شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های روده‌ای واگیر خبر داد
سرپرست مرکز بهداشت خوزستان از تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های روده‌ای واگیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دکتر شکراله سلمان‌زاده در کارگاه اصول تصفیه و کنترل کیفی آب آشامیدنی اظهار کرد: با توجه به مهیا شدن شرایط آب و هوایی استان و همچنین کاهش سطح منابع آب آشامیدنی، احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا افزایش می‌یابد و به همین دلیل، مرکز بهداشت خوزستان در نظر دارد جهت جلوگیری از بروز و انتشار این‌گونه بیماری‌ها، مراقبت‌ها و نظارت‌ها را در حوزه آب آشامیدنی تشدید کند.

وی با تشریح بیماری‌های قابل انتقال به وسیله آب افزود: باکتری‌های عامل بیماری‌هایی مانند وبا و حصبه به راحتی توسط آب انتقال می‌یابند که با توجه به خطرات ناشی از بروز این بیماری‌ها، نظارت دقیق بر کیفیت آب آشامیدنی از اقدامات اصلی و ضروری است.

در ادامه این کارگاه؛ مهران معلم، مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود، احتمال بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا بسیار بالا است.

وی با اشاره به  پیک اول بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، افزود: از نیمه فروردین تا پایان خرداد ماه به عنوان پیک اول شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا شناخته می‌شود که در این دوره به دلیل مناسب بودن شرایط رشد باکتری‌های بیماری‌زا و افزایش مصرف آب آشامیدنی احتمال بروز این گونه بیماری‌ها به شدت افزایش می‌یابد.

معلم همچنین از ثبت اطلاعات کلرسنجی و نمونه‌برداری آب آشامیدنی در بانک اطلاعاتی آب که برای اولین بار در استان صورت می‌گیرد، خبر داد.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خوزستان خواستار توجه ویژه مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها در خصوص حمایت از اجرای برنامه‌های کنترل کیفی آب آشامیدنی شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار