبوب، فرماندار بهبهان مذاکراتی را داشته اند.

در هفته ای که گذشت یهودیان آمریکایی ضد صهیونیسم به همرا بازیگر سرشناس صدا و سیما به خوزستان آمدند و در مراسمی خاص یهودیان ضد صهیونیسم از سازه‌های آبی شوشتر بازدید کردند.

این گروه از یهودیان ضد صهیونیست از شوشتر و شوش بازدید کردند و پس از آن از مناطق عملیاتی خوزستان نیز دیدن نمودند.

در هفته ای که گذشت دکتر امیدوار رضایی میرقائد عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم مسجدسلیمان، سرانجام بر تصمیم اولیه خود مبنی بر کاندیداتوری از حوزه تهران افشاری کرد و علیرغم اصرار بسیاری از نخبگان برای بازگشت به مسجدسلیمان این نماینده با تجربه ترجیح داد که از پایتخت برای پنجمین بار بخت خود را برای ورود به بهارستان بیازماید. نام این عضو مجمع نمایندگان خوزستان در فهرست جبهه ایستادگی تهران قرار گرفت.

در هفته ای که گذشت بر اثر وقوع دو حادثه رانندگي در بزرگراه خليج فارس، چهار نفر جان خود را از دست دادند و هفت نفر نيز مجروح شدند. بر اثر اين حادثه، دو دستگاه اتوبوس ولوو با يك تانكر حاوي مواد سوختي برخورد كردند. همچنين در همان زمان و به دليل ترافيك ايجاد شده بر اثر اين حادثه، يك خودرو سواري با يك دستگاه كاميون برخورد كرد و بر اثر اين حادثه چهار نفر مجروح شدند و دو نفر هم جان خود را از دست دادند.

در هفته ای که گذشت سرمازدگی خسازت فراوانی را به خوزستان و کشاورزی آن وارد نمود. مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سرمازدگی اخیر بیش از 343 میلیارد تومان به کشاورزی استان خوزستان خسارت وارد کرد.بیشترین خسارت به مزارع نیشکر، گندم آبی، جو آبی، سبزی و صیفی، سیب زمینی و حبوبات وارد شده است.

در هفته ای که گذشت نماينده مردم بهبهان و عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با تاييد ردصلاحيت خود از سوي شوراي نگهبان، گفت كه علت اين ردصلاحيت، عدم التزام به اسلام عنوان شده است. سيدحاجي‌محمد موحد در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار داشت: با توجه به فرصت پيش‌بيني شده براي كانديداهاي ردصلاحيت شده، به موضوع ردصلاحيتم اعتراض كرده و منتظر نتيجه هستم. بر اساس بند يك ماده 28 قانون انتخابات هر داوطلبي بايد التزام عملي به اسلام و نظام اسلامي داشته باشد.

در هفته ای که گذشت سيد شريف حسيني نماينده فعلي مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي که در دور سوم بررسي صلاحيت داوطلبان نمايندگي مجلس نهم، تاييد نشد گفت : رواج شايعاتي از جمله اينكه رد صلاحیت اش بخاطر مسائل مرتبط با اختلاس سه هزار ميليارد توماني بوده شايعه است و اتهامي كه به من زده شده، غير از اين است.

در هفته ای که گذشت امین حبیبی قلابی دستگیر شد.امین حبیبی از خواننده‌های مطرح سالهای اخیر – و شاید بتوان گفت بدشانس‌ترین آن‌ها – است که به واسطه آلبوم‌ها و آهنگ‌هایش محبوبیت قابل توجهی در میان علاقه مندان به موسیقی کسب کرده است. هفته گذشته فردی با سوء استفاده از شهرت امین حبیبی و جا زدن خود به جای وی اقدام به برگزاری کنسرت و به جیب زدن میلیون ها تومان کرده بود .

در هفته ای که گذشت مسعود اسدی رئیس نظام صنفی کشاورزی خوزستان به عنوان رئیس هیات مدیره مجمع ملی هماهنگی تشکل های کشاورزی ایران منصوب شد.

در هفته ای که گذشت دبير كانون جهانگردي آبادان به گردشگران، مسافران نوروزی و كاروان‌های راهيان نور توصيه‌ كرد تا هنگام مسافرت به آبادان از آب اين شهرستان ننوشند. احمد اميري گفت: مهمانان نوروزي و كاروان‌هاي راهيان نور كه در ايام نوروز وارد آبادان مي‌شوند بهتر است براي تهيه آب آشاميدني خود از آب لوله كشي شهري اسفتاده نكنند و آب شرب مورد نياز خود را از آب‌هاي بسته‌بندي شده تهيه كنند.

در هفته ای که گذشت مدیر کل پزشکی قانونی خوزستان از کاهش 15.6 درصدی آمار مرگ ناشی از سوختگی در سال جاری خبر داد. سید فرزاد حسینی گفت: در 9 ماهه امسال 144 نفر بر اثر سوختگی در استان خوزستان جان خود را از دست داده‌اند.

در هفته ای که گذشت جواد رخ‌زيور يكي از جودوكاران تيم آبادان در مسابقات دهه فجر بر اثر ضربه شديد مغزي درگذشت. اين جودوكار پس از برخورد سرش با تاتامي به مسابقه ادامه داد و داور پس از پايان بازي، نتيجه را اعلام كرد. پس از خروج از محل مسابقه حال وي بد شد و سريعا به بيمارستان گلستان اهواز انتقال پيدا كرد.اين جودوكار كه دچار خون‌ريزي مغزي شده بود، با سرعت عمل خوب كادر پزشكي بيمارستان گلستان، تحت جراحي قرار گرفت و عمل نيز موفقيت‌آميز بود ولي چند ساعت پس از عمل فوت كرد.

در هفته ای که گذشت اولين شهردار زن استان توسط شوراي شهر شاوور شوش انتخاب و سر گرم كار شده است. فاطمه شريفي كه هر پنج رأي اعضاي شوراي اين شهر را دارد و از اين بابت هم منحصر به فرد است چون به اتفاق آرا انتخاب شده است، او فقط 25 سال دارد.

در هفته ای که گذشت محمد باقر شریعتی" شهردار اسبق بهبهان که از حوزه انتخابی بهبهان پای به عرصه انتخابات نهاده است از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد . وی یکی از شانس های جدی برای کسب کرسی مجلس به حساب می آید.

در هفته ای که گذشت تعدادی از تاکسی داران اندیمشک به دلیل عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در این شهرستان در مقابل فرمانداری اندیمشک تجمع نمودند.برخی از مسئولین شهرستان قول داده اند ظرف چند روز آینده مشکل آنان را حل و فصل نمایند.

در هفته ای که گذشترئیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم به اهواز آمد و در جمع دانشجویان سخنرانی نمود. حمید یعقوبی در افتتاحیه بیست و یکمین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافت.

در هفته ای که گذشت مدیرکل مسکن و شهرسازی استان خوزستان شایعه آماده نبودن ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر اهواز که قرار بود دهه فجر افتتاح شود را مغرضانه دانست و گفت چنین موضوعی صحت ندارد و به نظر من دامن زدن به چنین شایعه ای مغرضانه و صرفا به منظور تخریب است !

 

در هفته ای که گذشت قرار بود رییس جمهور به منظور افتتاح چند پروژه مهم از جمله پل هشتم (کابلی) اهواز و ورزشگاه 50 هزار نفری غدیر در بهمن ماه به اهواز سفر کند. از قرار اطلاع سفرهای استانی رییس جمهور به بعد از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی موکول شده است.

در هفته ای که گذشت حجت الاسلام شجونی که به مناسبت دهه مبارک فجر به اهواز دعوت شده بود در مسجد موسی ابن جعفر گفت: این دو سال هم خواهد گذشت و از دست احمدی نژاد راحت خواهیم شد !

در هفته ای که گذشت معاون رييس جمهور ميهمان و سخنران ويژه راهپيمايي 22 بهمن ماه شهرستان اهواز بود. ابراهیم عزيزي با بيان اين كه انقلاب اسلامي اسوه حسنه و الگو گرفته از قيام امام حسين است گفت: قبل از انقلاب، طاغوت، فساد، ظلم ، استبداد، ديكتاتوري و نوكري اجانب بر ما حاكم بود ولي امام با پيروي از پيامبر اكرم‌(ص) اسلام را زنده كرد.

در هفته ای که گذشت نخستين كنگره ادبی شاعر النبي در تالار مهتاب كتابخانه مركزي خوزستان برگزار شد.اين كنگره با پخش سرود ملي ‌جمهوري اسلامي ايران و معرفي هيات داوران متشكل از دكتر عباس عباسي‌طايي، استاد حسن ساعدي، دكتر محمد جوروند، استاد حاج عباس حزباوي و دكتر عدنان غزي، از شاعران و اديبان برجسته شعر عربي استان خوزستان، شروع شد.

در هفته ای که گذشت اولین افتتاح با حضور اولین سرپرست سازمان جدید صنعت ، معدن و تجارت رقم خورد. کشتارگاه صنعتي زرين مرغ كارون در نهمين روز دهه فجر با حضور سرپرست سازمان صنعت، معدن وتجارت به بهره برداري رسيد. كلنگ اين كشتارگاه در سال 1386 در زميني به مساحت30000متر مربع وبا زيربناي 4800متر مربع به زمين زده شد.

در هفته ای که گذشت حسینیان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و همچنین امام جمعه موقت تهران به اهواز آمدند و در همایش بزرگ جبهه پایداری انقلاب اسلامی خوزستان که درمسجد ارشاد برگزار شد شرکت نمودند.

در هفته ای که گذشت يادواره ملی سردار سرلشكر شهيد اسماعيل دقايقی در اهواز برگزار شد. در این یادواره که جمعی از مسئولین کشوری و استانی حضور داشتند تاکید شد که شهيد دقايقی را می‌توان از منتظران صالح و صادق مصلح كل دانست كه در دنيای متلاطم فتنه‌آلود امروز همچون ستاره‌ای درخشان هدايت‌گر نسل جوان، تا رسيدن به ساحل امن ظهور می‌باشد.

در هفته ای که گذشت نخستين همايش مهندسي فرهنگ نام‌گزيني در اهواز برگزار شد. در این همایش ،آیت الله موسوی جزایری تاکید کردند : انتخاب نام نيك و مناسب براي يك نوزاد مسئله بسيار مهمي است و موضوع فرهنگ نام‌گزيني از جمله مواردي است كه بايد در جلسات شوراي فرهنگ عمومي استان‌ها مورد بررسي قرار گيرد.

در هفته ای که گذشت بالاخره یکدلی و همدلی مردم و مسئولین به بار نشست و رویا – دختری که در انتظار جراحی به سر می برد - در بیمارستان طالقانی اهواز سه ساعت در اتاق عمل به سر برد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. این اولین مرحله از جراحی رویا بود و به قول پزشکان چندین مرحله دیگر تا بهبودی کامل رویا فاصله است.

در هفته ای که گذشت كارگروه ملي گرد و غبار در سالن جلسات استانداري خوزستان و با حضور جمعي از اعضاي كارگروه‌هاي ملي و استاني مقابله با پديده گرد و غبار تشكيل شد. كارگروه ملي مقابله با پديده گرد و غبار از سال 88 و به رياست سازمان حفاظت محيط زيست تشكيل شد و همه وزارتخانه‌هاي مرتبط با موضوع گرد و غبار اكنون در اين كارگروه عضو هستند. اين كارگروه در سطح استان‌ها هم تشكيل شده و با برگزاري جلساتي مستمر، اقدامات دستگاه‌ها در زمينه مقابله با پديده گرد و غبار را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.

در هفته ای که گذشت رييس ستاد انتخابات خوزستان با اعلام رد صلاحیت 96 کاندیدای حضور در مجلس نهم گفت: در طي هفت روز مهلت ثبت‌نام در انتخابات 318 نفر كانديداي حضور در نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي شدند كه از اين تعداد 15 نفر استعفا كردند. در نهایت تعداد كانديداهاي تاييد صلاحيت شده ‌نهايي هم 207 نفر است.

در هفته ای که گذشت اعضا بدن دختر 18 ساله اهوازی پس از آنکه تیم های درمانی مرگ مغزی وی را تایید کردند اهداء گردید. عمل جراحی پیوند اعضاء در اتاق عمل پیوند بیمارستان گلستان با حضور تیم های جراحی پیوند اعضاء و کلیه با حضور دکتر امین بحرینی فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان گلستان، دکتر کریم طائی، دکتر اسماعیل موسی پور جراحان کلیه بیمارستان گلستان و دکتر فرحزاد جنّت مکان متخصص بیهوشی انجام و اعضای اهدایی به نیازمندان عضو اهداء شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار