شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۴۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
فرهنگ جنوب

کنایه وزیر بهداشت به بانوی محیط زیست
وزیر بهداشت جنجالی که محیط زیست در سفر به خوزستان برایش رقم زد را هنوز فراموش نکرده است و دیروز با کنایه به خانم ابتکار بانوی محیط زیست ، به نوعی درصدد تلافی برآمد و گفت که سگ ها مشکل ما نیستند و مقابله با سگ ها برعهده ی شهرداری هاست. اشاره وزیر بهداشت به سفر ابتکار به شیراز و شرکت در تجمع حامیان حیوانات بود و در واقع تلنگری به محیط زیست زد تا آدم ها را در اولویت خود قرار دهند نه سگ ها را !

داعش و ریزگردها !
یکی از سایت های خبری پربازدید کشور که در بحبوحه ریزگردهای خوزستان سعی بر این داشت تا انتقادات را از محیط زیست و خانم ابتکار دور کند ، دیروز باز هم دست به فرافکنی زد و با تیتر " داعش و ریزگردها " چنین نتیجه گیری کرده است که حدود 80 درصد از محدوده تحت اشغال گروه داعش را کانون پدیده آورنده ریزگردها در استان های نینوا، صلاح الدین و کرکوک در عراق و دیرالزور و الرقه در سوریه تشکیل داده است و این یعنی مقابله بار ریزگردها فعلن منتفی است! این نوع اخبار و القائات در حالی ست که ریزگردهای اخیر خوزستان بیشتر منشا محلی و درون استانی داشته و ربط چندانی به مناطق تحت اشغال داعش ندارد.

استارت فعالیت احزاب در خوزستان
تعدادی از احزاب فعال و نیمه فعال وارد فعالیت جدی خود در خصوص انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی شده اند. این احزاب در تماس با چهره های شاخص و سرشناس شهرهای استان به ویژه شهر اهواز تلاش می کنند تا به صورت جدی و در یک رقابت تنگاتنگ نسبت به سایر احزاب دیگر اقدام به یارگیری های به موقع و پرسرعت خود کنند.در همین خصوص حزب عدالت و توسعه با رایزنی های گسترده خود در جهت آغاز بکار فعالیت های انتخاباتی خود، تلاش می کند تا با مذاکره با چهره های مورد نظر این حزب، نظر این افراد را برای حضور در لیست های انتخاباتی خود زودتر از احزاب دیگر جلب نماید.

جنجال یک مزایده
مزایده تالار آفتاب و تلاش برای واگذاری آن به بخش خصوصی واکنش های مختلفی را به دنبال داشته و چهره های شاخص فرهنگی استان را رودر روی هم قرار داده است. در همین زمینه همایون قنوانی سکاندار ارشاد خوزستان موافق این واگذاری ست و گفته است که تا چند روز آینده مقدمات برگزاری مزایده فراهم می شود اما در مقابل، خسرو نشان که سابقه مدیرکلی ارشاد را در کارنامه دارد مخالف این امر است و آن را سدی در راه هنر و فرهنگ استان می داند. اخیرا نیز محمد مالی رییس  انجمن هنرهای نمایشی خوزستان وارد گود شده و در مخالفت با آن سخن گفته است. محمد مالی واگذاری دو تالار آفتاب و آینه اهواز به بخش خصوصی را مرگ قطعی تئاتر این استان دانسته است. 

مصوبه ای که برخی ها را غافلگیر می کند
اخیرا نمایندگان مجلس دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در صورت تصویب نهایی اعضای شوراهای اسلامی شهرها از کاندیداتوری در حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور برای انتخابات مجلس محروم می‌شوند. این طرح که به امضای 53 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود، شامل یک مقدمه توجیهی و یک ماده واحده است که در صورت تصویب نهایی اعضای شوراهای اسلامی شهرها به واسطه مقام و شغل خود از کاندیداتوری در انتخابات مجلس محروم می‌شوند. 
در ماده 29 قانون انتخابات مجلس آمده است: افرادی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن در انتخابات مجلس محروم هستند، مشخص شده‌اند مگر اینکه حداقل 6 ماه قبل از ثبت‌نام از سمت خود استعفا دهند و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.در این قانون 28 شغل و مقام قید شده است که در صورت تصویب نهایی طرح مذکور، اعضای شوراهای اسلامی شهرها نیز به عنوان بیست و نهمین جزء این ماده مشمول قانون مذکور می‌شوند. 
با این تفاصیل ، برخی از اعضای شوراهای شهر خوزستان بخصوص شورای شهر اهواز که اسب خود را برای کاندیداتوری زین کرده اند باید تا 28 خردادماه استعفا دهند. طبق شنیده ها ، از شورای چهارم اهواز ، بیش از پنج نفر خود را مهیای کاندیداتوری مجلس نموده اند و احتمالن با این قانون جدید عده ای منصرف خواهند شد. 

حسینی فر برای بار دوم رئیس شد
پس از تعیین تکلیف انتخابات اتاق بازرگانی اهواز و تکیه یک زن برای اولین بار بر صندلی ریاست آن ، ریاست اتاق های بازرگانی سایر شهرستان ها نیز یکی پس از دیگری در شرف تعیین است و دیروز نیز  طی جلسه ای که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر برگزار شد حسینی فر با کسب بیشترین آرا برای بار دوم به ریاست اتاق منصوب شد.
همچنین در این جلسه مقرر شد که آقایان سید احمد حسینی فر، جواد سعیدی حیزانی، فاضل شنیور، احمد شریفات، جمال عطیه بچاری، سید مصطفی موسوی و طاهر سلیمان به عنوان نمایندگان اتاق ایران و نیز در طی مصوبه هیات نمایندگان اتاق خرمشهر آقایان سید عنب بیت عنب با هشت رای و عبدالرضا ضعیف نژاد با هفت رای به عنوان نفرات هشتم و نهم به اتاق ایران معرفی شوند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
United States
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment سلام.بخش. خصوصی باعث نابودی اموال دولتی میشه چون بخش خصوصی فقط فکرمنافع خودشه که سودبکنه نه اموال دولت
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار