اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲
عبدالرحمن شعبانی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم قول دهد که مشکل گرد و غبار در چند سال آینده حل می‌شود، گفت: مردم باید با مشکل ریزگردها کنار بیایند. 
 به گزارش خبرگزاری فارس، معصومه ابتکار در هجدهمین همایش روز جهانی آسم با بیان اینکه آلودگی‌های محیط زیست نقش بسیار مهمی در بروز بیماریها دارد، گفت: سازمان بهداشت جهانی 35 تا 40 درصد بیماری‌ها را ناشی از مشکلات محیطی می‌داند.

علاوه بر اینکه جمع این دو سخن ( کنار آمدن مردم با ریزگردها و بیماری‌زا بودن آلودگی محیطی) در کنار هم آن‌هم از سوی مسوول محیط زیست، تعجب هر عاقلی را برمی‌انگیزد، سوال اساسی و بی‌پاسخ این است که ایشان از خود پرسیده است مردم چگونه باید با ریزگردها کنار بیایند؟؟
گویند دو شخص در کنار رودخانه‌ای ایستاده بودند که ناگهان جسم سیاهی روی آب دیدند و تصور کردند این شیخیک ( ظرف مخصوص نگهداری روغن دامی که از پوست گوسفندان تهیه می‌شود) روغناست. یکیازآنهابهوسطآب پرید تا خیک روغن را از آب برگیرد. غافل از اینکه شئ موردنظر خرسی گرسنه بود. خرس وی را بگرفت و با خود می‌یرد. آن یکی که کنار رود ایستاده بود دید دوستش دارد با خیک می‌رود و از ساحل دور می‌شود. فریاد زد برادر خیک را رها کن و بیا. شخص گرفتار در چنگال خرس پاسخ داد برادر من خیک را رها کرده‌ام، خیک مرا رها نمی‌کند.
ریزگرد فهم و شعور ندارد خانم دکتر. ریزگرد بیماری‌زاست ( همانطور که خودتان نیز فرموده اید). ریزگرد و غبار زندگی را تعطیل می‌کند، ریزگرد موجب کاهش دید می‌شود و تصادفات وحشتناک به بار می‌آورد. ریزگرد با مردم خوزستان کنار نمی‌آید.

مفهوم سخن شما این است که مردم زندگی نکنند. مردم بیمار شوند، سرگردان بیمارستان‌ها باشند. اینگونه می‌توانند با ریزگردها کنار بیایند. لابد در ادامه رفع مشکل مردم غبار‌نشین خواهید گفت مردم با خشک‌سالی نیز کنار بیایند، مردم با کویر شدن دشتها نیز کنار بیایند، با خشک شدن کارون نیز کنار بیایند. بهتر نیست بگوییم مسوولان و دستگاههای ذیربط باید مشکل ریزگردها را حل کنند؟ اگر مردم باید با ریزگردها کنار بیایند، سازمان عریض و طویلی که دکتر ابتکار بر مسند آن تکیه زده است باید چکار کند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار