اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
دکتر خدادادی:
ایثارگر در حیطه فعالیت های سازمانی و قید و بندهای زمان و مکان نمی گنجد و نگاهش، نگاه متفاوتی از مجموعه اداری است و به هنگام انجام کار، با مشی فداکارانه، پیگیر حل مشکلات است
به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و با یاد جانباز فداکار کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع)، در مراسمی با حضور مسئولین جمعیت هلال احمر خوزستان از جانبازان و ایثارگران این جمعیت تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان، دکتر علی خدادادی در این مراسم با بیان اینکه روز جانباز، یادآور ایثارگری ها، رشادت ها و بندگی بندگان خالص خدا است، گفت: جانبازان و ایثارگران، انسان‌هايي جان بر كف اند كه طي سالهاي جنگ تحميلي و تجاوز دشمن، در خطوط مقدم جبهه، قهرمانانه سينه خود را در برابر آتش دشمن سپر كرده و در راه حفظ كيان اسلام، سلامت خود را تقديم داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ماه خرداد، جایگاه ویژه ای را در تاریخ انقلاب اسلامی داشته و حادثه های زیادی را در خود جای داده است و این ماه سرنوشت ساز، امسال با اعیاد شعبانیه قرین شده و اهمیت آن را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه همه روزه به صورت مکرر شاهد رجعت پیکر عزیزانی هستیم که یادآور هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری های آن دوران هستند، افزود: در قرن بیست و یکم شاهد تلاطمات سیاسی و ناامنی هایی به خصوص در حوزه کشورهای اسلامی هستیم که امنیت و ثباتی که نظام اسلامی دارد، مرهون خون شهدا و تدابیر رهبر معظم انقلاب و دولتمردان ماست که توانسته ایم ایران را به عنوان جزیره با ثباتی در بین تلاطماتی که در حاشیه کشور وجود دارد، داشته باشیم.

دکتر خدادادی با تأکید بر تأسی از شهدای عزیز تصریح کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی توانسته نقش اساسی و طلایه داری خود را در حمایت از مردم مظلوم دنیا انجام دهد و به عنوان کشوری پیشرو در عرصه استکبار ستیزی و حمایت از مظلومین دنیا بدون چشمداشت و بدون خوی تمامیت خواهی که در کشورهایی که متأسفانه با ادعاهای واهی منطقه و مسلمانان را به چالش می کشند، نقشی اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به شرایط بسیار بد مردم مظلوم یمن گفت: جمعیت هلال احمر با ویژگی های بشردوستانه باید خارج از مخصمات سیاسی و دولتی نقش انسان دوستانه خود را ایفا کند که در خصوص کشور یمن با توجه به مشکلات ایجاد شده، متأسفانه نتوانسته است این نقش را به خوبی ایفا کند و امیدواریم که با تلاش های جهانی بتوانیم نیازهای اساسی را به این کشور ستمدیده برسانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با بیان اینکه ایثارگران از نظر جایگاه و تقوا باید در امور سرآمد باشند، بیان کرد: نگاه ایثارگران در حمایت از اهداف نظام مقدس اسلامی می بایست با تأسی از سیره شهدا و به کارگیری خوی ایثارگری باشد و در مجموعه ای که قرار می گیرند، باید نقشی فراتر از وظیفه سازمانی به عمل بیاورند.

دکتر خدادادی افزود: ایثارگر در حیطه فعالیت های سازمانی و قید و بندهای زمان و مکان نمی گنجد و نگاهش، نگاه متفاوتی از مجموعه اداری است و به هنگام انجام کار، با مشی فداکارانه، پیگیر حل مشکلات است و با توجه به وجود برخی شرایط نامناسب در ادارات، این رویه ایثارگانه است که فعالیت ها را به سرانجام می رساند.

وی با اشاره به تفاوت نگاه افتخارآمیز و امتیازآمیز به مقوله ایثارگری اظهار کرد: نگاه ایثارگران می بایست نگاهی متفاوت از دیدگاه مادی گرایانه و سوداگری باشد و کاملاً معطوف به افتخارات و معنویات ناشی از حرکت های ایثاگری باشد که بتواند ما را فارغ از تعلقات و قید و بندهای مادی بکند. اگر ما ویژگی ایثارگری را مثل یک امتیاز بدانیم، مؤثر و کارآمد نخواهد بود و این عمل، استفاده ابزاری از یک فضای معنوی خواهد بود و از ارزش فعالیت های معنوی می کاهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان با برشمردن وظایف متقابل مسئولان و ایثارگران گفت: دولتمردان و مجموعه های اداری باید توجه به ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا را به عنوان اولویت بسیار مهم قرار دهند و جزء وظایف ذاتی خود بدانند؛ نه به خاطر حل مشکلات این قشر محترم بلکه به این دلیل که در جمهوری اسلامی، جایگاه ایثارگری بسیار والاست و احترام و تکریم اقشار ایثارگر در سرلوحه کار هر مسئولی باید قرار بگیرد و اگر مسئولی به این امر توجه نداشته باشد، قطعاً سؤال برانگیز خواهد بود.

دکتر خدادادی با اشاره به شرایط حال حاضر در جمعیت هلال احمر تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف استراتژیک، نیازمند فعالیت های ایثارگرانه هستیم تا بتوانیم برای پیشبرد برنامه های طراحی شده، گام های بلندی برداریم و قطعاً حضور، تلاش و جدیت ایثارگران می تواند به این روند کمک شایانی کند و خلاءهای آزاردهنده را مرتفع کند و جمعیت هلال احمر خوزستان را به عنوان جمعیت سرآمد معرفی کند.

در این مراسم از 35 نفر از جانبازان و ایثارگران شاغل در جمعیت هلال احمر استان تقدیر به عمل آمد. لازم به ذکر است که جمعیت هلال احمر در دوران جنگ تحمیلی شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است که شهید علی زرین آبادی از نخستین شهدای امدادگر شاغل در هلال احمر خوزستان می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار