شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه و استادان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد

رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه امام خمینی(ره) بر نقش مردم در نظام اسلامی اهتمام داشت، گفت: این امر علاوه بر آنکه التزام امام راحل(ره) بود، در اعتقاد و اصول باورهای ایشان نیز جای داشت.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در نشست هم‌اندیشی اعضای هیئت رئیسه و استادان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با موضوع شعار سال که سه‌شنبه، 19 خرداد‌ماه در سالن امام رضا(ع) این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بر نقش مردم در نظام اسلامی اهتمام داشت، گفت: این امر علاوه بر آنکه التزام امام راحل(ره) بود، در اعتقاد و اصول باورهای ایشان نیز جای داشت.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «دولت و ملت؛ هم‌دلی و هم‌زبانی» تصریح کرد: این شعار توجه به آن است که وقتی دولتی در سازوکار قانونی برآمده از نظر مردم، روی کار آمد باید مورد حمایت قرار گیرد و غیر از این نیز امکان ندارد. در عین حال حوزه نقد باید از سوی مسئولان نیز پذیرفته شود.

شفیعی اظهار کرد: شعار امسال، ما را به این مطلب توجه می‌دهد که مسئولان رسمی کشور باید مورد حمایت قانونی قرار گیرند در حالیکه فضای نقد از آن‌ها فراهم شود و نقدها محترم شمرده شده و جایگاه قانونی مسئولان اجرایی و غیر اجرایی مورد توجه قرار گیرد؛ آن‌قدر باید روی موضوع اهتمام به رأی مردم پافشاری کنیم که تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر گفتمان عمومی شود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) همواره بر کسب نظر از مردم و برگزاری انتخابات در مراحل مختلف نظام جمهوری اسلامی از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ... تأکید داشتند. از اهتمام امام خمینی(ره) بر این امر برمی‌آید که اصرار داشتند حاضر شدن مردم پای صندوق‌های رأی و برگزاری انتخابات به فرهنگ عمومی تبدیل شود و این امر در دیدگاه و سیره امام خمینی(ره) کاملاً محسوس است و نقش سیره کمتر از نوشته‌ها و سخنان نیست.

شفیعی گفت: وقتی که امام خمینی(ره) اعلام کرد «میزان رأی ملت است» یعنی این چنین نیست که فقط به نتیجه انتخابات برابر با خواست شخصی احترام بگذاریم بلکه این سازوکار به‌عنوان یک اعتقاد پذیرفته شده است و در عمل باید به آن پایبند باشیم، حتی اگر نتیجه برخلاف نظر شخصی ما باشد.








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار