اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۴۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون گفت: جزیره شادمانی با وسعت 48 هکتار در یکی از زیباترین مناطق آبادان در کنار رودخانه بهمنشیر واقع است. عملیات اجرایی این پروژه در سال گذشته به دستور استاندار خوزستان توسط سازمان عمران ساحل کارون آغاز شده است.
شوشان - علیرضا عبدالله نژاد:در چهاردهمین روز از ماه اردیبهشت به پیشنهاد سازمان عمران ساحل کارون که مجری پروژه های گردشگری آبی در شهرهای اهواز ، آبادان و شادگان است به همراه مدیرعامل ، معاون فنی، مدیرروابط عمومی این  سازمان و جمعی از اهالی رسانه استان راهی شهرستان آبادان شدیم.

پروژه مهم گردشگری این سازمان جزیره شادمانی نام دارد. جزیره ای که در حاشیه شهر آبادان قرار داد و تا قبل از آغاز پروژه جزیره شادمانی به محل تخلیه زباله های شهری و نخاله های ساختمانی تبدیل شده بود.

اما در اوایل سال گذشته به دستور  استاندار خوزستان  قرار بر این شد که این جزیزه طبق زمانبدی مشخص به یکی از قطب های گردشگری آبادان و استان خوزستان تبدیل شود.

اجرای این پروژه مهم و تاثیرگذار از سال گذشته به سازمان عمران ساحل کارون واگذار شد. این سازمان نیز تحت نظارت دفتر فنی استانداری خوزستان با جدیت تمام کارخود را آغاز کرد. که خالی از لطف نیست توضیخات بیشتر در خصوص اقدامات انجام شده ، درحال انجام و برنامه های آینده پروژه گردشگری جزیره شادمانی را از زبان مدیرعامل سازمان عمران کارون ، معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان ، رییس شورای شهر آبادان و در نهایت ساکنان جزیره شادمانی بشنویم.

مداری : فضای مفرحی را در جزیره شادمانی آبادان برای شهروندان ایجاد می کنیم

مهدی مداری مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون که از بدو انتصاب در این مسئولیت به طور شبانه روزی پیگیر اجرای هر چه باکیفیت تر و استفاده بهنیه از زمان است  در این خصوص می گوید: بنا به تاکید استاندار خوزستان، پروژه جزیره شادمانی توسط مهندسان مشاور مجرب طراحی شده و عملیات اجرایی آن مطابق نقشه و مشخصات فنی توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان و با اجرای سازمان عمران ساحل کارون در حال اجراست.

 مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون گفت: جزیره شادمانی با وسعت 48 هکتار در یکی از زیباترین مناطق آبادان در کنار رودخانه بهمنشیر واقع است. عملیات اجرایی این پروژه در سال گذشته به دستور استاندار خوزستان توسط سازمان عمران ساحل کارون آغاز شده است. 

مداری دسترسی آسان شهروندان آبادانی و دیگر گردشگران را از مزیت های این پروژه عنوان می کند و می گوید: اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه گردشگری جزیزه شادمانی 130 میلیارد تومان است که تمامی آن توسط استانداری خوزستان تامین و پرداخت خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون به لایروبی 3 کیلومتر از انهار و کانال آب به عمق 4 متر و عرض 50 متر در این پروژه اشاره کرد و گفت: احداث یک پل که قابلیت عبور قایق های ماهگیری ساکنان جزیزه نیز برای آن تعبیه شده است در دستور کار قرار دارد.

مداری عنوان داشت: طراحی نقشه این پل در دست اقدام است که به محض اتمام طراحی عملیات اجرایی آن نیز در کنار سایر اقدامات انجام خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون به احداث دیوارهای ساحلی ، شمع کوبی، احداث نرده های ساحلی ، پیست دوچرخه سواری ، اسب دوانی و پیاده روی در این جزیزه اشاره داشت و می گوید: پیست دوچرخه سواری و پیاده روی به طول 6 کیلومتر در جزیزه راه اندازی می شود تا گردشگران بتوانند ساعاتی مفرحی را در این جزیزه سپری کنند.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون گفت: این پل از طریق چندین راه فرعی به جزیره متصل می شود. تا شهروندان و گردشگران بتوانند به راحتی به تمامی نقاط جزیره دسترسی داشته باشند.

مداری ادامه داد: بعد از پاکسازی نخیلات و نی زدایی  6 راه فرعی در جزیره احداث می شود. همچنین 5 برج  نور و پایه  روشنایی نیز در جزیره نصب و راه اندازی می شئود تا جزیره در تمامی ساعت شبانه روز برای شهروندان و گردشگران قابل استفاده باشند.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون یادآورشد: همچنین مالک 2/4 هکتار زمین نیز در این منطقه وزارت کشور و دولت کریمه است که برای این مقدار زمین نیز طراحی هایی در حال انجام است که پس از مراحل قانونی خود این زمین برای بهره برداری مرتبط با پروژه به بخش خصوصی توانمند واگذار می شود. 

مداری تصریح کرد: در این پروژه نیروهای بومی منطقه به کار گرفته شده اند و به هیچ وجه از پیمانکاران غیربومی استفاده نشده است تا بتوانیم در مرحله اجرای این پروژه نیز زمینه اشتغال و ارتقای معیشیت اهالی و شهروندان آبادانی را نیز فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون با تقدیر از زحمات استاندار خوزستان گفت: کلیه پروژه های گردشگری آبی در استان خوزستان از ابتکارات دکتر مقتدایی بوده است و ایشان به طور مستمر پیگیر اجرای باکیفیت تر و سریع تر پروژه ها گردشگری استان هستند تا در موعد مقرر مورد بهره برداری شهروندان و گردشگران قرار گیرد.

مداری تاکید کرد: کلیه امکانات این جزیره برای استفاده عموم می باشد و پس از بهره برداری اداره و نگه داری آن نیز به بخش خصوصی واگذار می شود. 

شهبازی: چهره شهرستان آبادان با راه اندازی جزیره شادمانی تغییر می کند

در ادامه این گزارش به سراغ  دکتر عزیزاله شهبازی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان می رویم. فرماندار ویژه آبادان در حاشیه بازدید از پروژه جزیره شادمانی آبادان می گوید: بعد از دستور استاندار خوزستان قرار شد با هدف استفاده  از ظرفیت های مغفول گردشگری در شهرستان آبادان به ویژه سواحل  رودخانه های اروند و بهمنشیر جزیره شادمانی به وسعت 48 کیلومتر در کنار وردخانه بهمنشیر که یکی از نقاط حاشیه ای و محروم شهرآبادان به شمار می رود ساماندهی شود.

شهبازی ادامه داد: در ابتدا این پروژه ساکنان جزیره به تصور می کردند که قرار است با راه اندازی این پروژه مالکیت نخیلات و واحدهای مسکونی از آنان سلب شود ولی خوشبختانه با صحبت هایی که با آنان داشتیم این اطمینان به آنها داده شد که هدف غایی این پروژه های ارتقای سطح کیفی و رفاهی زندگی خود آنان است و راه اندازی این پروژه از بسیاری از جهات به ارتقای سطح رفاهی و اقتصادی آنان خواهد انجامید که خوشبختانه استقبال آنان را در برداشت.


فرماندارویژه آبادان گفت: پیش از اجرای پروژه این منطقه  به محل نخاله های ساختمانی مبدل شده بود. که تردد اهالی به خصوص دانش آموزان و ساکنان را به سختی میسر کرده بود. اما اجرای این پروژه می تواند زندگی ساکنان را متحول و ارتقا دهد. 

فرماندارویژه آبادان گفت: به طوری اکنون ساکنان این جزیره همراه دیگر پیمانکاران در اجرای آن همراهی و همیاری می کنند. 

شهبازی به زیرسازی، لایروبی کانال پس از 50 سال ، در جزیره شادمانی اشاره کرد و گفت: بخشی ازلحاف بتنی در ساحل این جزیره نصب و راه اندازی شده است و توسعه آن نیز در حال انجام است. همچنین پایه های روشنایی در محل دپو شده است و به محض تدوین نقشه جامع جزیره نصب و راه اندازی می شود.

معاون استاندار خوزستان ادامه داد: بحث تملک و احداث لاین اطراف جزیره شادمانی به اتمام رسیده است.در یک مقطع زمان بندی شده کار احداث فضای سبز ، پاکسازی نخیلات و نی زدایی نیز در دستور کار قرار دارد.

 وی اعتبار این پروژه را 130 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طبق توافق نامه های صورت گرفته این میزان اعتبار توسط دفتر فنی استانداری خوزستان تامین خواهد شد. اجرای این پروژه توسط سازمان عمران ساحل کارون به خوبی در حال انجام است.طراحی این پروژه توسط دفتر فنی استانداری خوزستان انجام شده است .

شهبازی ادامه داد:  با راه اندازی جزیره شادمانی تغییرات اساسی در این منطقه بوجود می آید . 
در این میان از نیروهای بومی منطقه برای کارهای جزیره شادمانی استفاده شده است.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: چهره شهرستان آبادان با راه اندازی جزیره شادمانی تغییر می کند. تاکنون استاندار خوزستان بارها از پروژه جزیره شادمانی بازدید کرده اند و رهنمودهای لازم را در این زمینه ابلاغ کرده است.

لایروبی در این منطقه بعد از 50 سال در حال انجام است. در ساحل بهمنشیر کارآسفالت و خیابان کشی توسط شهرداری به اتمام رسیده است. امیدواریم این پروژه در موعد مقرر خود در اختیار گردشگران و شهروندان عزیز قرار بگیرد.

فرماندار ویژه آبادان ضمن تقدیر از استاندار خوزستان گفت: شایسته  است از همکاری و مساعدت دادگستری استان وآبادان ، شورای شهر آبادان ، شهرداری آبادان نیز در اجرای این پروژه تقدیر و تشکر کنم.  

عیدانی: استفاده از ظرفیت های ساحل رودخانه می تواند اقتصاد معیشتی  را ارتقا دهد

حمید حنظل عیدانی رییس شورای شهر آبادان نیز در حاشیه بازدید از پروژه جزیره شادمانی آبادان به خبرنگار ما گفت: یکی از ظرفیت های شهرهای آبادان و خرمشهر وجود رودخانه های کارونف اروند و بهمنشیر است. استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود سواحل می تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری آبادان ایفا کند. 

رییس شورای شهر آبادان تصریح کرد: زیرساخت های این جزیره در زمان جنگ تحمیلی تخریب شد. راه اندازی این جزیره باعث ایجاد شور و نشاط درمیان ساکنان و مردم آبادان خواهدشد.

وی به مشارکت ساکنان جزیره در این پروژه خبر دادوگفت: در این زمینه شاهد همکاری و مساعدت ساکنان جزیره با مدیران سازمان عمران ساحل کارون در انجام پروژه هستیم. 

عیدانی گفت: استفاده از ظرفیت های ساحل رودخانه می تواند اقتصاد معیشتی  را ارتقا دهد. باید احیای رودخانه های بهمنشیر و اروند در دستور کار قرار گیرد. مشارکت مردم در استفاده از ظرفیت های رودخانه آبادانی منطقه را به دنبال دارد. در این شرایط مردم در ارتقا و حفظ این مهم نیز تلاش خواهند کرد. 

رییس شورای شهر آبادان یادآورشد: با مدیریت سواحل میتواند از فضای موجود به نحو بهینه ای استفاده کرد. رییس شورای شهر آبادان با اشاره به پروژه جزیره شادمانی گفت: در این زمینه همت سازمان عمران ساحل کارون شاهد لایروبی انهار پس از 50 سال در جزیره شادمانی ، شمع کوبی ، استحصال خاک از رودخانه و استفاده از آن در فضای سبز شهرآبادان در حال انجام است.

عیدانی ابزار کرد: این پروژه حمایت استاندار خوزستان در راس مدیریت استان ، فرماندار ویژه آبادان و مسئولان  سازمان عمران ساحل کارون را در بر دارد. راه اندازی جزیره شادمانی می تواند در حوزه زیست محیطی نیز سازنده باشد. 

رییس شورای شهر آبادان بیان داشت: جزیره شادمانی می تواند به عنوان یک پایلوت و برند برای آغاز فعالیت های گردشگری و عمرانی در آبادان باشد.

وی با اشاره به جاذبه های توریستی شهرستان آبادان خواستار سرمایه گذاری  در حوزه جذب توریسم در همه زمینه ها شد.

رییس شورای شهر آبادان تصریح کرد: راه اندازی جزیره شادمانی آبادان می تواند در حوزه اشتغال نیز مفید باشد. وجود رودخانه های بهمنشیر و اروند موقعیت خوبی برای جذب توریست فراهم کرده است.

وی خواستار راه اندازی تعریف مدیران عامل عمران بهمنشیر و کارون شد تا از ظرفیت های سواحل رودخانه های جاری در این دو شهر به نحو شایسته تری بهره برد. 

عیدانی ادامه داد: سیاست اجرایی مدیران استان در راه اندازی جزیره شادمانی ارتقای معیشت ساکنان منطقه ، توسعه گردشگری طبیعت و استفاده بهینه مردم از اراضی خود می باشد. در این زمینه اولویت اشتغال با نیروهای بومی است. همچنین با راه اندازی این جزیره شاهد ارتقای امنیت منطقه و ثبات اقتصادی خواهیم بود. 

رییس شورای شهر آبادان در پایان خواستار جلوگیری از خروج آب شیرین از رودخانه های استان به خلیج فارس شد و در این زمینه گفت: می توان در این زمینه با استفاده از سدها ضریب ماندگاری آب شیرین  را در استان بالا ببریم.

در جریان این بازدید مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون و هیات همراه با حضور در منزل یکی از ساکنان جزیره شادمانی مورد پذیرایی میزبان قرار گرفت . در این دیدار حزباوی ساکن یکی از منزل های جزیره شادمانی ضمن اظهار خوشحالی از انجام پروژه خواستار تسریع در روند اجرایی ان با حفظ واحدهای مسکونی موجود در جزیره شد.

مدیرعامل سازمان عمران ساحل کارون نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری اهالی جزیره شادمانی در انجام پروژه  جزیره شادمانی به اهالی جزیره شادمانی اطمینان خاطر داد که این سازمان قصد تلمک هیچ واحد مسکونی و زمین زراعی در جزیره شادمانی را ندارد و بهره برداری از این پروژه شادمانی می تواند در ارتقای معیشت واقتصاد ساکنان نقش موثری داشته باشد. 

















comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
comment
0
2
comment کدام رودخانه؟هیئت دولت روز 4شنبه انتقال آب از سرشاخه های دز به استان تهران را تصویب کرد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
comment
0
2
comment اقای امیر حیات مقدم در سال 86 در روز استعفای خود در جلسه تودیع و معارفه این مشکل انتقال اب را اعلام کرد.
امیدوار هستیم مقتدایی هم پیگیری کند.
comment
سیلانی شمس آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
comment
0
1
comment آفرین به آقای عبدالله نژاد که همیشه گذارش های قشنگی از محیط اطرافشون انتشار میدن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
comment
0
1
comment گذارش خوبی بود
comment
ندا سیلانی شمس آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment همچین تعریفی نداشت .والا بخدا
comment
مالک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment آقای ناشناس گزارش را غلط نوشتی عزیز
comment
نداسیلانی شمس آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment گذارش خوبی نبود اصلا ......
comment
نداسیلانی شمس آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment گذارش خوبی نبود اصلا ......مدیر سایت .کارشناس سایت انتشار بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار