اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
بازدیدهای میدانی که توسط هیئت رئیسه و معاونت مرتبط از کارخانه های تولید مواد غذایی و سایر صنایع موثر بر سلامت انجام خواهد شد فضا را برای کسانی که سلامت و امنیت مردم را تهدید میکنند تنگ خواهد نمود
دکتر ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه دکتر نظری معاون درمان، دکتر برزگر سرپرست معاونت غذا و دارو، دکتر آرزومند رئیس اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات، دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر شکراله سلمان زاده سرپرست معاونت بهداشت، مهندس مرادی جانشین مدیریت روابط عمومی و جمعی از مدیران و کارشناسان واحد های ستادی و فنی دانشگاه در تداوم بازدید های میدانی هیئت رئیسه به بررسی چالش ها و مشکلات شبکه های بهداشت و درمان باوی و کارون پرداختند.

به گزارش خبرنگار وب دا خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی در نشست پایانی این بازدیدها که در سالن اجتماعات بیمارستان سینا برگزار شد، اظهار داشت: انجام بازدید های میدانی از واحدهای تابعه دانشگاه و در کنارآن واحدها و صنایع ارائه دهنده خدمات مرتبط با سلامت ایده بسیار خوبی است که نتایج آن سطح خدمات رسانی به مردم را ارتقا خواهد داد.

وی آسیب شناسی شناسی دقیق و همه جانبه فرآیندها بویژه دقت نظر در خروجی، فرآیندها، تطبیق امکانات، تجهیزات و توقعات با استانداردها را در این بازدیدها یک ضرورت دانست و تاکید کرد: گزارشات و نتایج بازدید در کمترین زمان ممکن به واحدهای بازدید شده و حوزه ریاست منعکس شود.

ایدنی گفت: در هر بازدید تغییرات اصلاحی خواهیم داشت و بر این اساس منبعد علاوه بر هر بازدید و نشست های پایانی، مدیران شبکه ها و بیمارستان های بازدید شده در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه حضور خواهند یافت تا مصوبات لازم برای رفع مشکلات احتمالی را از هیئت رئیسه اخذ نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: مدیران دانشگاه بدانند که حوزه کاری ما حوزه بسیار وسیعی است و اگر انتقادی از حوزه تحت مسئولیت افراد میشود با قصد اصلاح و ارتقا بوده و در جهت تضعیف و یا تخریب مدیریت و یا مجموعه تحت امر نیست.

وی در ادامه به عوامل کلان موثر بر سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: در خوشبینانه ترین حالت تنها 25 درصد از موضوعات مرتبط با سلامت در تصدی وزارت بهداشت و دانشگاههای تابعه است، 25 درصد دیگر آن مربوط به عوامل ژنتیکی و محیطی است و 50 درصد آن را عوامل کلان اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جغرافیایی تشکیل میدهند و این یعنی اگر ما کار خودمان را عالی انجام دهیم اما یک حوزه فرابخشی وظایف خود را به درستی انجام ندهد تبعات آن دامنگیر ما خواهد بود از این رو نباید نسبت به سهم مشارکتی سایر بخش ها بی تفاوت بوده و مداخله ای نداشته باشیم. بازدید های ما، گزارشات ما، انتقادات ما و مداخلات غیر مستقیم ما در حوزه های برون دانشگاهی مرتبط با سلامت موجب کاهش آثار منفی عوامل موثر برسلامت خواهد شد.

ایدنی گفت: هیچ گونه مماشاتی از سوی دانشگاه با افرادی که اقدامات آنها سلامت مردم را تهدید میکند انجام نمیشود و ما باید در جهت جلوگیری از خطرات احتمالی نقش نظارتی خود را به بهترین نحو انجام دهیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان گفت: امسال سال ایمنی غذا است و ما به عنوان تولیت سلامت به وظایف و رسالت خود که قانون بر عهده ما گذاشته است عمل خواهیم کرد. وی اضافه کرد: بازدیدهای میدانی که توسط هیئت رئیسه و معاونت مرتبط از کارخانه های تولید مواد غذایی و سایر صنایع موثر بر سلامت انجام خواهد شد فضا را برای کسانی که سلامت و امنیت مردم را تهدید میکنند  تنگ خواهد نمود. وی تاکید کرد: مسئولین کلان استان و بویژه استاندار و معاونین وی در این مسئله از مواضع دانشگاه حمایت لازم و کافی را دارند.

رئیس دانشگاه در پایان در خصوص بیمارستان جایگزین سینا نیز گفت: میتوانیم از قسمتی از زمین بیمارستان فعلی برای ساخت بیمارستان جدید و بخشی از آن را برای جبران هزینه های ساخت بهره گیریم.

گفتنی است در این نشست پیش از سخنان دکتر ایدنی، معاونین بهداشت، درمان، غذا و دارو و توسعه منابع و همچنین مدیران و مسئولین هردو شبکه یاد شده، به ارائه گزارش بازدید و دیدگاهها و نقطه نظارت خود پرداختند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار