شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که جهاد وظیفه همه و به ویژه طلاب است، گفت: باید در صحنه بود و عرصه را شناخت؛ جهاد به معنای آن است که حرف حق را زد و از آن دفاع کرد. طلاب باید آگاهی سیاسی داشته و در صحنه سیاسی پیشتاز باشند.
   امام جمعه موقت اهواز گفت: باید به تیم مذاکره کننده گفت که حماسی مذاکره و برخورد کنید و اگر قرار است نرمش کنید، آن نرمش قهرمانانه باشد و به آن‌ها می‌گوییم که مراقب باشید.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی در تجمع طلاب و روحانیون اهواز با عنوان "ما اجازه نمی‌دهیم" در دفاع از دستاوردهای هسته‌ای و محکومیت زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی که امروز (9 خرداد) در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، اظهارکرد: کسانی که امروز اینجا حاضر شده‌اند، مسجد را محل جهاد دانسته و آمدند که از حرف حق دفاع کنند.
 
وی افزود: باید قدردان آن باشیم که در زمانی هستیم که ایثارگران وجود دارند. شهادت طلبی نقصان نیست بلکه منفعت و سرمایه است. ادبیات امام (ره) ادبیات اسکتبارستیزی و ظلم ستیزی است اما برخی به فرمایشات امام (ره) اعتقاد ندارند و ادبیات آن‌ها این چنین نیست.
 
امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که جهاد وظیفه همه و به ویژه طلاب است، گفت: باید در صحنه بود و عرصه را شناخت؛ جهاد به معنای آن است که حرف حق را زد و از آن دفاع کرد. طلاب باید آگاهی سیاسی داشته و در صحنه سیاسی پیشتاز باشند.
 
حاجتی تصریح کرد: در طول تاریخ هر وقت ملت ایران تهدید می‌شد، علما حاضر می‌شدند و حرف اول و آخر را می‌زدند. علما هرگز ساکت نبوده‌اند و مردم به آن‌ها اعتماد دارند.
 
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای عنوان کرد: حضور در این تجمع به دلیل احساس نگرانی است و باید هشدار دهیم که اگر کسی چیزی ببیند و ساکت باشد، خیانت کرده است. رهبری به تیم مذاکره‌کننده خوشبین است و ما نیز خوشبین هستیم اما از مکر دشمن نگرانیم.
 
عدم رعایت شروط مذاکرات، شکست را به‌دنبال خواهد داشت
 
حاجتی ادامه داد: از باب نصح و وظیفه شرعی به برادران مذاکره کننده و دولت خدمتگزار می‌گوییم که در مقابل دشمن احساس ضعف نکنند؛ ما برای موفقیت مذاکرات دعا می‌کنیم اما مذاکرات شروطی دارد که اگر این شروط رعایت نشود، شکست را به دنبال خواهد داشت.
 
وی با بیان این که از ادبیاتی که برخی افراد به کار می‌برند نگرانیم، اظهار داشت: به تیم مذاکره کننده می‌گوییم که حواستان را جمع کنید و به دنبال حل و فصل مسایل و برد - برد نباشید، زیرا دشمنان برد شما را نمی‌خواهند. مذاکرات با هدفی طراحی شده که کمترین امتیاز را بدهند و بیشترین امتیاز را از ما بگیرند. هدف دشمن استحاله و دگرگونی نظام است.
 
 نباید به دشمن اعتماد کرد
 
امام جمعه موقت اهواز گفت: نباید به دشمن اعتماد کرد. در ژنو گفتند که تحریم را بر می‌دارند اما در روز بعد شرکت‌ها و شخصیت‌های ما را تحریم می‌کنند. بازرسی از مراکز نظامی برای آن‌ها یک اصل است اما مگر می‌توان این ذلت را پذیرفت. به تیم مذاکره کننده می‌گوییم که زیر بار این ننگ نروید که ملت زیر بار این ننگ نخواهد رفت.
 
حاجتی با اشاره به این که چکیده قطع‌نامه این تجمع این است که به دشمن اعتماد نداریم، یادآور شد: لازم است به کسانی که باید ادبیات خود را اصلاح کنند گفت که ما ملت صلح‌طلبی هستیم اما نه صلح ننگین؛ سینه‌ها برای دفاع از حق آماده است.
 
به گزارش خبرنگار ایسنا، در این تجمع آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و ناصر سودانی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
 
در این تجمع طلاب و روحانیون شعارهایی در مخالفت با استکبار جهانی سر دادند و طوماری نیز با عنوان خط قرمز نظام اسلامی و رهبری در مساله هسته‌ای امضا و بیانیه پایانی قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:
 
"همه‌ی تحریم‌ها یکباره باید برداشته شود و اگر توافق به گونه‌ای باشد که تحریم‌های ظالمانه یکجا و همزمان با توافق حذف نشوند ذلت‌ها پس از 13 سال مقاومت را به دنبال خواهد داشت و این خط قرمز ماست.
 
1-      اجازه بازرسی، نظارت و دسترسی از مراکز نظامی داده نمی‌شود، جز همان که در پروتکل الحاقی که قبلا آمریکایی‌ها برای کشور خودشان پذیرفته بودند و به همان مقدار الزام آور بود. آژانس هسته 280 بار از آمریکا درخواست بازرسی نموده که آمریکا فقط با 18 مورد آن موافقت نمود، آن هم مدیریت شده و در حد عبور از کنار دیوارهای مراکز نظامی

2-      همه تحریم‌ها یکباره باید برداشته شود و اگر توافق به گونه‌ای باشد که تحریم‌های ظالمانه یکجا و همزمان با توافق حذف نشوند، ایران ذلیلی پس از 13 سال مقاومت را به دنبال خواهد داشت و این خط قرمز ماست.
3-      تقسیم تحریم‌ها بین کنگره، رئیس جمهورها، اتحادیه اروپا و سازمان ملل فریبی بیش نیست 1+5 بنشینند مشکلات خود را حل کنند، طرف ما از 1+5 است، نه کنگره نه هیچ کس دیگر.

4-      حمایت از گروه‌های مقاومت، حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان، بیداری اسلامی و از همه مهمتر مسئله ی فلسطین و قدس اصلا قابل مذاکره نیست و هیچ ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای نداشته و ندارد، روابط منطقه‌ای ما جزؤ خطوط قرمز ماست.


5-      پذیرفتن حق مسلم هسته‌ای ملت ایران و دارابودن چرخه سوخت که حاصل 13 سال مقاومت عزتمندانه و هوشمندانه از حاکمیت و ملت است، جزء انتظارات از دستگاه دیپلماسی ما می‌باشد و باید تقویت شود.

6-      تولید بمب اتم شرعا حرام است و هیچ گونه امنیتی را برای هیچ کشوری تضمین نکرده و نمی کند.

7-      مسئله هسته‌ای یک مسئله ملی و فرا حزبی است، توفیق یا عدم توفیق در مذاکرات با دشمن کینه توز، هیچ ربطی به حزب وگروه سیاسی خاصی ندارد. اگر توفیق حاصل شود ملت و نظام پیروز است چون همه ارکان حاکمیت و ملت پیگیر و متحمل سختی‌های 13 ساله بودند و اگر عدم توفیق شد مقصر دشمن کینه توز مستکبر است. نظام و ملت با همدلی و همزبانی در کنار هم بوده و خواهند بود.

8-      پیوند و گره زدن اقتصاد کشور و مشکلات اقتصادی و سبد معیشت مردم با مسئله مذاکرات، پیوندی نامانوس و غلط و بی‌تدبیری بود؛ راه حل مشکلات اقتصادی در عدم تکیه بر نفت و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و انضباط مالی مردم و مسئولین می باشد. لذا نسخه شفا بخش اقتصاد کشور در اقتصاد مقاومتی است نه لوزان.

9-      حمایت از تیم مذاکره کننده سختکوش به عنوان نمایندگان ملت یک وظیفه همگانی است که باید به شیوه "نرمش قهرمانانه" مورد اهتمام قرار گیرد.

10-   ما معتقدیم آنچه که ژنرال سلیمانی را "حاج قاسم" کرد و متمایز با ژنرال‌های مدال‌دار جهان نمود، عنصر مکتبی بودن ولایت مداری و بصیرت است و نه چیز دیگر و معتقدیم آنچه باعث شد 1+5  پای میز مذاکرات بنشیند مقاومت ملت ایران، موشک‌های بالستیک، فجر 5 و... و خطر انقراض رژیم صهیونیستی است، نه لبخندهای ظریفانه!!

11-   آنچه که باعث شد وندی شرمن، ارشد مذاکره کننده آمریکا در 1+5 استعفا دهد، خواسته‌های ظالمانه کشور مطبوع و جریان آی پک صهیونیستی در برابر مقاومت و پافشاری ملت شریف ایران به حقوق هسته‌ای خواهد بود.

12-   ما بر این باوریم که یک سال زندگی عزتمندانه "اسد الهی" بهتر از 70 سال زندگی ذلیلانه ظلم پذیری می‌باشد.

13-   عزت و شرف ملت خط قرمز ما در مذاکرات است، نفی سلطه خط قرمز حاکمیت و ملت می‌باشد، لذا فلسفه انقلاب اسلامی بر "اشداء علی الکفار رحماء بینهم" استوار است. راهبرد اساسی انقلاب ملت ما همین بود.

14-   ما توانستیم که در دل تحریم‌های شکننده و همه جانبه، ماهواره ی امید، مصباح، سحر، ماهواره‌برها، سلول‌های بنیادی و نانوتکنولوژی تولید نماییم و هم در بعد معنوی همین جوانان تحریم زده به صورت خود جوش با جمعیت میلیونی در اعتکاف ها، راهپیمایی ها و المپیادهای علمی به وجود آورده و می آوریم.

15-   ما توانستیم از تحریم‌های شکننده، مردمی مقاوم، عزتمند، سربلند، با نشاط و قابل ارائه به عنوان الگو به جهان اسلام و حتی اروپا شرقی داشته باشیم. ما روحانیون و لایتمندار و دشمن شناس بر این باوریم که با توجه به شرایط داخلی جامعه آمریکا، اعم از اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و احزاب سیاسی که هم اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستند، در وضعیتی نیستند که علیه ملت آزموده ایران که تجربه 8 سال دفاع مقدس را در برابر صدام افلقی و 53 کشور پشتیبانی کننده جنگی را دارد، تهدید به جنگ نظامی کنند. پس تیم مذاکره کننده با جدیت هرچه تمام تر از خطوط قرمز حاکمیت و ملت دفاع کرده و دشمن را ناامید کند.

16-   ما بر این باوریم که شرایط منطقه غرب آسیا "خاورمیانه" و از همه مهمتر امنیت رژیم صهیونیستی به نحوی نیست که تهدید نظامی که مذاکرات کار ساز باشد و بلکه تیم زحمتکش ما می تواند و باید بتواند دست بالاتر را داشته باشد تن ندادن به توافق بد نه تنها ما را با گزینه ی جنگ مواجه نمی کند بلکه اقتدار ما را افزایش هم می دهد.

و در آخر باید گفت: تجربه نشان داده که در دوره قبل حاضر نشدند حتی 5 درصد سانتریفیوژ هم بدهند اما امروز ناگزیر شدند به دادن بیش از 6 هزار سانتریفیوژ مستقر در نطنز و فردو تن بدهند."
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
comment
0
0
comment نکنه ایشان کاندیده؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار