شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: شغل بدون آموزش به رغم پرهزینه بودن، از بهره وری پایینی برخوردار خواهد بود و طرح های اشتغال زایی بدون برنامه و ضمایم آموزشی ناقص بوده، نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.

رحمن قلاوند در دیدار خود بامدیرعامل مؤسسه نگارنصر و جمعی از کارشناسان، با تأکید بر توسعه آموزش های مهارتی و تاثیر آن در رونق اشتغال پایدار و بسط و گسترش کارآفرینی گفت: مشاغلی که برای آن ها برنامه ریزی آموزشی صورت نگیرد از پایداری لازم برخوردار نخواهند بود، به عبارت دیگر حرفه بدون آموزش، شغلی است با بهره وری کم و هزینه بالا.

وی چرخه عمر حرف و مشاغل را با آموزش، طولانی تر و کیفی تر خواند و افزود: کیفی به این معنی که تولیدات و خدمات مناسب ترو با بهره وری بالاتر از آن به دست می آید و به یک رضایت مندی دوسویه منجر می شود، به عبارتی رضایت مشتریان و دریافت کنندگان کالا و خدمات و نیز رضایت صاحبان حرف و مشاغل در چنین مواردی ارتقا پیدا می کند.
قلاوند خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا مهم ترین شاخص بهره وری، نیروی انسانی است و مهم ترین نقش در بهره وری نیروی انسانی را آموزش های مهارتی ایفا می کنند. یادگیری از طریق آموزش و خطا هزینه های زیادی را به صاحبان مشاغل تحمیل می کند.

وی با اشاره به اجرای طرح نیازسنجی آموزشی همه شهرستان های استان و تدوین سند توسعه مهارتی استان،عنوان کرد: براساس فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تأکید دولت جمهوری اسلامی ایران برتوسعه اشتغال و کارآفرینی و در راستای اجرایی کردن اصل 44قانون اساسی می بایست با تدبیر مناسبی به تقویت بخش خصوصی و توانمند ساختن آن در جهت اجرای برنامه آموزش های مهارتی با کیفیت و هدف دار تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان انتقال تجارب کارآفرینان موفق به کارآموزان مهارتی  را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: انتقال تجارب بسیار ارزنده کارآفرینان و صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی باعث ایجاد و افزایش انگیزه در بین نسل جوان و کارآموزان شده، با دیدن موفقیت ها امید آنان به آینده شغلی شان بیشتر خواهد شد. بهره گیری از این تجارب نوعی آموزش مهارتی محسوب می شود و از این طریق خطاها کارآموزان در ایجاد شغل کمتر و موفقیت شان بیشتر خواهد بود.

وی از جمله راه های انتقال این تجارب  را دعوت از کارآفرینان برای حضور در کارگاه های آموزشی، برپایی کارگاه مهارت کارآفرینی در تکمیل سایر برنامه های آموزشی و همچنین برپایی نمایشگاه های محصولات تولیدی کارآفرینان ذکرکرد.

رحمن قلاوند در خصوص آموزش مهارتی  بسیجیان متقاضی آموزش اظهارداشت: ما آمادگی داریم تا در قالب تفاهم و توافقی که انجام خواهد شد برای همه متقاضیان برنامه آموزشی متناسب با استعداد و نیاز آنان را اجرا کرده و در توانمندسازی کسانی که متقاضی آموزش مهارتی در رشته قالیبافی هستند همکاری کنیم..

گفتنی است مقرر شد با حضور کارشناسان اداره کل فنی و حرفه ای خوزستان و مؤسسه نگارنصر به عنوان حامی اشتغال بسیجیان نسبت به تهیه آمار متقاضیان به تفکیک شهرستان و رشته های آموزشی اقدام و متعاقبا نیازسنجی آموزشی آنان انجام شود تا برنامه آموزشی مناسبی در قالب عقد قرارداد آموزشی و تفاهم نامه دو یا چندجانبه توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان برای آنان اجرا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار