اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
شنیده ها حاکی از آن است که طرح علاج یابی کارون به دانشگاه تهران واگذار گردید که این خبر برای جامعه علمی خوزستان ضربه مهلکی خواهد بود، چرا که بسیار مودبانه وجاهت علمی آن زیر سوال برده و در این زمینه نکات زیر گفتنی است:

1-بدون شک دانشگاه چمران با توجه به مزیت حضور منطقه ای و آشنایی میدانی با حوزه کارون ، امکان رصد دقیق تری بر کارون دارد تا دانشگاه تهران.

2-اخیراً مشاهده شده متولیان سدگتوند که در رسانه های خوزستان دست شان رو شده و تشت رسوایی شان از پشت بام افتاده و فرصتی برای پروپاگدانا ندارند ، دست به دامان رسانه های مرکز نشین شده تا هزینه مخالفت با سدگتوند را افزایش دهند.

جدیدترین نمونه این رفتار ، مخالفت با برگزاری همایشی در خصوص کارون بود. لذا تصور دست اندرکاران سدگتوند آن است که اگر این بررسی علمی در مرکز باشد امکان دخل و تصرف بیشتری در آن دارند لذا تمایل آنها بیشتر بر آن است که استان خوزستان هر چه کمتر در این امر دخالت داشته باشد.

3-از سویی دیگر این انتقال علاج یابی کارون به دانشگاه تهران ، این پیام غیرمستقیم را دارد که دانشگاه چمران با قدمت تاریخی خود توان علمی لازم برای این علاج یابی را ندارد لذا جا دارد که اعضاء هیئت علمی مرتبط این دانشگاه و مسئولین و متولیان مربوطه در این خصوص از حیثیت دانشگاه دفاع نمایند یا صادقانه به مردم بگویند که این دانشگاه از توان علمی لازم برخوردار نیست .
4-آیا شایسته تر نبود که دانشگاه چمران متولی این تحقیق می شد و جهت بهره برداری بیشتر از توان علمی دانشگاه تهران این دانشگاه به عنوان دانشگاه مُعین در طرح علاج یا بی کارون با دانشگاه چمران همکاری می کرد.

5- آیا انتقال طرح علاج یابی کارون به تهران شائبه سیاسی کاری و لابی گری در این خصوص را در ذهن دامن نخواهد زد، می توان پرسید کدام اولویت و ضرورت این علاج یابی را به تهران منتقل کرده است.

6- در این خصوص منتظر موضع گیری دانشگاه چمران، اعضاء هیات علمی و مسئولین استان خواهیم بود تا به روشن شدن هرچه بیشتر این موضوع گیری کمک شود.

نویسنده : ابوالفضل حسینی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
comment
comment
هیات علمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
comment
0
0
comment با سلام
دانشگاهی که هیات ریسه آن درگیر مسایل سیاسی باشد و افت شدید علمی را رقم زدند بهتر از این نمیشه.
comment
abu
|
United Kingdom
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
comment
0
0
comment چه جالب!!! جالب ترش اینه که پیشرفته ترین و قوی ترین گروه آموزشی - پژوهشی دانشگاه چمران همین گروه علوم و مهندسی آب هستش!!! دقیقاً بزرگ ترین اساتید دانشگاه چمران عمدتاً مربوط به گروه آب هستند!!! این رشته قطب علمی کشوره!
comment
حمید صدر رضوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
comment
0
0
comment در اینکه در علوم آب تنها دانشگاهی که در کشور دانشکده دارد دانشگاه شهید چمران می باشد هیچ شک وتردیدی نیست واین به دلیل پتانسیل ونیروی بالی علمی در این رخصوص می باشد حالا چرا دانشگاه تهران که یک گروه آبیاری دارد برای علاج یابی کارون انتخاب می شود جای شک وتردید وجود دارد که هدف شرکت آب نیرو و وزارت نیرو علاج یابی باشد وبیشتر یک کمک مالی و اعتباری در قالب این طرح به دانشگاه تهران می باشد تا علاج یابی کارون
شایان ذکر است که تیم کاری دانشگاه شهید چمران در این زمینه آ قایان دکتر شفاعی استاد نمونه کشوری ، دکتر قمشی استاد نمونه کشوری ،دکتر کاشفی پور استاد تمام واستاد نمونه دانشگاه شهید چمران ،ادکتر برومند نسب استاد نمونه کشوری،دکتر فتحی مقدم استاد نمونه دانشگاه شهید چران ،دکتر محمودیان استاد نمونه کشوری می توانند گره گشای این معضل باشند واز شوشان درخواست می نمایم که میز گردی با حضور این فرهیختگان استانی که همگی استاد تمام و پروفسور می باشند تشکیل دهد ونتیجه آن را به اطلاع مردم دردمند خوزستان برسانند
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
comment
0
0
comment دانشکده آب دانشگاه چمران با داشتن 10 استاد تمام، قطب علوم مهندسی ای در کشور است.
واقعا نخبگان در این استان جایگاهی ندارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار