شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
خورشیدی بر لزوم توجه ویژه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز به نیروهای حجمی که سخت ترین وظایف شهرداری را بر عهده دارند اما حقوق آنها نصف و نیمه و با تاخیرهای چندماهه پرداخت می شود تاکید نمود.
جانعلی خورشیدی: اگر آب مورد نیاز برای احیای مجدد کشاورزی و مزارع خوزستان وجود ندارد برای انتقال به سایر استان ها هم وجود نخواهد داشت!

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: چرا آبی که حق استان خوزستان و چهار محال و بختیاری است برای مصارف غیر آشامیدنی به کرمان و یزد و اصفهان انتقال داده می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز از هشتاد و نهمین نشست علنی اعضای شورا ه با حضور مسئولان شهرداری و معاونان شهردار در صحن علنی شورای شهر اهواز دوشنبه ( 11 خردا ماه ) برگزار شد.

 جانعلی خورشیدی در نطق پیش از دستور کار شورا اظهار داشت: وزیر محترم نیرو طی سفر اخیری که به استان خوزستان داشته است اعلام نمود که به دلیل خشکسالی آب مورد نیاز برای احیای مجدد کشاورزی و مزارع خوزستان وجود ندارد، اگر چنین است جناب آقای چیت چیان، وزیر محترم نیرو! چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است چرا آبی را که حق استان خوزستان و چهار محال و بختیاری است به اقسام الحیل برای مصارف غیر آشامیدنی به کرمان و یزد و اصفهان انتقال می دهید؟! اینجا خوزستان است چرا با مردم ولایتمدار و دلاور خوزستان اینگونه رفتار می نمایید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عزل و نصب های صورت گرفته در سیستم شهرداری بیان کرد: همواره به این نکته اذعان داشته و دارم که اعضای شورای شهر نباید در عزل و نصب های شهرداری دخالت داشته باشند اما به عنوان یک عضو شورا حق خود می دانم از شهردار اهواز که زمزمه استعفای وی از هر گوشه ای شنیده می شود بپرسم بر اساس چه معیاری و با چه هدفی دست به عزل و نصب می زند؟ ایا درست است که با فرض صحت فرضیه استعفای شهردار کنونی تعدادی مدیر کم سابقه به شهردار آتی تحمیل نمایید؟ آقای شهردار ! لطفا تا اطلاع ثانوی از هرگونه عزل و نصبی خودداری نمایید تا علاوه بر آشفتگی مجموعه شهرداری موجبات بی اعتمادی شهروندان به شهرداری و شورای شهر را پدید نیاورید.

خورشیدی افزود: در نشست های پیشین مقرر شد شهرداری گزارشی از تسویه بدهی کلان خود به آموزش و پرورش را در صحن شورا ارائه نماید که گویا همانند سایر گزارش هایی که از بدو شروع به کار شورای چهارم به صحن علنی باید ارسال می شد به بایگانی تاریخ سپرده شده است، ظاهرا برای عزیزان شهرداری این رویه تبدیل به یک عادت شده است که تذکرات و خواسته های شورای چهارم را از یک گوش شنیده و از گوش دیگر بیرون کنند!

وی ادامه داد: مگر نه اینکه شورای چهارم افتخار دارد 7 معلم را در ترکیب خود ببیند و مگر نه اینکه هر آنچه جامعه را مترقی و پیشرو می کند ریشه در آموزش و پرورش دارد؟ هیچ کس نباید از مشکلات آموزش و پرورش به سادگی بگذرد بلکه همه ما مدیون آن هستیم، مسلم بدانید که آموزش و پرورش با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم می کند پس شایسته است که شهرداری اهواز هرچه سریع تر به این مهم توجه جدی نماید.

معونت اجرایی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به هزینه کرد بودجه عمرانی بیان کرد: اعضای محترم شورای اسلامی کلانشهر اهواز! آیا از نحوه هزینه کرد بودجه عمرانی شهرداری اهواز در سال گذشته رضایت دارید؟ آیا جز پروژه تعریض پل شهید دقایقی نمود برجسته دیگری داشته است؟ آیا وقت آن نرسیده است که پروژه پل ولایت تعیین تکلیف شود؟ آیا هزینه های عمرانی در سال گذشته در مسیر بودجه تصویب شده بوده است؟

خورشیدی با تاکید بر اهمیت نقش اصناف خدمات رسان عنوان کرد: در شهر ما اصنافی مشغول خدمات رسانی هستند که به نظر می رسد مورد بی مهری قرار گرفته اند مانند تاکسیرانان عزیز که بخش عمده ای از حمل و نقل درون شهری را به عهده دارند اما نه خدمات در خوری به آنها ارائه می شود و نه بیمه هستند از مدیر عامل جدید سازمان تاکسیرانی می خواهم گزارشی از فعالیت های حمایتی صورت گرفته و برنامه های آتی این سازمان در قبال تاکسیرانان عزیز به ما ارائه نماید.

وی همچنین بر لزوم توجه ویژه اعضای شورای اسلامی کلانشهر اهواز به نیروهای حجمی که سخت ترین وظایف شهرداری را بر عهده دارند اما حقوق آنها نصف و نیمه و با تاخیرهای چندماهه پرداخت می شود تاکید نمود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز یادآور شد: همه ما در زمستان گذشته شاهد شدت یافتن پدیده زیانبار ریزگردها بوده ایم، درست در همان برهه ای که هموطنانمان در اقصی نقاط کشور با هموطنان خوزستانی خود ابراز همدردی و حمایت می کردند اعتبار 60 میلیارد تومانی در گیرودار تصویب بودجه سال 94 کشور حذف شد! آیا نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی نتوانستند از حق مسلم خوزستانی ها دفاع کنند؟ ما از نمایندگانمان می خواهیم موارد انجام شده را اطلاع رسانی کنند، ما انتظار داریم بحث ریزگردها به بایگانی سپرده نشود و موارد اجرایی شده به اطلاع افکار عمومی رسانده شود، محیط زیست استان، اداره کل منابع طبیعی و سازمان آب و برق گزارشی از موارد اجرایی شده ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم نهایی شدن طرح تجمیع مدیریت شهری خواستار شد: از برادران گرانقدر و پر تلاشم در مجلس شورای اسلامی می خواهم با پیگیری و تصویب این طرح سودمند گامی مهم و بلند در مسیر آباد شدن و توسعه شهرهای کشور به خصوص استان زرخیزمان، خوزستان ولایتمدار بردارند و هیچگاه ما نمایندگان شورای اسلامی شهرها را رقیب خود نپندارند چرا که ما آماده ایم برای پیشرفت استانمان از هرآنچه داریم بگذریم و دست در دست هم، میهن مان را آبادتر نماییم خطاب به برادرانمان در مجلس شورای اسلامی می گویم که انتظار تعامل بیشتر و گرفتن رهنمود از شما را داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار