شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۱۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۸
انتقادات کم سابقه مقتدایی از موانع سرمایه گذاری در استان
رییس شورای اداری استان به کاهش تورم در استان اشاره کرد و گفت:در استان خوزستان تورم 4 درصد از میانگین کشوری آن کمتر است .این تثبیت بازار حاصل تلاش مسئولان استان است که باید آن را حفظ کرد.

اختصاصی شوشان 

علیرضا عبدالله نژاد : استاندار خوزستان در همایش استقبال از ماه مبارک رمضان که به ابتکار استانداری خوزستان در سالن همایش امام رضا شهرک نفت اهواز و با حضور مسئولان و مدیران استان  برگزار شد از بورکراسی موجود اداری و دفع سرمایه گذاران از استان از سوی برخی نهادهای خدماتی و اقتصادی به شدت انتقاد کرد.

عبدالحسن مقتدایی به سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات  یازدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت:قرار بود به همین مناسبت مراسم  ویژه ای با حضور دکتر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در اهواز برگزار شود که بعلت مشغله کاری ایشان این مراسم به روزی دیگری موکول شد. قرار بر این بود در این مراسم ضمن پاسداشت رای مردم اقدامات دولت تدبیر و امید در دوسال گذشته برای مردم استان تشریح و تبیین شود.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان به اجرای طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: 90 درصد از کارکنان شاغل در این طرح بزرگ نیروهای بومی استان خوزستان هستند. 

رییس شورای اداری استان با انتقاد از تقسیم بندی در نیروهای بومی استان گفت: برخی از تقسیمات در خصوص نیروهای بومی ها برای استان مشکل ساز شده است. در این طرح قریب به ده هزار نفر اشتغال ایجاد شده است که قریب 90 درصد اهالی خوزستان است . 

مقتدایی گفت: تنها در یک مورد در شهرستان هویزه ، 1200 نفر از نیروهای بومی آن در این طرح اشتغال دارند.به لطف خدا با هماهنگی بین بخشی میان دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان مردم در استان ، نماینده ولی فقیه در استان این طرح در فاز اجرایی خوبی قرار گرفته است تا بخشی از مشکل اشتغال مرتفع شود. 

استاندار خوزستان به بخشنامه الزام شرکت ها و کارخانجات و دستگاه های اجرایی استان جهت خرید محصولات مایحتاج خود از درون استان اشاره کرد و گفت:اجرای این طرح باعث اشتغال و ایجاد ارزش افزوده شده است .

رییس شورای اداری استان به کاهش تورم در استان اشاره کرد و گفت:در استان خوزستان تورم 4 درصد از میانگین کشوری آن کمتر است .این تثبیت بازار حاصل تلاش مسئولان استان است که باید آن را حفظ کرد.

استاندار خوزستان به سخنان انتقادی آیت اله حیدری اشاره کرد و گفت: باید همه کمک کنند تا شرایط برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دراستان فراهم شود. سرمایه گذاران دولتی مانع توسعه استان شده اند. وجود صنایع بزرگ و کوچک دولتی باعث عدم رغبت مردم استان به اشتغال در بخش خصوصی شده است.

مقتدایی استان کویری یزد را مورداشاره قرار داد و گفت: در این استان کویری هیچ شرکتی پتروشیمی ، پالایشگاه ، تاسیسات نفتی ، بندر ، بزرگ ترین پالایشگاه،9 کشت وصنعت نیشکر وجود ندارد پس علت موفقیت این استان در حوزه اشتغال ، قبولی در دانشگاه ها و اقتصاد چیست؟ گرایش جوانان به استخدام در شرکت و دوایر دولتی به یک آفت برای بخش اقتصادی مردم استان تبدیل شده است و فرصت ریسک را از استان گرفته است.

استاندار خوزستان بیان داشت:سرمایه گذاری های  دولتی استان را دچار آسم اقتصادی و توسعه ای کرده است. باید این فرهنگ گرایش به اشتغال دولتی را تغییر بدهیم. چرا باید استان در پرداخت تسهیلات بانکی در استان سی و یکم ولی در پس انداز رتبه اول تا سوم باشیم.

مقتدایی خطاب به اعضای شوراهای شهر و شهرداران استان گفت: چرا با بورکراسی و قوانین دفع کننده سرمایه گذار در استان را فراری می دهید.باید زمین و پروانه فعالیت را به شکل رایگان در اختیار سرمایه گزاران گذاشت.

وی خواستار تغییر نگرش شهرداران به سرمایه گذاران شد و گفت: اگر به قیمت روز زمین رایگان را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم در دراز مدت به نفع شهرداری است.به دنبال متهم کردن سرمایه گذار نباشیم. به دنبال اینکه آنان به کدام کانون قدرت و ثروت وصل هستند و یا باکدام شخصیت سیاسی در کشور  ارتباط دارندنباشیم.  باید سرمایه گذار را جذب کرد.

مقتدایی گفت: بخش خدمات بخش خصوصی  باید در استان توسعه یابد تا اشتغال در استان ایجادشود.باید از سرمایه گذار در استان حمایت کرد نه اینکه هزار مانع در سرراه او قرار داد تا او را از سرمایه گذاری پشیمان کرد. 

استاندار خوزستان به سفر اخیر خود به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از سرمایه گذاران خوزستانی که اقدام به احداث هتل آپارتمان در مشهد مقدس کرده است اذعان می کند که من قصد داشتم پروژه ای با کیفیت بهتر در اهواز بسازم اما هزار غل و زنجیر سر راهم گذاشتند. 6 ماهه در استان مرا سرگردان کردند. 

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: بیایید سرمایه گذارن بخش خصوصی حمایت کنیم نه اینکه اینقدر آن را سرگردان کنیم که از سرمایه گذاری پیشمان شود.چرا باید سرمایه گذار در استان عطای سرمایه گذاری را به لقایش ببخشد!

 استاندار خوزستان گفت:به سرمایه گذاران بیهوده تهمت نزنید. همه نهادهای امنیتی و خدماتی و قتصادی باید کمک کنند. برخی از پروژه های در استان از قبل تعیین شده است که به چه شخصی واگذار شود. این فضا مسموم و فاسد است.

مقتدایی به مشکلات بودجه ای دولت اشاره کرد و گفت: علیرغم مشکلات عدیده ای اقتصادی نرخ بیکاری دراستان سیر نزولی دارد.تا بخش خصوصی و مردم پای کار نیایند و سرمایه های کلان و خرد خود را به صحنه نیاورند منتظر اتفاق مثتبی در استان نباشید. 

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: باید نسخه ای برای استان پیچید. باید مزاحمان سرمایه گذاران را شناسایی کرد.استان خوزستان امن ترین استان در کشور است. به نوبه خود از اعضای شورای تامین به دلیل ایجاد امنیت و آرامش در استانی که در حجم سرمایه گذاری رتبه اول قرار دارد تقدیر و تشکر کنیم.

استاندار خوزستان بیان داشت: حل مشکل بیکاری با سرمایه گذاری انجام میشود و باید بدانیم که چه کسی مزاحم سرمایه گذاری در استان است. باید کاری کنیم که به کارگیری یک غیر بومی آنقدر سخت باشد که جذب غیر بومی در صنایع استان به صرفه نباشد.

رییس شورای اداری استان به شهرداران استان توصیه کرد که به کارهای روزمره بسنده نکنند و دست به اقدامات ویژه و فوق العاده بزنند. اقدامات شهرداران در ماه رمضان مورد ارزیابی قرار می دهیم و در عید سعید فطر از مسئولانی که در این ماه موفق تر بودند تقدیر می شود. 

مقتدایی گفت: مراسمات افطار را ساماندهی کنیم.سعی کنیم بیشتر مراسمات افطار خود را در مناطق کم برخودار برگزار کنیم.اصناف در این ماه به مردم تخفیفات ویژه عطا کنند. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
comment
0
2
comment افرین به این استاندار ، از اصفهانیهای باهوش بهتره یاد بگیریم که. سیتی سنتر که بسیار بزرگ است را 4 تا تاجر عرب حوزه خلیج فارس با یک خمینی شهری ساختند بسیار جالب و دیدنی است نه مثل اهواز که اسم پاساژ را می گذاریم سیتی سنتر ، یک شهر بازی شهر رویا ها در اصفهان چینی ها ساختند که بزرگترین و جالب ترین شهر بازی در خاور میانه که پولش را چینی ها میگیرند به اسم شهر رویاها که خیلی جالب و دیدنی است تمام پول بلیطهاش را چینی ها میگیرند، استاندار عزیز فکرهاش خیلی بزرگه کاش یک سفر به اصفهان میرفتند و از نزدیک همه را میدیدند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
comment
1
2
comment واقعا هم خیلی عالی از کشورهای دیگه امدند برای زیبا سازی و پیشرفت شهرشون و مردم شهرشون استفاده میکنند و سود میبرند حالا ما تو اهواز اجازه نمیدیم کسی از شهر دیگه بیاید برای سرمایه گذاری!!!
comment
پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
comment
0
0
comment دو دوست ناشناس ما ببینید موضوعات رو با هم قاطی نکنید بحث سرمایه گزاری خارجی با بومی گزینی تفاوت دارد.هیچکس سرمایه گزاری خارجی را رد نمیکند ولی شما در همین اصفهان که مثال زدی ایا در انتخاب نیرو برای هر ارگان یا سازمان اولویت با نیروی بومی نیست؟ ما که امدیم چنین بود.امیدوارم همیشه مردم با آگاهی بیشتر کامنت بگذارند تا نظرات سازنده تر باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار