اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
رئیس دفتر رئیس جمهوری، با بیان اینکه ارزیابی عملکرد وزیران امری طبیعی است،گفت: تغییری در کابینه نداریم.

به گزارش  ایسکانیوز؛ محمد نهاوندیان در حاشیه همایش همدلی و همزبانی رونق اقتصادی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچ تصمیمی برای تغییرات مدیریتی در سطح کابینه دولت وجود ندارد و آنچه در این مورد گفته شده ، فرآیند طبیعی ارزیابی است.

وی، با اشاره به اینکه برای ارزیابی عملکرد وزیران، فرآیند طبیعی وجود دارد، افزود: ارزیابی لازمه تدبیر و امید است و باید دستاوردها همواره بررسی و ارزیابی شود.

نهاوندیان، افزود: به طور کلی، دولت هیچ‌گونه تغییراتی در سطح مدیریتی کابینه خود ندارد.

رئیس دفتر ریس جمهور، گفت: تمایل حضور شرکتهای بزرگ جهان از آمریکا و اروپا و آسیا برای حضور در اقتصاد ایران و بی اعتنایی آنها به تحریم های خودساخته؛ نشان دهنده قدرت کشور و مقاومت مردم است.

نهاوندیان، افزود : اقتصاد ایران اولویت ها و اهداف خود را دارد که برای تحقق این اهداف باید از هر امکانی استفاده کرد و همه شرکت هایی که خواهان حضور در ایران هستند باید منطبق با مقررات ایران عمل کنند.

وی، با اشاره به اینکه باید هوشمندانه عمل کرد تا منابع مالی جهانی در خدمت تولید، اشتغال و افزایش توان صادراتی قرارگیرد، افزود: قبل از اینکه به پساتحریم بیندیشیم، در این مرحله انسجام ملی باعث شده است که قدم‌های عزتمندانه‌ای برداشته شود و با استحکام ادامه پیدا کند.
نهاوندیان،گفت:به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران در مذاکرات، انسجام ملی و تدبیر و همبستگی؛ پیام‌های منفی اقتصاد را به پیام‌های مثبت در سطح جهان تبدیل کرد و نشان داد که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی نمی‌تواند ایران را وادار به پذیرش خواسته‌های آنها کند.

وی، با اشاره به اینکه باید موانع را از سر راه رشد پایدار اقتصادی برداشت،تصریح کرد: توسعه همه جانبه کشور، تقویت اقتصاد ملی و دسترسی به اهداف اقتصاد مقاومتی از اهداف مهم ایران است و پس از تحریم هم این شرایط است که تغییر می کند نه اهداف اقتصادی.

لزوم حذف کاغذ بازی های اداری

نهاوندیان، با بیان اینکه برای عصر جدید اقتصاد ایران، ساختار اقتصادی کشور و اتکاء آن به نفت باید تغییر کند و نقش و رابطه دولت با بخش خصوصی مورد بازنگری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برای تغییر در مدیریت منابع مالی، حذف کاغذ بازی های اداری ، تسهیل تجارت و دسترسی به منابع مالی جهانی که بتواند در جهت رونق تولید ملی بکار گرفته شود، باید برنامه ریزی صورت گیرد.

وی، هدف شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را رسیدن به سیاست و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و رشد اقتصادی خواند و گفت: تقویت فضای گفت‌وگو می‌تواند تاثیر مثبتی برای تصمیم‌گیری‌های دولت داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با یادآوری ابهاماتی که در گذشته در قوانین موسسات مالی وجود داشت، گفت: برخی موسسات مالی غیرمجاز بدون دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی و تنها به استناد دریافت مجوز از وزارتخانه‌ها و نهادها و حتی در مواردی بدون مجوز و با حمایت ارگانی خاص شکل گرفتند و اقدام به جذب سرمایه‌های مردم کرده‌اند.

نهاوندیان، تصریح کرد: قرار شد بانک مرکزی به این بی‌انضباطی‌ها پایان دهد تا منابع موجود در شکل بهتر تخصیص یابد و در مواردی مانند اشتغال به کار گرفته شود.

وی، از نیاز به سرمایه گذاری گسترده در پروژه ها و برنامه های عظیم اقتصادی خبر داد و تصریح کرد: برای توسعه زیر ساختها و ایجاد اشتغال به سرمایه های عظیم نیاز داریم و رویکرد تعاملی برای جذب سرمایه گذاری می تواند تضمین موفقیت در مبارزه با بیکاری باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار