اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان:
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خوزستان با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق در این استان گفت:آمار طلاق در سال 93 در استان خوزستان در مقایسه با سال پیش از آن رشد 3.7 درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا محمدرضا عباسی روز چهارشنبه در کمیته اجتماعی ، فرهنگی دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان آمار ازدواج و طلاق در شهرستان دزفول در سال گذشته را چهار هزار و 184 مورد ازدواج و 820 مورد طلاق عنوان کرد و گفت:این آمار نشان می دهد از هر پنج ازدواج در دزفول یکی به طلاق منجر شده است. 

وی گفت:در طلاق های صورت گرفته در شهرستان دزفول 48 درصد از سوی زوجه بوده و سن متقاضیان طلاق بین 20 تا 40 سال است ضمن اینکه 65 درصد طلاق ها ناشی از وضعیت بد اقتصادی بوده ، 70 درصد تحصیلات زیر دیپلم داشته و 32 درصد نیز فاقد فرزند بوده اند. 

وی بدرفتاری و پرخاشگری همسر،سستی روابط عاطفی ، دخالت اطرافیان و ناآگاهی از مهارت های زندگی را از مهمترین عوامل طلاق دانست و گفت:اگر زوجین اطلاعات کاملی از مهارتهای اجتماعی و زندگی داشته باشند می توانند خشونت ،پرخاشگری ،روابط اجتماعی و دخالت های اطرافیان را کنترل کنند. 

عباسی با اشاره به اینکه اکثر طلاق ها در دوران عقد و چهار سال اول ازدواج رخ می دهد گفت:طلاق در سالهای اولیه زندگی مشترک از میانگین کشوری بالاتر است و وضعیت نابسامان روابط زوج های جوان در استان خوزستان نسبت به دیگر مناطق کشور اسف بار است. 

معاون بهزیستی خوزستان گفت:دفاتر ثبت ازدواج باید علاوه بر آزمایش پیش از ازدواج مهارت های فرزندپروری ،مهارت های زندگی و مهارت های پیش از ازدواج را با کمک اساتید دانشگاهی و اساتید بهزیستی به زوج های جوان آموزش دهند. 

حبیب اله آصفی فرماندار دزفول نیز به مشکلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان 500 هزار نفری دزفول اشاره کرد و گفت:فاصله شدید طبقاتی تبعیض معناداری را در سطح شهرستان دزفول موجب شده که نگران کننده است.

وی با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در دزفول گفت:عدم آموزش شهروندان ،بیکاری واز دست دادن ظرفیت های عظیم اقتصادی باعث فقر ،طلاق ،گسست فرهنگی و اجتماعی و فاصله طبقاتی شده است.

فرماندار دزفول افزود:برای برون رفت مشکلات اقتصادی و اجتماعی باید به مردم میدان داد تا با ورود به سازمان های مردم نهاد و شرکت در پروژه های اقتصادی به کمک جامعه بیایند.

در این نشست در خصوص راهکارهای جلوگیری از طلاق و ترغیب جوانان به ازدواج پیشنهاداتی ارائه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار