اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در اهواز:
سیدهادی خامنه‌ای: در بدنه دولت کنونی اصلاح طلبان نقش اصلی ندارند. مجموعه‌ای از مسوولان با صفت اعتدال و میانه‌روی در دولت فعالیت می‌کنند که روش آن‌ها با روش دولت گذشته شباهتی ندارد.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان این که باز شدن فضای سیاسی به میزان فعالیت احزاب بستگی دارد، گفت: هنگامی که دریچه‌ای باز می‌شود باید به سرعت از آن استفاده کرد و تلاش شود که به حالت اولیه خود برنگردد. احزاب و گروه‌ها باید حداکثر استفاده را از فضا کنونی ببرند و بی‌تفاوت نباشند.
 
به گزارش ایسنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در نشست خبری که امروز  شنبه 2 خرداد در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: از ضرورت‌های جامعه و تاثیرگذاری در سرنوشت آن وجود تشکل‌ها و احزاب است که می‌تواند به مردم آگاهی‌ دهد.
 
وی با بیان این که مجمع نیروهای خط امام (ره) از دو دهه قبل با این اهداف فعالیت دارد، افزود: مجمع نیروهای خط امام (ره) ضمن فعالیت‌های سیاسی در آموزش مسایل اساسی به جامعه، کادرسازی و دادن اطلاعات برای بالا بردن سطح آگاهی جامعه فعال بوده است.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: از همان ابتدایی فعالیت مجمع، دفاتر آن در استان خوزستان فعال شده‌اند اما فعالیت‌های مجمع نیروهای خط امام (ره) در سال‌های گذشته دچار رکود شده بود. در حرکت اخیر با همکاری دوستان در خوزستان فعالیت‌های مجمع مجددا از سر گرفته شد. سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیروهای خط امام (ره) در استان فعال است و بدنه مجمع نیز به تدریج در حال فعالیت است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خامنه‌ای ادامه‌داد: در سفر به خوزستان که به دعوت جوانان مجمع نیروهای خط امام (ره) بود، بازدیدها و سخنرانی‌هایی در نظرگرفته شده است.
 
وی با اشاره به محدودیت فعالیت اصلاح‌طلبان در کشور گفت: در شرایط به وجود آمده هم دولت و هم احزاب مقصر هستند. محدودیت‌های به وجود آمده به تدریج برداشته می‌شود. دولت نیز به رفع محدودیت‌های سیاسی بی‌میل نیست.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خامنه‌ای تصریح‌کرد: روند دولت فعلی نسبت به دولت گذشته بسیار متفاوت است. در زمان دولت گذشته فعالیت‌های سیاسی و حتی سخنرانی‌ها ممکن نبود اما در شرایط کنونی سخنرانی‌ها، جلسات و همایش‌های بسیاری برگزار می‌شود.
 
وی عنوان کرد: در بدنه دولت کنونی اصلاح طلبان نقش اصلی ندارند. مجموعه‌ای از مسوولان با صفت اعتدال و میانه‌روی در دولت فعالیت می‌کنند که روش آن‌ها با روش دولت گذشته شباهتی ندارد و خود آن‌ها نیز نمی‌خواهند که شباهتی باشد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خامنه‌ای با اشاره به این‌که دولت‌ها هر کاری را که بخواهند نمی‌توانند انجام دهند، اظهارکرد: دولت در سیاست خارجی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، اما در سیاست داخلی که منظور آزادی‌ها و مسایل سیاسی است، دولت هر کاری را که می‌خواهد نمی‌تواند انجام دهد؛ همواره قدرت‌های دیگری خارج از حوزه دستگاه‌های دولت وجود داشته‌اند که به میل خود عمل می‌کنند.
 
وی اضافه کرد: با این حال اصرار داریم که فعالیت‌های احزاب می‌تواند مشکلات را آسان کند. با افزایش میزان فعالیت‌ها، فشار بر فعالیت‌ها و برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوها فضا باز می‌شود و دولت هم متناسب با فضا عمل می‌کند.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) با بیان این که احزاب و گروه‌ها دو مانع و دغدغه در انتخابات پیش رو دارند، گفت: یکی از مشکلات احزاب در انتخابات پیش رو رد یا تایید صلاحیت در شورای نگهبان است که خارج از دولت است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خامنه‌ای ادامه داد: موضوع دیگر دستگاه‌های وابسته به وزارت کشور است که مجری انتخابات هستند؛ اگر این دستگاه‌ها با مردم همکاری و هماهنگی نکنند، در انتخابات مشکل خواهیم داشت. در بدنه دولت تغییرات لازم باید انجام شود تا شبهه‌ای در انتخابات وجود نداشته باشد.
 
وی در پاسخ به سوالی در مورد وعده دولت به پایان حصر گفت: خیلی علاقمند نیستیم که به این سوال پاسخ دهم اما می‌گویم که دولت بر همان روند 8 ساله دولت گذشته حرکت نمی‌کند. طبیعی است که هر دولتی وعده‌های بدهد اما این‌که اکنون موضوع رفع حصر مطرح نیست ارتباطی به خواست دولت ندارد.
 
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: در دولت گذشته تصمیم داشتند که اصلاحات را ریشه کن کنند که نتوانستند و نتیجه آن این بود که خود آن‌ها رسوا شده‌اند و حتی کسانی که از آن‌ها حمایت می‌کردند دیگر از آن‌ها حمایت نمی‌کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین خامنه‌ای اعتدال را معنای واقعی اصلاحات دانست و اظهارکرد: اعتدال به معنی عاری بودن از افراط و تفریط است. کسی که دنبال اصلاحات است، افراط و تفریط را دنبال نمی‌کند.
 
وی با بیان این‌که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید از قومیت‌ها استفاده شود اما باید کاری کرد که قومیت‌گرایی پررنگ نباشد، گفت: در مرحله اول باید هر فرد خود را مسلمان و در مرحله دوم ایرانی بداند. عرب یا عجم بودن رنگی است که هر منطقه به خود می‌گیرد. تا آن زمان که این فرهنگ حاکم شود باید در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ملاحظه‌ای نسبت به قومیت‌ها وجود داشته باشد و از افراد صاحب نظر قومیت‌ها در امر انتخابات استفاده شود.
برخی تندروی ها، فرصت ها را از ما گرفت

خامنه ای گفت: معتقدیم برخی از تندروی ها باعث شده تا خیلی از فرصت ها از ما سلب شود و اگر آن تندروی ها انجام نمی شد، شاید برخی از مشکلات نیز پیش نمی آمد. اعتدال معنای واقعی اصلاحات است. کسی که اصلاحات را دنبال می کند اصلا نباید در کارهای خود تندروی داشته باشد. اگر افراد به تندی برخورد کنند معنایش اصلا اعتدال و اصلاحات نیست و به معنای انقلاب است. در حقیقت نیروهای اصلاحت باید با شرایط اعتدال جلو بروند.

وی افزود: تندروی و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنند. باید کاری کنیم که قومیت گرایی در انتخابات خیلی پررنگ نشده و همه در هر مرحله اول مسلمان و سپس ایرانی هستند.  

خامنه ای اظهار کرد: هنوز بحث طرح استانی شدن انتخابات در مجلس مطرح نشده است اما به نظر من نباید به منفعت احزاب فکر کرد و باید به منفعت تمام جامعه و کشور فکر کرد. به شخصه تا این لحظه مخالف این طرح هستم چون کسانی که این طرح را پیشنهاد داده اند اول باید این مسئله را توجیه کنند که طرح قبلی چه مشکلی داشته است. همچنین این طرح حداقل ضرری که دارد این است که هزینه های مالی را برای کاندیدها بالا می برد.

خامنه ای اظهار کرد: شاید دولت منتظر مانده تا فضای موجود را بررسی کند بعد بر اساس آن، آزادی های لازم را اعلام کند. دستگاه های وابسته به وزارت کشور در همه استان ها عملا باید مجری برگزاری انتخابات باشند که اگر هماهنگ با مردم حرکت نکنند به هر حال مشکلاتی پیش می آید.

وی بیان کرد: خواسته ها این است که تغییرات لازم را بدنه وزارت کشور برای انتخابات انجام دهد که جای هیچ شبهه ای وجود نداشته باشد. شعار دولت به گونه ای است که حرکت گذشته را قبول نداشته و برای تغییر و تحول آمده است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام تصریح کرد: بعد از دولت اصلاحات و آمدن دولت بعدی اختناق و خفگی به اندازه ای بود که حتی زمینه ای برای فعالیت در حد اعتدال هم وجود نداشت. اعتدال بهترین راه است که در قالب اهداف اصلاحات باید آن را رعایت کرد. در زمان دولت اصلاحات نیز معتقد بودیم که یک سری تندروی ها و افراط گری ها درست نبوده و باید تعادل رعایت می شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار