شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
 با تدبیراستاندارخوزستان ،تعامل بین محیط زیست و نفت برای حل مشکلات زیست محیطی تالاب هورالعظیم کلید خورد .

نشست بررسی مشکلات زیست محیطی تالاب هورالعظیم عصرامروز چهارشنبه با حضورعبدالرضا حاجی حسین نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ( متن ) به همراه نماینده وزارت نفت همچنین  مدیران سازمان حفاظت محیط زیست  درسالن جلسات استانداری به ریاست دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندارخوزستان برگزارو به مدت 2ساعت ونیم بطول انجامید .

  به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان با تدبیراستاندارخوزستان , درپایان این جلسه تعامل نزدیک  بین سازمان حفاظت محیط زیست وشرکت مهندسی و توسعه نفت ( متن ) برای حل مشکلات زیست محیطی تالاب هورالعظیم کلید خورد.

   دکتر مقتدایی گفت : با تعامل کامل بین این دو نهاد دولتی , مسایل دارد حل می شود. یکسری سو تفاهم ها موجب بروز مسایلی شده بود که امروز درنشست رو دررو بین  مسوولان مربوطه، تصمیمات خوبی برای حل ا مشکلات زیست محیطی هورالعظیم اتخاذ گردید و هرنهاد اعم از نفت و حفاظت محیط زیست و سایردستگاههای مسوول , عزم خود را برای حل مشکلات زیست محیطی با رعایت مصالح و منافع ملی جزم کردند.

   استاندارخوزستان گفت : باید نگرانی های نفت را برطرف کنیم اما درعین حال کار نباید به جایی برسد که با تخریب محیط زیست خیلی چیزها را ازدست بدهیم .

  مقتدایی نبود تعامل وناهماهنگی بین محیط زیست و نفت را دربروز این تعارضات موثردانست افزود: عدم ارتباط و تبادل  اطلاعات و نیزعدم  پیگیری مصوبات , امروز ما را به این مرحله رسانده است .

 نماینده عالی دولت دراستان خوزستان  بااشاره به اینکه نظارت کارفرما( نفت ) باید درمنطقه کامل اتقاق بیفتد , تاکید کرد: خرد جمعی این نشست ها که ماهیانه باید ادامه یابد , کمک خواهد کرد تا  تامین منافع ملی اتقاق بیفتد . 

  استاندارخوزستان گفت : دوستان بنشینند و موارد اختلافی و تعارض را فهرست تا راهکارهایی برای رفع آنها پیدا کنیم . این موارد به امضا طرفین برسد وزمان مشخصی نیز برای انجام تعهدات لحاظ گردد.

  مقتدایی گفت : اصل ضرر را همه پذیرفته ایم حال باید دنبال این بود که ضرر کمتری داشته باشیم .

استاندارخوزستان ابرازامیدواری کرد که ظرف یک ماه آینده که جلسه دوم مشترک برپا خواهد شد بتوانیم به توافقاتی برسیم و کار را به نحو احسن به پیش ببریم .

  دراین نشست  عبدالرضا حاجی حسین نژاد مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ( متن ) وجمعی از مدیران این شرکت و نماینده وزارت نفت حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار