اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان
کیانی زاده عنوان کرد: هیچ آئین نامه ای برای کمک به وضعیت مسکن، اشتغال و معیشت ورزشکاران وجود ندارد. در بخش جوانان هماهنگ کننده کارهای جوانان هستیم ولی ادغام ورزش و جوانان واقعا یک کار غیر کارشناسی و غلط بود. برای جدا شدن این دو وزارت با معاون اول رئیس جمهور هم مکاتباتی شده است.
 مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: ادغام دو سازمان وزرش و جوانان یک کار غلط و غیر کارشناسی بود.

 فرامرز کیانی زاده شامگاه سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۹۴ برنانه ریزیهایی انجام شده تا بیش از ۳۰ مکان ورزشی را افتتاح کنیم. در یک سال اخیر ساختمان اداره ورزش و جوانان را احداث کردیم و پایگاه قهرمانی و استعدادیابی را پس از هشت سال دوباره راه اندازی و تجهیز کردم.

وی افزود: در یکسال اخیر، کارهای مختلفی از جمله پیست موتور سواری و اتومبیلرانی کم نظیری را راه اندازی کردیم. راه اندازی درمانگاه ورزشی، تشکیل پارلمان ورزشی و تجلیل از قهرمانان ورزشی از جمله کارهایی است که طی یک سال اخیر انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تصریح کرد: ورزش نیاز به یک استقلال مالی دارد و باید به این استقلال در این حوزه برسد. یک کمیته اقتصادی را برای تمامی هیئت های ورزشی استان برنامه ریزی کرده ایم. در ورزش خوزستان به دنبال انجام کارهای اقتصادی و منبع درآمد هستیم.

کیانی اضافه کرد: در ورزش اگر خواهان پیشرفت، ثبات و حفظ جایگاه هستیم باید درآمدزایی را دنبال کنیم. به دنبال استفاده از ظرفیت های استانی هم در بخش نیروی انسانی و هم مدیریتی هستیم.
 
وی عنوان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت های موجود در استان که بسیار خوب هم هستند، استفاده کنیم. میزبانی مسابقات جهانی را گرفتیم چون جای تعجب داشت خوزستان با بیش از ۱۰۰ سال در ورزش تجربه دارد هیچ میزبانی را نگرفته باشد. خوشبختانه اندیمشک هم در این مسابقات مقام اول را کسب کرد.
 
خوزستان میزبان سنگ نوردی آسیایی
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: آمادگی خود را برای مسابقات جهانی کنگفوی بانوان و ورزش های باستانی هم اعلام کرده بودیم ولی ظاهرا به دلیل مشکلاتی که خود فدراسیون ها داشتند انجام نشد. میزبانی برگزاری مسابقات بین المللی سنگ نوردی آسیایی را هم درخواست دادیم که تلویحا هم موافقت شده است.
 
کیانی زاده یادآور شد: قطعا میزبانی برگزاری مسابقات بوکس بین المللی را خواهیم گرفت. مسابقات کشتی باشگاهی جهانی را هم دوباره میزبانی کرده ولی این بار در خرمشهر برگزار می کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه ورزش کشتی ساحلی یک ظرفیت است گفت: میزبان مسابقات جوانان تکواندوی کشوری را بعد از ۲۵ سال در خوزستان داشتیم. مسابقات کشتی ساحلی هم در شوش برگزار شد و این شهر در ورزش کشتی و تکواندو قهرمانان و ورزشکاران بسیار خوبی را داشته است. با برگزاری مسابقات در شوش دیگر ترس از برگزاری مراسم در این شهر هم از بین رفته و در صورت امکان باز هم میزبانی مسابقاتی را به این شهر می دهیم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: تیم فولاد یکی از ظرفیتهای بسیار خوب فوتبال این استان است که در مسابقات آسیایی هم حضور داشته است. برنامه ریزی و هدفگذاری های بخش ورزش استان انجام شده و با ۴۱ هیئت ورزشی استان جلساتی فراوانی را به منظور تبیین این برنامه ها برگزار کرده ایم.
 
کیانی زاده تاکید کرد: هنگام انجام برنامه ریزی ها اصلا منبع مالی نداشتیم ولی برنامه ریزی ها به خوبی نتیجه داد. توانستیم با پرداخت مبالغ مالی هر چند کم از قهرمانان تجلیل کنیم البته باید اعتراف کرد که هنوز هم مشکلات و کمبودهایی وجود دارد. امیدوار هستیم برنامه ریزی هایی که انجام شده در مدیریت های بعدی هم به طور مستمر ادامه پیدا کند تا باز هم شاهد پیشرفت در ورزش استان باشیم.
 
وی ادامه داد: ۱۲۵ پروژه باقی مانده و نیاز به حدود ۱۳۵ میلیارد اعتبار دارند. برای سال گذشته تنها مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان به عنوان بودجه به این اداره کل اختصاص دادند در صورتی که آن زمان فقط سه هیئت استان مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: سال گذشته برای اتمام پروژه های نیمه تمام ورزشی خوزستان از اعتبارات استانی ۹ میلیارد تومان برای این اداره در نظر گرفته شده که تنها ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به ما اختصاص دادند. از اعتبارات ملی نیز پنج میلیارد تومان برای استان در نظر گرفتند که تنها یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به ما اختصاص یافت.
 
کیانی زاده اضافه کرد: سال گذشته از اعتبارات ماده ۱۸۰ که دست نمایندگان بود نیز رایزنی هایی انجام شده و نیاز خود را در شهرهای مختلف استان به نمایندگان هر شهر در مجلس اعلام کردیم. خوشبختانه با همکاری خوب نمایندگان استان اعتبارات خوبی از این محل نزدیک به ۲۹ میلیارد تومان برای ما پیش بینی شد که حدود ۱۳ میلیارد تومان آن را اختصاص دادند.
 
وی یادآور شد: تنها ایرادی که برای عدم پیشرفت پروژه های نیمه تمام ورزشی در استان وجود داشت این بود که پروژه های جدید را تعریف کردند. در صورتی که اگر پروژه های قبلی به اتمام می رسید خیلی بهتر بود.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در ارتباط با ورزش بوکس خوزستان گفت: در بوکس شاید متاسفانه به دلیل منویات بالایی که در این رشته است پیشکسوتان باعث ایجاد پراکندگی هایی شدند اما در چند وقت گذشته انسجام خوبی در این رشته به وجود آمد. متاسفانه طی دو سال اخیر رشته بوکس خیلی وارد حاشیه شده بود و مطالب بسیاری بر علیه اداره ورزش و جوانان استان هم نوشته شد اما جواب نداده و سعی کردیم تا عادلانه با این مسائل برخورد کنیم.
 
کیانی زاده بیان کرد: اطلاعیه بسیاری از هیئت های ورزشی استان که زمان ریاست آنها از چهار سال گذشته را مهیا کرده ایم و تنها منتظر استعلام حراست هستیم که بلافاصله بعد از آن مسئله را از طریق فدراسیون اعلام کرده و انتخابات لازم را برگزار کنیم.
 
وی تصریح کرد: برای راه اندازی موزه ورزش در خوزستان نیاز به اختصاص یک مکان هست که این امکان در حال حاضر برای استان فراهم نبوده و حتی به دلیل محدودیت های مالی موجود نیز نمی توانیم نسبت به این کار اقدامات لازم را انجام دهیم.
 
تلاش برای رفع سایه سیاست از ورزش
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ورزشگاه غدیر در حال حاضر موجود بوده و استادیوم فولاد هم قرار است که ساخته شود بنابراین نیازی به توسعه ورزشگاه تختی نیست. وزیر ورزش شدیدا به دنبال این است تا سایه سیاست را از ورزش بردارد. در ارتباط با تیم نفت مسجد سلیمان هم پیگیری های لازم را در استان انجام داده ایم و تنها منتظر پیگیری های وزارت هستیم.
 
کیانی زاده افزود: باشگاه فولاد اعتبارش ۲۷ میلیارد تومان بود که هیئت مدیره تقاضا داشت تا این اعتبار کاهش پیدا نکند، فولاد نوین هم بعد از واگذاری باید قطعا در لیگ یک بازی داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه می پذیرم که باید به ورزشکاران بیشتر توجه شود گفت: اینکه ورزشکاران مشکل معیشتی و اسکان دارند همیشه در ورزش کشور بوده است. در یک سری از مقاطع با آیین نامه هایی این مشکلات حل شده ولی به صورت مقطعی انجام می شد. در حال حاضر به دنبال تصویب آیین نامه های کمک به ادامه تحصیل و بحث اشتغال ورزشکاران توسط هیئت وزرا هستیم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر هیچ آئین نامه ای برای کمک به وضعیت مسکن، اشتغال و معیشت ورزشکاران وجود ندارد. در بخش جوانان هماهنگ کننده کارهای جوانان هستیم ولی ادغام ورزش و جوانان واقعا یک کار غیر کارشناسی و غلط بود. برای جدا شدن این دو وزارت با معاون اول رئیس جمهور هم مکاتباتی شده است.
 
کیانی زاده در پایان گفت: اداره ورزش و جوانان خوزستان به اندازه کافی نیرو و افراد کارشناسی را ندارد برای همین دست ما در ایجاد تغییرات بسته است. موقعی که در این منصب کار خود را شروع کردم ۱۵ شهرستان اصلا سرپرست اداره هم نداشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار