اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
این اقدام مدیرکل کل راه و شهرسازی خوزستان را باید مصداق بارز مدیریت جهادی دانست. مگر مدیریت جهادی جز واردشدن در میدان عمل با روحیه‌ای مجاهدانه، شوق خدمت و روحیه خدمتگزاری بی‌منت و اعتماد به نیروهای کارآمد در مدیریت و تکلیف‌مداری است؟
گزارش از : ابراهیم اسدی 

این پروژه با کمبود اعتبارات مواجه است. برای این پروژه اعتبارات لازم تخصیص داده نشده است. شاید این جملات برای شما آشنا باشد. در بسیاری از مواقع زمانی که خبرنگاران علت تاخیر در زمان بهره برداری یا علت توقف پروژه را از مدیران دستگاه های اجرایی  جویا می شوند قریب به اتفاق آنان با پاسخ های فوق و یا پاسخ هایی از این قبیل مدیران مربوطه مواجه می شوند.

اما بشنوید از مدیرکلی که بدون تخصیص اعتبارات لازم و با دستان خالی اما با همتی عالی او و همکاران پرتلاشش در اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان قصد دارد تا راه را برای مسیر تردد اهالی روستایی که تاکنون از نعمت جاده دسترسی محروم بودند و بیش از 30 سال با این معضل دست و پنجه نرم می کردند هموار کند.


سخن از اقدام جهادی منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان است. ماجرا از این قرار است که مهندس رحمانی در جریان بازدیدهای نوروزی خود از جاده های مواصلاتی استان ، گذری نیز به روستایی الاغدا  و روستاهای اطراف آن (واقع در منطقه چهار باوی)  می زند. او پای درددل ها و گلایه های اهالی می نشیند. ساکنان روستای الاغدا و روستاهای اطراف آن از نبود راه دسترسی به جاده اصلی گلایه می کنند و می گویند این معضل باعث شده است که از بسیاری از امکانات ابتدایی نیز محروم باشیم. همچنین برای انتقال بیماران خود به مراکز درمانی نیز به دلیل نبود جاده با معضل مواجه هستیم. 


در همان بازدید بود که مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به اهالی روستای الغدا و چند روستای اطراف آن قول میدهد که بعد از تعطیلات نوروزی و کاهش بار ترافیکی های جاده های استان ، نسبت به احداث جاده دسترسی باوجود عدم اعتبار و بودجه لازم و تنها با اتکا به نیروی انسانی متعهد و پرتلاش این اداره کل و بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات در اختیار اقدام لازم را انجام دهد.


در روز 23 فروردین ماه سال جاری بود  که مهندس رحمانی و همکارانش عزم خود را جزم کردندتا با احداث 10 کیلومتر جاده در این منطقه گامی بلند در جهت رفاه حال اهالی صبور این روستا و دیگر روستاهای اطراف آن بردارند.

رحیمی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهواز  که مجری این پروژه را برعهده دارد در این ارتباط می گوید: فاز اول این پروژه به طول 4 کیلومتر ابتدا به ساکن آغاز شده است.

این مقام مسئول می گوید: با هماهنگی فرماندار شهرستان کارون  و دستور مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان این پروژه علیرغم عدم اعتبارات لازم با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات در اختیار اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از 23 فروردین ماه سال جاری آغاز شد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهواز  ادامه می دهد: بدلیل اینکه پیش از آغاز این پروژه هیچگونه اقدامی هرچند کوچک در خصوص احداث جاده صورت نگرفته بود کار خاکریزی ، و زیرسازی در مدت کوتاهی صورت می گیرد. در ادامه اقدام به شن ریزی و بیس سازی کرده ایم.


رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهواز  می گوید: در این پروژه 8 کمپرسی ، 2 دستگاه لودر کار شن ریزی و کوپال ریزی را در این پروژه انجام داده اند.

وی روستاهای برخودار از این جاده را 17 روستا ذکر کرد و گفت: با احداث این جاده راه دسترسی اهالی روستاهای مذکور به شرق کارون که پیش از این امکانپذیر نبود هموار می شود. با احداث این 10 کیلومتر راه شوسه شرق رودخانه کارون به مرکز این رودخانه متصل می شود.

به گفته رحیمی هر روستای این منطقه به طور متوسط 25 خانوار را در خود جای داده است. 

رحیمی تصریح کرد: در این پروژه 3 هزار سرویس خاک به میزان 15 تن در جاده زیرسازی شده است. 4500 تن شن ریزی به طول 4 کیلومتر صورت گرفته است. اگر این پروژه به پیمانکار سپرده شده بود تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده بود که با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان این رقم صرفه جویی شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان اهواز  ادامه داد: قرار است در سال جاری اعتبار لازم برای اتمام این پروژه با همکاری معاونت عمرانی و شورای برنامه ریزی استانداری خوزستان دیده شود.

گفتنی است پیش از این اهالی روستاهای این منطقه برای تردد خود از راه خاکی که در تابستان وجود گردوخاک و در زمستان باران های متعدد تردد را غیرممکن ساخته بود استفاده می کردند که به گفته یکی از اهالی این روستا عدم احداث جاده موجب شده است که نتوانند بیماران و زنان باردار خود را به موقع به مراکز درمانی و بیمارستان های شهر اهواز برسانند.

این منطقه همچنین فاقد آب شرب بهداشتی و سالم است و لاجرم از آب کانال های کشاورزی آن هم با طی مسافت طولانی برای انتقال آن به تانکرهای خود استفاده می کنند که جا دارد اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان نیز در این خصوص چاره ای بیاندیشد.

همیچنین روستای الغدا و روستاهای اطراف فاقد مرکز اموزشی و مدرسه هستند.خبری از انشعاب برق و گاز نیز در این منطقه نیست. در حالی که در مجموع سه هزار نفر در مجموع این روستاها در این منطقه سکونت دارند. 

به گفته مجریان پروژه این جاده ، اهالی همکاری خوبی با انان دارند و حتی مشکل معارض را با برگزاری جلسات فی ما بین خود به شکل ریش سفیدی حل کردند. 

قرار است ظرف 14 روز آینده مرحله شن ریزی این پروژه به اتمام برسد. در این پروژه تاکنون 1600 متر عملیات خاکریزی انجام شده است و تاکنون به میزان 5 هزار تن شن ریزی صورت گرفته است.

این اقدام مدیرکل  کل راه و شهرسازی استان خوزستان را باید مصداق بارز مدیریت جهادی دانست. مگر مدیریت جهادی جز واردشدن در میدان عمل با روحیه‌ای مجاهدانه، شوق خدمت و روحیه خدمتگزاری بی‌منت و اعتماد به نیروهای کارآمد در مدیریت و مدیریت مبتنی بر ایمان و اعتقاد مذهبی، اخلاص و توکل، تکلیف‌مداری و قانون‌گرایی است؟

آری مدیریت جهادی استفاده از امکانات و تجهیزات و الگوهای بومی درراستای توسعه کشور و مدیریت سالم همراه با سرعت و کار کارشناسی است. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
نويد قائدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
comment
0
0
comment جناب رحماني عزيز
به استان خوش آمدي اما حيف كه نه اعتبار چنداني در دست داريد و نه براحتي مي توانيد با ساختار فعلي دستگاه خود كار شاقي انجام دهيد
درست است دست به تغييراتي در دستگاه خود زده ايد اما كافي نيست زيرا بيشتر جريان اعتباري شما در معاونتي مي گذرد كه سالهاست بصورت سكون بدليل حمايت افرادي در تهران كه پدر خوانده راههاي استان شده اند مانده است و تا تغييرات اساسي تري صورت نگيرد نتايج مثبت نخواهد بود
اميدوارم روابط عمومي محترم اين موضوعات را كه قطعا بهتر از مي دانيد به گوش شما برسانند و بدانيد مردم از تمامي مسايل ريز و درشت دستگاهها مطلع هستند و اگر اصلاحات اساسي صورت نگيرد نه تنها عملكرد شما و دستگاه شما زير سوال بلكه تفكرات مردم نسبت به دولت و حكومت هم خدشه دار خواهد بود
بهتر است با قدري دقت به كيفيت كارهاي قبل و نوع هزينه كرد و ارتباط مشاوران و پيمانكارن و غيره نگريسته شود
من ا.. التوفيق
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار