اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز گفت: اگر خودمان دام موردنیاز را تأمین کنیم می‌توانیم قیمت گوشت در خوزستان را ۱۰ درصد کاهش دهیم.

البرز کریمی پیش از ظهر پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندین سال به دنبال راه‌اندازی یک کشتارگاه صنعتی خصوصی در خوزستان بودم که متوجه شدم قرار است این کشتارگاه را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی افزود: صنایع جانبی کشتارگاه اهواز در ۱۶ بخش از جمله بسته‌بندی گوشت، کله‌پاچه، جگر، دل، قلوه، کارخانه‌های تبدیل استخوان، گوشت و ضایعات خواهد بود. هزینه راه‌اندازی کارخانه‌های صنایع جانبی این کشتارگاه حدود ۳۰ میلیارد ریال است که بعد از گذشت یک سال از تحویل کشتارگاه نسبت به راه‌اندازی آنها اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز تصریح کرد: مردم خوزستان با آب و هوای آلوده به اندازه با مشکلات مختلف کافی مواجه هستند و اگر گوشت خوراکی که مصرف می‌کنند هم آلوده باشد دیگر زندگی برایشان لذت‌بخش نخواهد بود. در این کشتارگاه آلایش دام‌ها به‌صورت مجزا انجام می‌شود درحالی‌که در روش سنتی همه آلایش با هم انجام‌شده و استانداردهای بهداشتی رعایت نمی‌شد.

وی با اشاره به استخدام بیش از ۹ دامدار در این کشتارگاه عنوان کرد: در بخش صنعتی نزدیک به ۱۲۰ نفر به‌صورت مستقیم در مشاغلی مانند سلاخ، دامدار و کارکنان اداری مشغول به کار هستند.

کریمی ادامه داد: برای یک هزار و ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کشتارگاه اشتغال‌زایی شده است. افرادی که در کشتارگاه قبلی و سنتی مشغول به کار بودند هیچ بیمه‌ای نداشته و تنها کادر اداری که از بخش خدماتی شهرداری بیمه داشتند. نزدیک به ۱۹۰ نفر سلاخ در گذشته بدون هیچ بیمه‌ای در کشتارگاه فعالیت می‌کردند.

وی عنوان کرد: افراد سودجو مشکل اصلی ما بودند که درآمد بسیاری از کار داشتند و برای همین مقاومت و کارشکنی می‌کردند. توطئه‌های بسیاری مثل تحریک قصابان، غیرشرعی وانمود کردن این کار، ایجاد ناامنی در مسیر تردد دام‌ها و تحریک سلاخ‌ها را به کار می‌بردند. شهرداری ماهیانه بالای ۱۰۰ میلیون تومان در قسمت سنتی ضرر می‌کرد ولی شهرداری در حال حاضر بابت اجرا اینجا ماهانه ۸۱ میلیون تومان دریافت می‌کند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی اهواز تصریح کرد: از هفتم اردیبهشت‌ماه امسال گوسفندان را به‌صورت آزمایشی به بخش صنعتی منتقل کردیم و کار مفید ما به دلیل مشکلات همان افراد سودجو در بخش سنتی ۲۰ روز هم نبود. در واقع از ۲۷ خردادماه در این کشتارگاه با ظرفیت کامل کار می‌کنیم.

کریمی گفت: در هر نوبت این توان را داریم که دو هزار رأس دام سبک و ۲۰۰ رأس هم دام سنگین را ذبح کنیم. نوبت‌کاری ما از صبح ساعت چهار شروع‌شده و هر شیفت دارای هشت ساعت زمان است. مصرف روزانه گوشت مردم اهواز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ رأس است که در هفته اول ماه رمضان و ایام عید و مناسبت‌ها تا یک هزار رأس هم می‌رسد.

وی گفت: این کشتارگاه پاسخگوی نیاز تمام استان بوده و اگر هم اجازه دهند تا خود دام را تهیه‌کرده و برای سلاخی وارد کشتارگاه کنیم، می‌توانم قیمت گوشت را در خوزستان تا ۱۰ درصد کاهش دهم.

کریمی افزود: فاضلاب این کشتارگاه نیز کاملا تصفیه‌شده و بعد هم به فضای سبز منتقل می‌شود.
مرجع / مـهـر

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار