اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
خدادادی با اشاره به تلاش های مسئولان ذیربط و بررسی و اجرای راهکارهای مناسب در رفع مشکل کم آبی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود و ابتدای فصل گرما، وخامت این اوضاع که به عنوان یک بحران محسوب می شود، بیشتر خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از برنامه های پیشگیرانه این جمعیت در مواجهه با بحران کم آبی روستاهای بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی در حاشیه بازدید از روستای چم اردو از توابع اندیمشک گفت: به دلیل خشکی چاه های عمیق و تنزل آب های زیرزمینی به عمق پایین تر و همچنین کاهش شدید دبی آب رودخانه ها و منابع محدود آب، 24 روستای منطقه الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک با کم آبی شدید مواجه شده اند.

وی با اشاره به تلاش های مسئولان ذیربط و بررسی و اجرای راهکارهای مناسب در رفع مشکل کم آبی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی موجود و ابتدای فصل گرما، وخامت این اوضاع که به عنوان یک بحران محسوب می شود، بیشتر خواهد شد.

رییس کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان افزود:جمعیت هلال احمر خوزستان با توجه به رسالتی که برای ارائه راهکارهای مناسب در مواجهه با بحران ها دارد، در راستای اجرای طرح های پیشگیرانه و ایجاد آمادگی در مردم برای مواجهه با این بحران مهم، آمادگی خود را برای اجرای برنامه های آموزشی و مهارتی اعلام کرده است.

دکتر خدادادی با بیان اینکه این برنامه های در راستا و ادامه طرح محرومیت زدایی در استان است، تصریح کرد: نخستین برنامه این جمعیت که با کمک متخصصین ذیربط، جوانان و اعضای داوطلب ما انجام می شود این است که در مرحله اول مردم را به این باور برسانیم که مشکل کم آبی وجود دارد و این باور باعث ایجاد انگیزه و ظرفیت پذیرش آموزش می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی و باورپذیری مردم در پذیرش حوادث در زندگی گفت: همان گونه که مردم توصیه های مربوط به زلزله و سیل و بحران های دیگر را می پذیرند، در حال حاضر هم این احساس در اهالی منطقه درباره بحران کم آبی وجود دارد و با تلاش همگان باید به یک باور تبدیل شود.

وی با اشاره به مرحله دوم برنامه های اجرایی جمعیت هلال احمر استان در قالب آموزش همگانی، افزود: این آموزش ها با رویکرد چگونگی صرفه جویی در آب شرب و نحوه استفاده صحیح از آب کشاورزی و از طریق متخصصین ذی ربط، جوانان و داوطلبان جمعیت در روستاهای منطقه الوار گرمسیری صورت می پذیرد.

دکتر خدادادی هدف از این برنامه را ارتقای آمادگی مردم در مقابل بحران کم آبی و پیشگیری از هدررفت آب دانست و تصریح کرد: در این دوره های آموزشی علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب برای بحران کم آبی، راه های مقابله با آلودگی آب و بیماری های مربوط به آن نیز تدریس خواهد شد.  







نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار