شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
عضو شورای شهر اهواز گفت: احداث روگذر در میدان شهید بندر (چهارشیر) این شهر هیچ آسیبی به نماد چهار مجسمه شیر موجود در این میدان وارد نمی کند.
رامی علاسوند  اظهار کرد: برای احداث روگذر میدان چهارشیر حدود هفت جلسه را در شورای شهر برگزار کردیم. در بسیاری از این جلسات مسئولان میراث فرهنگی نیز حضور داشتند و نظرات کارشناسی خود را اعلام می کردند.

وی افزود: نظر شهرداری و شورای شهر این است که نماد میدان چهارشیر اهواز بعد از احداث روگذر باقی بماند. در صورت امکان با زیرگذر، پله و یا پل عابر پیاده  امکان دسترسی مردم به این میدان را فراهم می کنیم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: قرار است که با احداث این روگذر هیچ آسیبی به میدان چهارشیر وارد نشود. مطمئنا قرار نیست که با زیبا شدن شهر و یا باز کردن گره ترافیکی بخواهیم به بافت قدیمی شهر آسیبی وارد کنیم.

علاسوند در پایان گفت: در حال حاضر که مردم نمی توانند از این نماد استفاده کنند ولی حتما بعد از احداث روگذر یک فضای گردشگری و یا تفریحی در دور این نماد برای مردم ساخته می شود.

میدان چهار شیر اهواز سال ۱۳۳۸ ساخته شد و دارای مالکیت عمومی و خصوصی است. میدان تاریخی چهارشیر با توجه به وجود شهر تاریخی هرمز اردشیر و عسکر مکرم بعید نیست که در دوران گذشته دروازه ورودی این شهر بوده باشد.

میدان چهارشیر ۱۰ دی ۸۱ با شماره ۷۰۴۰ ثبت ملی شد و از همان زمان تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی قرار گرفت. بنابراین هر گونه تخریب و دخل و تصرف در اثر مذکور برابر با مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی تعزیرات و مجازات​های بازدارنده جرم محسوب شده و مشمول مجازات​های قانونی خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار