شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
ایدنی اضافه کرد: آزمایشگاه کنترل کیفی در کارخانه بسته بندی آب، روزانه از خط تولید، نمونه هایی را به معاونت غذا و دارو ارسال می کند و این معاونت نیز راستی آزمایی و تایید را انجام می دهد و بازدیدهای ادواری نیز ماهانه دو بار انجام می شود.
سه شنبه 2 تیر 94 دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر منصور آرزومند رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات، دکتر برزگر سرپرست معاونت غذا و دارو، مهندس مرادی جانشین مدیریت روابط عمومی دانشگاه به همراه جمعی از کارشناسان فنی دانشگاه از یک واحد صنفی تولید آرد، یک واحد تولید آب معدنی و یک شرکت پخش فرآروده های دارویی بازدید بعمل آوردند.



به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی در حاشیه بازدید از کارخانه بسته بندی آب با اشاره به شعار امسال سازمانی جهانی بهداشت "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و پیشگیری از بیماری های منتقله از آب به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت مردم، نظارت بر آب باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ارتقا همه جانبه شاخص های سلامت در استان مستلزم مشارکت جدی همه بخش ها است، افزود: آب و غذا از جمله عناصر اصلی در زندگی مردم هستند و در این راستا باید در فرآیند تولید فرآورده های غذایی از مرحله ساخت تا زمان رسیدن به دست مصرف کننده مطالعه و آسیب شناسی جدی صورت گیرد  که بازدید از واحد بسته بندی آب در این راستا است.

ایدنی ادامه داد:  سلامت آب آشامیدنی از نظر فیزیکی ،شیمیایی و  بیولوزیکی مهم بوده و در این راستا شاخص های میکروبی اعم از ویروس، باکتری ویا انگل ،شاخص های شیمیایی نظیر هدایت الکتریکی ، جامدات محلول و معلق،قلیاییت و سختی دایم و موقت آب و عناصری مانند ید و فلوئور، و  شاخص های فیزیکی نظیر  رنگ، بو، طعم وPH مورد توجه جدی ما خواهند بود.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه کنترل کیفی در کارخانه بسته بندی آب، روزانه از خط تولید، نمونه هایی را به معاونت غذا و دارو ارسال می کند و این معاونت نیز راستی آزمایی و تایید را انجام می دهد و بازدیدهای ادواری نیز ماهانه دو بار انجام می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص بازدید از این کارخانه بسته بندی آب اظهار داشت: در این بازدید خط تولید از ابتدا تا انتها مشاهده شد و فرآیندهای تصفیه ، بسته بندی و عرضه آب مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در خط بسته بندی بهتر است که سامانه بطور کامل ماشینی باشد چرا که دخالت دست به راحتی می تواند به صورت بالقوه از نظر انتقال بیماری ها تهدید محسوب شود.

همچنین دکتر ایدنی در حاشیه بازدید یکی از کارخانه های تولید آرد در اهواز نیز گفت: با توجه به اینکه گندم کالایی استراتژیک و نان اصلی ترین فاکتور سبد غذایی مردم است لزوم توجه به نظارت های بهداشتی و کیفی در تولید و فرآوری آرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که این مهم تنها با مشارکت همه ارگانها و سازمانهای مرتبط امکان پذیر است.

ایدنی با بیان اینکه میزان سبوس آردهای تولیدی باید مطابق استاندارد های ابلاغی باشد، افزود: علاوه بر این، آرد باید از نظر آلودگی های قارچی و سموم دیگر نیز مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد که این امردر آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علی الخصوص برای شناسایی سم آفلاتوکسین انجام میشود. همچنین لازم است  نوع ، میزان و نحوه استفاده از سموم  نباتی در مرحله  کاشت و داشت  زراعت گندم  نیز مورد بررسی قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان گفت: بدلیل ظرفیت کم سیلوهای موجود در استان، نگهداری گندم با کیفیت تولید شده در استان با مشکل مواجه است که لازم است مقامات و سازمان های متولی در این خصوص چاره اندیشی نموده تا از گندم  تولیدی در برابر آلودگی ها ی  ثانویه مراقبت گردد. 

همچنین دکتر ایدنی از یک شرکت پخش دارویی نیز بازدید به عمل آورد و از نزدیک در جریان نحوه  نگهداری و پخش دارو در این شرکت قرار گرفت.






نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار