شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
سید نور دراین زمینه پیگیری های متداول این مدیریت،برای رفع مشکلات جاده ارتباطی بین خسرج وحمیدیه و همچنین جاده عبدالخان، مشداخ، بستان به چذابه به عنوان نمونه عنوان کرد که با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی مقدمات زیر سازی این محورها در حال اجرا است.

اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان درسال گذشته در راستای رسالت اداری اش  با هدف تلاش برای حل مشکلات مردم و ایجاد امید و انگیزه بیشتر در مسوولان و همچنین رضایتمندی مردم , اقدامات متعددی داشته است.

برای آگاهی خوانندگان گرامی گفت وگویی با سید کریم سید نور مدیرکل این اداره انجام دادیم که مشروح آن از نظرتان می گذرد.

سید کریم سید نور حل مشکلات مردمی را شاه بیت اقدامات اداره کل بازرسی و امورحقوقی استانداری خوزستان عنوان کرد و گفت :  بنده و همکاران این اداره کل درچارچوب نقشه راه ابلاغی استاندار محترم خوزستان و درراستای رسالتی که برعهده ما گذاشته است , سال گذشته دهها سفر و بازدید میدانی ازشهرستانها و بخش های محروم استان داشته ایم که منتج به نتایج مثبتی برای حل مشکل آنها شده است .

مدیرکل بازرسی , مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان گفت : سال گذشته جمعا 21 ماموریت به شهرستان های استان خوزستان داشته ایم . دراین بازرسی های دوره ای و نیز موردی , گزارش مستندی تهیه و پیشنهاد های لازم و راه حل های مناسب  برای حل مشکلات و رفع نواقص ازجمله پروژه های عمرانی  به فرمانداری ها ، بخشداری ها و دهیاری ها شده است .

سید نور دراین زمینه  پیگیری های متداول این مدیریت،برای رفع  مشکلات جاده ارتباطی بین خسرج وحمیدیه و همچنین جاده عبدالخان، مشداخ، بستان به چذابه به عنوان نمونه عنوان کرد  که با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی مقدمات زیر سازی این محورها در حال اجرا است.

وی همچنین از تامین امکانات برای کمک به  برخی  شهرستانها درطول بازدید خبرداد و گفت : با تامین این امکانات گشایشی درکارعمران شهرستان ها حاصل شده است .

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان عنوان کرد: اخذ نظرات  واحدهای تخصصی دستگاههای استان در زمینه‌های (حقوقی -فرهنگی – اجتماعی – عمرانی و....) در موضوعات مختلف مطروحه به منظور تسریع در رسیدگی و اعلام پاسخ به شکایات واصله از اولویت های این اداره کل بوده است که دراین راستا درسال 93 به دوهزارو437 فقره شکایت دراین زمینه رسیدگی و پاسخ داده شده است .

سید نور گفت: از دیگر اقدامات این اداره کل برقراری ۱۱ مورد ارتباط با موسسات مطالعاتی، تحقیقاتی و دانشگاهی در زمینه سنجش افکار عمومی به منظور استفاده از یافته‌های علمی، ۱۵۴ مورد پاسخگویی به مکاتبات وزارت کشور، ۳۸ مورد پاسخگویی به مکاتبات سازمان بازرسی کشور و سه هزارو715 مورد  از ادارات  دولتی  بوده است .

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان به عملکرد آموزشی این اداره کل اشاره کرد و گفت : سال گذشته  دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات برای دفا‌تر بازرسی فرمانداری ها  طی چند دوره همچنین دوره‌های آموزشی برای دفا‌تر حقوقی تمامی دستگاههای اجرایی استان توسط مرکز آموزش و پژوهش  استانداری خوزستان برگزار وگواهی پایان دوره نیز برای شرکت کنندگان صادرشد که بسیارموثربود.

 وی برگزاری جلسه شورای امور حقوقی دستگاههای اجرایی استان خوزستان با موضوع " تبیین آیین نامه و شیوه نامه رفع اختلاف درخوزستان با حضور جناب آقای دکتر مقتدایی استاندارمحترم  اشاره کرد و گفت : این  جلسه با حضور معاون حقوقی بازرسی وزارت کشور , ریاست محترم دادگستری استان , بازرسی استان خوزستان , دفاتر حقوقی کلیه دستگاهها, مدیران کل استان با عنوان " تبیین آیین نامه و شیوه نامه رفع اختلاف " بین دستگاههای اجرایی ازطریق سازوکارهای قوه مجریه  برگزارگردید.

سید  نور مدیرکل بازرسی , مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری خوزستان ابطال اجرائیه صادره  علیه فرمانداری مسجدسلیمان و صدورحکم به نفع استانداری همچنین موضوع طرح دعوی علیه فرمانداری دزفول و خلع ید از ملک مهمانشهر را دو نمونه از اقدامات برجسته حقوقی این اداره کل درسال گذشته عنوان کرد.

وی نظارت بر ارزیابی طرح یک هفته ای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و ارایه گزارش دراین زمینه به استاندارمحترم را ازدیگراقدامات این اداره کل برشمرد.

سید نوربه عملکرد کمیته ارزیابی , امور حقوقی و اقدامات حقوقی برجسته  این اداره کل درسال 93  اشاره  و عناوین ذیل را از اهم آن برشمرد:

- برگزاری بیش از هفت جلسه توسط اعضای کمیته ارزیابی عملکرد و معاونین در محل اداره کل بازرسی جهت بررسی وتعیین نمرات ارزیابی پرسنل استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری

- ارزیابی عملکرد پرسنل ۲۷ فرمانداری، ۵ معاونت و ادارات کل زیرمجموعه آنها و ۶۷ بخشداری و تعیین نمرات ارزیابی سالانه آن

 - ارسال گزارشات عملکرد ماهانه ۵ معاونت و حوزه استاندار به مشاور و مدیر کل حوزه وزارتی

 - تدوین شاخص‌های عمومی ارسالی از وزارت کشور مطابق دستورالعمل و ثبت در سامانه

 - تدوین شاخص‌های اختصاصی ارسالی از وزارت کشور مطابق دستورالعمل

- تدوین شاخص‌های توسعه یافتگی مطابق دستورالعمل ارسالی از وزارت کشور

- ارزیابی عملکرد کلیه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و ثبت آن در سامانه وزارت کشور جهت تعیین نمرات فرمانداری‌ ها 

- ثبت مشخصات کلیه مدیران استان در سامانه بانک اطلاعات مدیران

 - انجام امور مربوط به پایگاه جامع اطلاعات آماری وزارت کشور

- پیگیری و رسیدگی به شکایات و درخواست‌های پورتال وزارت کشور (پورتال رسیدگی به شکایات و درخواست‌ها )

-  بررسی و رسیدگی به بیش از ۲۳۰ هزار نامه سفر ریاست محترم جمهوری (به غیر از نامه‌های مالی و فاقد کدملی)

** عملکرد حقوقی اداره کل :


- رسیدگی به پرونده‌های رفع اختلاف بین دستگاههای اجرایی استان به تعداد 145فقره

- تشکیل 25 پرونده حقوقی درسال 93 

- پرونده‌های صادره به تعداد 10 فقره    

- پرونده‌های مختومه تا اسفند سال گذشته به تعداد  ۴۹ فقره

  سید نور پیگیری و رسیدگی پروند های اتباع بیگانه در دیوان عدالت اداری اشاره کرد و گفت : دراین زمینه تعداد 25 فقره پرونده درسال گذشته تشکیل شد که تعداد 5 فقره رای به نفع دستگاه متبوع صادرگردید.

وی همچنین برگزاری پنجمین جلسه شورای هماهنگی حقوقی دستگاههای اجرایی استان خوزستان و هماهنگی با دادگستری خوزستان جهت صدور کارت تردد کارشناسان حقوقی دستگاههای اجرایی استان خوزستان , نیز شرکت درجلسات کمیسیون معاملات ( مناقصه و مزایده ) و پاسخ به استعلامات حقوقی ادارات تابعه و اظهارنظر درخصوص قراردادها را  از دیگر عملکرد این اداره کل درزمینه امورحقوقی عنوان کرد.

    سید نور اهم برنامه های سال 94 اداره کل بازرسی , مدیریت عملکرد و امورحقوقی استانداری خوزستان را به شرح ذیل عنوان کرد:

- سرعت بخشیدن به پاسخگویی و اقناع مردم باتوجه به نام گذاری سال" دولت , ملت همدلی و هم زبانی" ازسوی مقام معظم رهبری

- تقویت کمی  وکیفی بازرسی های دوره ای بمنظور افزایش رضایت مردم ازعملکرد دولت تدبیر و امید.

- انجام مطالعات موردی و پژوهش های میدانی از مشکلات و ارایه پیشنهادات علمی به مسوولان ذیربط

-  ارتقا دانش فنی دفاترحقوقی ازطریق برگزاری دوره های تخصصی و سیمنارهای آموزشی با دعوت از اساتید حقوق

- ارتقا سطح هماهنگی و همکاری بین دستگاههای اجرایی دراستان خوزستان  به منظورگره گشایی ازکارمراجعان .

  گفتنی است سید کریم سید نور مدیرکل بازرسی , مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری خوزستان به پاس این تلاش ها و عملکرد مثبتش  درسال 93 ، موفق به دریافت لوح تقدیر از رییس مرکز مدیریت عملکرد ، بازرسی و امور حقوقی و نماینده تام الاختیار وزیر در رسیدگی به تخلفات اداری شده است .

  سید نور درپایان از همراهی  استاندار خوزستان تشکرکرد و گفت :  اگر همراهی جناب آقای دکتر مقتدایی نبود، توفیقاتی حاصل نمی شد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
شهروند
|
United States
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
1
1
comment درود بر مدیران و پرسنل اداره کل بازرسی، خدا قوت
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
comment آوازه عملکرد ....به آمریکا هم رسیده ؟!!!
comment
ارباب رجوع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
1
1
comment این امر نشانه درایت مدیر مجمعوعه و تلاشهای پرسنل این اداره کل مهم می باشد، بنده از نزدیک با این پرسنل خدوم برخورد داشته ام خدا یار و یاورشان باشد
comment
محمد درفشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment سلام و درود بر افتخار نظام جمهوري اسلامي و يادگار ارزشمند سالهاي جنگ و پس از آن سيد بزرگوار خداوند سلامتي و طول عمر به حضرتعالي عنايت نمايد.
comment
خانواده شهيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment سيد آبروي خانواده شهدا و جانبازان دست علي به همراهت خسته نباشي
comment
خانواده شهيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment سيد آبروي خانواده شهدا و جانبازان دست علي به همراهت خسته نباشي
comment
خانواده شهيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment سيد آبروي خانواده شهدا و جانبازان دست علي به همراهت خسته نباشي
comment
اسلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment قطعاً تلاشهای پرسنل زحمتکش و مردمی این اداره در پیشبرد اهداف و ماموریتها نقش موثری داشته است
comment
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment میزان موفقیت ،رضایت مردم است که متاسفانه مطالبات مردم محقق نشده و فرمانداریها و بخشداریها در بخش خدمات رسانی و انسجام اداری ضعیف عمل کرده اند .
پاسخ ها
comment
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
comment
comment انشاءالله در سال جدید برخی کاستی ها و ضعف ها نیز برطرف گردد
comment
حکیمی رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
comment
0
2
comment سپاس از زحمات کلیه دوستان بازرسی استانداری ومدیرکل محترم انشالله موفق و سربلند باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار