شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
معاون عمرانی استانداری خوزستان
سیاحی عنوان کرد: در حال پیگیری تخفیف آب مشترکین و هزینه های درمان در زمان گرد و غبار هستیم. همچنین شناخت کانون ریزگردها بر عهده هواشناسی بوده که بین هواشناسی و محیط زیست مورد ابهام است.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: نوبخت طی این هفته ۲۰ میلیارد تومان به استان خوزستان برای مقابله با ریزگردها تخصیص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سیاحی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مبارزه با گرد و غبار اظهار کرد: در وزارت نیرو یک هزار و ۲۸۳ میلیون مترمکعب حق آبه برای تالاب هورالعظیم تعیین کرده و این خبر خوبی است. منابع آبی زیادی در منطقه وجود دارد که مدیریت درستی برای آنها انجام نشده است. همچنین زه کشی های عمده ای در اطراف تالاب هورالعظیم وجود دارد که به تالاب منتهی می شوند.

وی افزود: همه تلاش ما این است که از ظرفیت های آبی موجود در استان برای تغذیه تالاب هورالعظیم به ویژه دریچه های شماره سه، چهار و پنج استفاده کنیم.

معاون عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: زه کشی هایی داریم که خیلی از سطح متعادل خود بالاتر آمده و کارهای لازم برای ورود این زه کش ها به تالاب انجام نشده است. کارهای خود را در هور برنامه ریزی کنید و نفت نمی تواند هیچ  ممانعتی برای انجام امور به کار بگیرد.

سیاحی عنوان کرد: در حال پیگیری تخفیف آب مشترکین و هزینه های درمان در زمان گرد و غبار هستیم. همچنین شناخت کانون ریزگردها بر عهده هواشناسی بوده که بین هواشناسی و محیط زیست مورد ابهام است.

وی بیان کرد: پیرو افزایش غلظت گرد و غبار در ۲۱ و ۲۲ فروردین استاندار مذاکراتی با معونان رئیس جمهور و معاونان وزیر انجام داده و در روز ۲۹ فروردین ۹۴ دومین ستاد ملی مبارزه با ریزگردها را با حضور وزیر و استانداران کردستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه برگزار کردند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه اولویت اول حل موضوع ریزگردها با خود دستگاه های اجرایی استان است، گفت: مردم از مسئولان استان انتظار معجزه ندارند و می خواهند که در کوتاه مدت واکنش سریعتری داشته باشیم. متاسفانه در روزهای ۲۱ و ۲۲ فروردین غلظت آلودگی به ۱۹۳۰ رسیده بود.

سیاحی یادآور شد: در حال حاضر ۳۰۵ هزار هکتار اراضی در معرض فرسایش داریم. کانون ریزگردها را باید فعلا در خوزستان تثبیت کرده و جلوی افزایش آن را بگیریم. حداکثر طی یک ماه آینده باید سند جامع مقابله با ریزگردها را تنظیم کنیم که هنوز یک سند قابل قبول و مورد تایید این ستاد تهیه نشده است.

وی ادامه داد: باید برنامه و عملیات های سال ۹۴ را اولویت بندی کنیم. دستگاه های مختلف برنامه های خود را برای مبارزه با ریزگردها برنامه های خود را اعلام کنند. هواشناسی باید اطلاع رسانی به موقع را داشته باشد.

 معاون عمرانی خوزستان گفت: نوبخت طی این هفته ۲۰ میلیارد تومان به استان خوزستان برای مقابله با ریزگردها تخصیص داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار