شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
تاکنون هیچ اعتباری برای مقابله با ریزگردها به استان خوزستان داده نشده است و تلاش برای دریافت 20 میلیارد تومان اعتبار اولیه جهت مقابله با این معضل ادامه دارد. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون عمرانی استاندار خوزستان امروز با بیان اینکه هیچ اعتباری برای مقابله با پدیده گرد و غبار به استان پرداخت نشده است گفت: 245 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با ریزگردها پارسال در دولت تصویب شده بود که قرار شد بخش اعظم آن به خوزستان اختصاص یابد اما هنوز سهم استان از این اعتبار مشخص نیست و در حال رایزنی برای گرفتن این اعتبار هستیم.

احمد سیاحی اظهار داشت: در موضوع مقابله با ریزگردها وظایف همه دستگاه های حفاظت محیط زیست، شرکت نفت، سازمان جنگلها منابع و آبخیزداری، بهداشت و درمان، وزارت نیرو، راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی و استانداری خوزستان مشخص و مقدمات آن نیز فراهم شده اما هنوز مشکل تامین اعتبار مرتفع نشده است.

وی همچنین درباره تعهدات وزارت نفت در تامین اعتبار طرح بیابان زدایی استان بیان کرد: جلساتی با شرکت نفت تشکیل شده و قرار است هماهنگی هایی با سازمان جنگل ها نیز صورت گیرد تا اعتباری برای طرح بیابان زدایی استان (موسوم به طرح 200 هزار هکتاری) تعیین شود.
بهمن ماه پارسال موج جدید ریزگردها تعدادی از شهرهای این استان به ویژه اهواز را درگیر کرد که تا اسفندماه به طول انجامید و در این مدت خوزستانی ها با طوفان های شدید گرد و غبار مواجه بودند.

شدت آلودگی هوا در شهرهای اهواز و ماهشهر در برخی از این روزها به بیش از 66 برابر حدمجاز رسید.
هیات دولت پارسال 245 میلیارد تومان اعتبار برای سال های 1393 و 1394 به منظور مقابله با ریزگردها تصویب کرد و مقرر شد در اسرع وقت اقدامات اجرایی آغاز شود.

گفتنی است اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور این مصوبه را در تاریخ شش اسفند پارسال برای اجرا به وزارتخانه های جهاد کشاورزی، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی کشور، امورخارجه، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار