اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
رییس اتاق بازرگانی اهواز:
عموری با اشاره به مشکلات صادرات از مرزهای خوزستان به عراق تصریح کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی، بیشترین مشکلات دامن بخش خصوصی از جمله صادرکنندگان استان را گرفته است و صادر کنندگان ما به دلیل عدم تفکیک وظایف در مرزها و نبود متولی مشخص دچار مشکل شده‌اند.
رییس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه پایانه‌های مرزی استان خوزستان مشکلات ساختاری و مدیریتی دارند، گفت: در مرزهای استان به ویژه مرز چذابه هیچ‌گونه مدیریت واحدی دیده نمی‌شود و این امر موجب جزیره‌ای شدن فعالیت ها و  بروز مشکلات به دلیل تعدد مراجع تصمیم گیرنده در این مرزها شده است.
 
شهلا عموری در اولین میز تخصصی بررسی مشکلات و راهکارهای صادرات از خوزستان به عراق که امروز، 23 خردادماه در اهواز برگزار شد،  اظهار کرد: عدم کارایی مناسب در سیستم حمل و نقل و عدم نظارت بر کرایه‌ها از دیگر مشکلات است که قیمت تمام شده کالا را بالا می‌برد و تجار را متضرر می‌کند.
 
وی افزود: به طور کلی خوزستان با داشتن سه اتاق بازرگانی و 2 پایانه مرز شلمچه و چذابه و بنادر خرمشهر و آبادان بیشترین حجم صادرات به عراق را به خود اختصاص داده است.
 
عموری با اشاره به مشکلات صادرات از مرزهای خوزستان به عراق تصریح کرد: متاسفانه به دلیل بی توجهی، بیشترین مشکلات دامن بخش خصوصی از جمله صادرکنندگان استان را گرفته است و صادر کنندگان ما به دلیل عدم تفکیک وظایف در مرزها و نبود متولی مشخص دچار مشکل شده‌اند.
 
وی عنوان کرد: صادرکنندگان ما از حداقل حمایت دولت برخوردار هستند. به عنوان مثال صادرکنندگان از سوی دولت معاف از مالیات هستند اما می‌بینیم که مالیات‌های هنگفت از آن‌ها اخذ می‌شود.
 
عموری تصریح کرد: با وجود اینکه تمام صادرکنندگان ما دارای کارت بازرگانی هستند اما برگه تردد از آن‌ها مطالبه می‌شود و این در حالی است که آن‌ها کد اقتصادی دارند و بر اساس قانون نیازی به ارایه هیچ‌گونه برگه تردد نیست.
 
رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به مشکلات تجارت در عراق گفت: تجار ما به دلیل نبود سیستم مالی و پولی مناسب در عراق به صورت کاملا سنتی کار می‌کنند و این مساله مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.
 
وی افزود: همچنین تعطیلی مرزها به صورت یکجانبه از سوی کشور عراق یکی دیگر از مشکلات تجار استان است. کشور عراق بدون هیچگونه اعلام قبلی، اقدام به تعطیلی مرزها در برهه‌ای از زمان می‌کند و تجار استان نیز بدون هیچ اطلاع قبلی کالاهای خود را به مرزها می‌برند و کالا در آنجا متوقف می‌شود که این مساله تحمیل هزینه‌های حمل و نقل و از بین رفتن برخی کالاها را به دنبال دارد.
 
 عدم تناسب بین رشد صادرات و ایجاد زیرساخت‌ها
 
همچنین همایون کوت‌زاده، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز در این نشست اظهارکرد: با وجود این‌که از سوی دولت، معافیت صادرکنندگان از پرداخت مالیات اعلام شده است اما ما در حال حاضر به ازای صادرات هر کالا مالیات پرداخت می‌کنیم.
 
وی از رشد 65 درصد صادرات از مرزهای خوزستان در سال گذشته خبر داد و افزود: به تناسب این میزان رشد در صادرات، زیرساخت های صادراتی هیچ تغییری نکرده و حتی تغییری در امکانات اولیه نیز به وجود نیامده است به طوری که می‌توان گفت در زمینه ایجاد زیرساخت ها حتی 5 درصد هم رشد نداشته‌ایم.
 
کوت زاده تصریح کرد: در شرایطی که بخش دولتی عقب ایستاده و هیچ گامی در جهت بهبود وضعیت صادرات بر نداشته است اما صادرکنندگان ما توانستند به افزایش صادرات دست یابند.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: لازم است در مرز چذابه یک خط ترانزیتی راه‌اندازی شود تا از فرصت ترانزیت کالا در این مرز بهره مند شویم.
 
کوت زاده با اشاره به رشد 6 درصدی در توریسم درمانی در سال 93 عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود، سهم کشور ما باید بیشتر از این عدد شود. آمار نشان می‌دهد تعداد زیادی از افرادی که وارد ایران شدند، علاوه بر مراجعه به مراکز درمانی و زیارتی از شهرهای تفریحی و گردشگری ما دیدن کرده اند.
 
وی خاطرنشان کرد: جاده‌های دسترسی به مرز چذابه دچار فرسودگی شدیدی شده‌اند و این فرسودگی موجب شده است تا روزانه شاهد حوادث دلخراشی باشیم که صادرکنندگان ما را تهدید می‌کند. بنابراین لازم است برای افزایش صادرات و رفع موانع، نسبت به ساماندهی این جاده ها اقدام کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
comment
0
0
comment سوء مدیریت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زایره خیلی تند میری حواست باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار